۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵

ایرنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به وزش توفان گرد و خاک، دوشنبه شب در بخش هایی از این استان گفت: این توفان، خسارتی نداشت.

هادی هادی‌نسب افزود: گزارش های رسیده از مناطق مختلف استان حاکیست توفان شب گذشته، خسارت یا آسیبی بر جا نگذاشته و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی در ادامه افزود: خشکسالی متوالی که منجر به خشک شدن بوته ها در بخش هایی از این استان شده موجب گردید تا سیلاب و روان آب های ناشی از بارندگی، بخشی از جاده چوپانان را تخریب و تعدادی از احشام را تلف کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی یزد، سرعت وزش توفان گرد و خاک، عصر دوشنبه در شهر بافق را 102 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.
همچنین سرعت وزش توفان گرد و خاک در یزد 72 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است ضمن آنکه در مهریز ، ابرکوه و نصرآباد تفت هم به ترتیب 40، 50 و 61 کیلومتر بر ساعت باد گزارش شد.

توفان گرد و خاک و بادهای فصلی، همه ساله در اواخر و اوایل هر سال، دشت یزد - اردکان را در بر می گیرد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 0
    اگر هر ساله رخ مي دهد پس چرا از كلمه عجيب استفاده كرده ايد؟
  • آرش DE ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 0
    کاش یکی بود که عقلش میرسید بیابانهای ایران رو پنل خورشیدی بکاره تا هم جلو حرکت ذرات شن و ماسه رو بگیره هم انرژی پاک تولید کنه
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 0
    چیز عجیبی نیست این طوفان ها همیشه در یزد اتفاق میافتاده . منتها فرقش با این روزها اینه که قدیما فیلم و موبایل نبود که سریع از آن تصویر بگیرند.
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 0
    این طوفان غیر طبیعی وایجادشده توسط دسنگاهای که می تواند ستگ را هم جابجا کند بوجود امده وبارها روش ایجاد این طوفانها در مستندی امریکایی از شبکه تلویزیون ایران پخش شده یا بمب خاکی است که می تواند همچون بمبهای دودزا ازخود خاک خارج کند اینه هر ادم ناشی مبفهمد این نوع گردوخاکها که بصورت یکدست ومنسجم گویی از یک کوره ویا دودکش حارج می شود هیچی شباهتی با طوفان که گرد وخاک ان بصورت غیر منسجم وپراکنده اتفاق میافتد ندارد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    0 0
    برای مناطق کویری خیلی هم عجیب نیست . یادم حدود 20 30 سال پیش زمانی که بچه بودم زواره که در حاشیه کویر مرکزی هست بعد از عید از این طوفانها زیاد داشتیم به زبان عامیانه به باد سیاه معروف بود و معمولا در بهار یکی دو بار شاهد این پدیده بودیم. به یکباره هوا تاریک می شد گردو خاک همه جا رو می گرفت بعد از حدود 10 دقیقه همه چیز عادی می شد الان دیگه از این طوفانها نداریم. شاید به خاطر کاشتن درختهایی به نام تاغ هست که جلو این گردو خاکها رو گرفته ولی خوب این درختها مشکلاتی دیگه بوجود اورد. مثل بیماری سالک.