دوشنبه 3 اردیبهشت 1397
دوشنبه 27 فروردین 1397 - 07:39:52 چاپ

روزنامه جوان: میزان تفریحات، تعداد خودروها، تعداد دانشجویان و... نشان می‌دهد عقب نیفتاده‌ایم

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - روزنامه جوان نوشت: مشکل بیکاری با حدود 11‌درصد وجود دارد، اما این آمار جدید است؟ یا 5، 10 و 15 سال پیش نیز کم و بیش درگیر آن بوده‌ایم؟

مردم مشکل معيشتي دارند – که حتماً حدود 20 ميليون دارند- اما مسئله جديدي رخ داده است؟ مسافرت‌هاي نوروزي داخل و خارج کشور و سرازير شدن دهها هزار نفر به ترکيه و شرق آسيا و ميليون‌ها نفر به کيش، قشم و شمال و ديگر شهرهاي کشور و رشد 30درصدي آن نشان مي‌دهد که اگر بهبودي نبود، پديده منفي جديدي هم رخ نداده است.

500 هزار نفر به خودروسواران کشور در سال گذشته اضافه شده است. در اکثر شهرهاي کشور شب‌ها نيز کوچه‌ها پر از خودرو است و علت آن اين است که بسياري از خانواده‌ها چند خودرويي شده‌اند و يک خودرو در پارکينگ قرار مي‌گيرد و بقيه کوچه را اشغال کرده‌اند. در سرانه خودرو و مصرف سوخت و انرژي و آب و برق در جهان اول هستيم. در تفريح جزو ملت‌هاي برتر جهان هستيم، بين ميليون‌ها نفر در دهه محرم و ماه رمضان نذري توزيع مي‌شود که شاخص از تراز توانمندي معيشتي توزیع کنندگان است. بر اساس آمارهاي جهاني فقر مطلق پيش از انقلاب 46درصد و اکنون کمتر از 9درصد است. 30درصد جمعيت روستايي اول انقلاب به 72درصد جمعيت شهري تبديل شده‌اند که با امکانات مدرن شهري زندگي مي‌کنند. ميليون‌ها نفر مشغول تحصيلند و...

مشکل ارزي کشور پديده‌اي جديد نيست و بحران‌هاي آن را چندين‌بار ديده‌ايم. تحريم پديده‌اي 37ساله و سال 1391 بدتر از امروز بود. فروش نفت شش سال پيش کمتر از امروز بود. قيمت نفت در زمان خاتمي به 6 دلار رسيد، پس پديده جديد کدام است؟ و بالعکس. غرور ملي در مبارزه منطقه‌اي ارتقا يافت. سخت‌ترين مذاکرات را با دشمنان انجام داديم و بر تعهدات خود پايبند هستيم، مدرسه و دانشگاه مشغول کار خودشان هستند. حوادث طبيعي نيز وجود دارد که مولد آن نه حاکميت است و نه ملت.  مشکلات و چالش‌ها وجود دارد، ولي نمي‌توان امروز را بدتر از ديروز دانست و ليوان را يک‌باره خالي ديد.

45302

12 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 07:56:54
    پاسخ
    7 0

    پیشرفت از نظر دوستان اینه که نسبت به قبل بدتر نشده ایم

  • نیما
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:02:42
    پاسخ
    7 0

    برای شماها آره والا تعداد خودرو؟؟؟ الان این همه خودروی پراید حلبی نشان دهنده پیشرفتمونه؟؟ از کجا میارید این همه دانش و فرهیختگیون رو در تهیه آمار و ارقام؟؟

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:09:10
    پاسخ
    7 0

    بله من خودم شاهد بودم جوونی کلیه شو فروخت پراید خرید مسافرکشی کنه ولله که دروغ نمیگم استان بوشهر

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:16:06
    پاسخ
    8 0

    تحلیل که نیست باقلواست..........خخخخخخخخخ

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:48:46
    پاسخ
    9 0

    توسعه بر اساس شاخص است نه شعار : پایین تریین رتبه های جهان در شفافیت اقتصادی , بالاترین ها از نظر فساد اداری , رشد اعتیاد , رشد طلاق , افزایش جرایم و پرونده های قضایی , رانت گسترده آقا زاده ها و قدرتمندان , محدودیت رسانه های مستقل و استفاده گسترده از پارازیت و فیلترینگ , بیکاری ,ارزش گذرنامه در رده های آخر جهان , فرار مغز ها در رده های اول جهان , سقوط ارزش پولی ملی , تخریب گسترده محیط زیست و... این است وضع کنونی کشور و کاملا واضح جلوی دید مردم . بهتر است تا بیش از این زمان از دست نرفته به فکر اصلاح اساسی بود تا توجیه

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:49:29
    پاسخ
    7 0

    جالبه جایی که به نفع شماست استدلال میکنید به آمار جهانی جایی که نه می گید دروغه واسه مقایسه یه نگاه به شرایط کره جنوبی و ایران رو 40 سال پیش بندازید و حالا بندازید .

  • بدون نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:51:06
    پاسخ
    16 1

    چرا قيمت دلار و ارزش پايين پول ملي رو مسولان معيار سنجش مديريت نمي دانند?

    • بی نام
      دوشنبه 27 فروردین 1397 - 11:00:15
      8 0

      مهمترین معیار وضعیت زندگی مردم درآمد سرانه و ضریب جینی و اختلاف طبقاتی است که باید مورد تحلیل قرار گیرد و نویسنده مطلب یا نمی دانسته یا به روی خود نیاورده است .

  • حسین
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 08:52:50
    پاسخ
    16 1

    کاش آمارتعداد پالایشگاهها و تولید انرژی پایدار وزیرساختها را مقایسه میکردی نه اونایی که تو چادرمسافرتی میخوابن

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 09:31:06
    پاسخ
    25 1

    در زمینه تفریح ملت برتریم؟ ۱۵ ساله جز روستای خشک و بی آب و علف مادربزرگم نتونستیم بریم سفر. ۷۰ درصد شهرنشین با امکانات مدرن داریم؟ مثلا ساکنان قلعه حسن خان رو هم جزء اینا گرفتی؟

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 10:41:55
    پاسخ
    6 0

    اگه 2 میلیون مسافر ترکیه را در نظر گرفتی اینا به ارگان های دولتی وصل هستن . چه مدیر چه کارگر چه کارمند سر ماه حقوق میاد تو حسابشون و انواع اقسام وام هم دارن ....شما بیا اونایی را در نظر بگیر که وصل نیستن. من 3 تا از این مسافراتن ترکیه را میشناسم. یکی کارگر بازنشسته شرکت نفت یکی کارمند وزارت ارشاد یکی دیگه هم حسابدار فلان ارگان

  • بی نام
    دوشنبه 27 فروردین 1397 - 11:57:30
    پاسخ
    7 0

    طفلی جوونه یادش نمیاد

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700