نامه‌نیوز نوشت: محمدعلی ابطحی در واکنش به ابراز پشیمانی برخی از سلبریتی‌ها گفت: باید توقعات خود را از بخش‌های مختلف جامعه تنظیم کنیم، نباید از این گروه توقع یک تحلیل‌گر سیاسی داشته باشیم.

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره موج دوم پشیمانی سلبریتی ها از رأی دادن به روحانی گفت: «بدون شک برای اینکه یک کاندیدا در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری مورد قبول اکثریت جامعه قرار بگیرد باید بستری وجود داشته باشد. این بستر در جامعه فعلی و طی دو دهه گذشته جریان اصلاحات بوده است. طبیعتا نیروهای فعال جامعه نیز در ایجاد این بستر نقش داشته اند و سلبریتی ها نیز یکی از همین نیروهای فعال هستند. این گروه در دوران انتخابات تلاش هایی کرده اند و حرف هایشان نیز در حد خودشان موثر بوده است اما اینطور نیست که سلبریتی ها قادر باشند جهت جامعه را تعیین کنند».

وی افزود:« دلیلش این است که بخشی از این سلبریتی ها در دوران انتخابات در جهت مقابل اصلاحات فعالیت کرده اند . بسیاری از افراد معروف و مشهور نقش فعال و غیر همسو با اصلاح طلبان ایفا کردند اما حضورشان موجب پیروزی جریان رقیب نشد بنابراین تاکید می کنم که باید بستر اصلی فراهم باشد اگرنه حضور این نیروهای برگزیده تعیین کننده و اثرگذار نیست».

ابطحی ادامه داد: «با توجه به اینکه سلبریتی ها در انتخابات از هر دو جریان سیاسی حمایت کردند، معتقد هستم که حضورها اگرچه می تواند تاثیرهای کم رنگی داشته باشد اما به معنای آن نیست که قادر به جا به جایی رای هستند. در همین انتخابات اخیر گروه زیادی از برگزیدگان جامعه در حوزهای مختلف به خصوص حوزه های هنری و ورزشی در حمایت از رقبای روحانی فعال بودند اما صرف حضور آن ها در آن کمپین ها تاثیری در انتخابات نداشت. به عبارت دیگر سلبریتی های فرهنگی، ورزشی و حتی سیاسی می توانند در همان جهت کلی جامعه بسیار کمک کنند اما نمی توانند با نظر متفاوت خود رای جامعه را تغییر دهند».

ابطحی یادآور شد: «این موج اخیر را یک موج پشیمانی به معنای واقعی نمی دانم و معتقد هستم که اگر شرایط تکرار شود قطعا این سلبریتی ها به سراغ رقبای آقای روحانی نمی روند اما به هرحال دلخوری های ایجاد شده که با لفظ پشیمانی از آن یاد م کنند. البته این دل نگرانی ها در همه جامعه ایجاد شده و جریان های سیاسی نیز گلایه هایی دارند. به نظر من به جای اینکه به سلبریتی ها به خاطر بیان گلای هایشان اعتراض شود باید به دستگاه دولتی و رئیس جمهور اعتراض کرد که به شعارهای انتخاباتی خود توجه لازم را ندارد. اگر دیدگاه ها و شعارهای دوران انتخابات فراموش نشده و عملیاتی شود حتما این نگرانی ها و دلخوری ها رفع می شود».

او در پاسخ به این سوال که چرا پشیمان ها از خود نمی پرسند در صورت ریاست جمهوری هر یک از رقبای انتخاباتی روحانی اکنون وضع چطور بود؟ گفت: « ما باید توقعات خود را از بخش های مختلف جامعه تنظیم کنیم. نباید از این گروه توقع یک تحلیل گر سیاسی داشته باشیم. خودشان نیز چنین ادعایی ندارند. آن ها حساس هستند چون ذات هنرمند حساس است و این حساسیت را بروز می دهد. باید آنان را درک کرد و دانست که یک جریان فرهنگی هنری،ورزشی و ... جریانی نیست که از آن توقع بررسی و یک تحلیل سیاسی داشته باشیم. نباید در حد یک کنشگر سیاسی از آن ها توقع داشت و خودشان نیز چنین ادعایی نداریم . بنابراین تصورم این است که گلایه هایشان را باید شنید و این که گلایه ها ابراز می شود به خودی خود یک نقطه مثبت است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب اما به ایجاد شکاف میان سلبریتی ها باور ندارد و تاکید می کند: « شاید تعبیرات متفاوتی دارند و به همین خاطر نظرات متفاوت ارائه می دهند». ابطحی مثبت اندیشانه گفت:« یک گروهی از سلبریتی ها حساسیت های خود را بروز می دهند و این مثبت است. من به هیچ وجه از گلایه های آن ها برداشت پشیمانی ندارم و هیچ یک از همین به اصطلاح پشیمانان را نمی شناسم که طرفدار رقیب آقای روحانی شده باشند».

رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات از بابت رویکرد رسانه های مخالف دولت و بهره برداری سیاسی از گلایه های هنرمندان نیز نگران نیست و گفت: بعد از این همه سال بهانه گیری این رسانه ها معتقد نیستم که سواستفاده ها و فرصت طلبی های آنان اثر چندانی در تضعیف دولت داشته باشد. خیلی جدی تر و با تعابیر زشت تر و غیرمنصفانه تر هر روز مطلب می نویسند لذا فکر می کنم نباید نگران سوءاستفاده این رسانه ها بود و بیشتر به نکته مثبت مساله یعنی توجه دادن دولت به حساسیت های جامعه است، دقت کرد. به اعتقاد من لازم است به جای اینکه دست اندرکار ساکت کردن این مجموعه ها باشیم باید همه به نصحیت گران دولت و رئیس جمهور تبدیل شویم تا حداقل به شعارهای انتخاباتی خود پایبند باشند».

45214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =