مهر به نقل از رئیس حوزه هنری استان اصفهان نوشت: جای تاسف است که تخریبسینما ایران هیچ مجوزی از سوی شهرداری نداشته است اما نه تنها شهرداری بلکه هیچ مقام مسئولی نتوانست جلوی تخریب سینما را بگیرد و برخی نیز مدعی هستند که اصلا متوجه تخریب این سینما نشدند.جای سوال است که چگونه در روز روشن یک سینما آن هم در خیابانی مانند چهارباغ عباسی با وجود رفت و آمد مکرر کارکنان شهرداری تخریب شود و این نهاد از آن مطلع نشود.

مهدی احمدی‌فر، در ارتباط با تخریب سینما ایران و سکوت مسئولان استانی و شهری در این ارتباط اظهار داشت: در سال‌های گذشته و پس از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری سینماها به حوزه هنری، بنیاد شهید سینما ایران را به یکی از بانک‌ها واگذار و این بانک نیز آن را به بخش خصوصی فروخته است.

تخریب سینما ایران هیچ مجوزی از سوی شهرداری نداشته است

وی با بیان اینکه تخریب کامل این سینما به شکل غیرقانونی رخ داده است، تصریح کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر به تخریب سینما ایران اعتراض کردیم که اعضای این شورا مدعی شدند که این تخریب دارای مجوز بوده است درحالیکه شهرداری منطقه یک به ما اعلام داشت که هیچ گونه مجوزی برای خراب کردن کامل سینما ایران ارائه نکرده است که این امر شائبه‌هایی در ذهن ایجاد می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه دلیل اصلی تخریب سینما ایران بی توجهی مسئولان استان و مدیران فرهنگی و شهری اصفهان است، ابراز داشت: در سطح استان متاسفانه مسئولان در ارتباط با تخریب سینما ایران به درستی عمل نکرده و در برابر یک عمل غیرقانونی سکوت اختیار کردند که در عدم واکنش‌های برخی مقامات مسئول، مناسبات خویشاوندی با مالک خصوصی سینما نیز بدون تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: جای تاسف است که تخریب این سینما هیچ مجوزی از سوی شهرداری نداشته است اما نه تنها شهرداری بلکه هیچ مقام مسئولی نتوانست جلوی تخریب سینما را بگیرد و برخی نیز مدعی هستند که اصلا متوجه تخریب این سینما نشدند.

تعجب شهروندان از سکوت مسئولان شهری درباره سینمایی که مجوز تخریب نداشت

احمدی‌فر در ارتباط با شائبه‌هایی که در ذهن مردم درباره سکوت مسئولان درباره تخریب سینما ایران ایجاد شده است، گفت: روزهای گذشته در حوزه هنری استان اصفهان که نه کاربری خصوصی و نه تجاری دارد، قصد انجام گودبرداری کوچک در ارتباط با موتورخانه حوزه هنری را داشتیم که بلافاصله در کمتر از یک ساعت از آغاز فعالیت کارگران، شهرداری اصفهان پروژه را تا زمان دریافت مجوز پلمب کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس جای سوال است که چگونه در روز روشن یک سینما آن هم در خیابانی مانند چهارباغ عباسی با وجود رفت و آمد مکرر کارکنان شهرداری تخریب شود و این نهاد از آن مطلع نشود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تاکید کرد: با توجه‌ها به تناقاضات صحبت‌ها و اقدامات مسئولان طبیعی است که سوالات زیادی در ارتباط با دلیل این نوع واکنش و علت سکوت در برابر این تخریب برای شهروندان ایجاد شود.

میزان بالای فیلم سوزی در پایتخت فرهنگی کشور

احمدی فر با بیان اینکه با وجود اینکه چند سینمای اصفهان بازسازی شده هنوز میزان فیلم سوزی در طول سال به دلیل کمبود سینما بسیار زیاد است، ابراز داشت: سینما ایران بزرگ‌ترین سالن سینمایی اصفهان است که تخریب آن برای پایتخت فرهنگی کشور بسیار خسارت بار است.

بخش حقوقی حوزه هنری پیگیر واگذاری سینما ایران است

وی گفت: بخش حقوقی حوزه هنری پیگیر واگذاری سینما ایران به حوزه هنری مطابق دستور رهبر معظم انقلاب است و تمامی مدارک و اسناد نیز به دستگاه قضایی و هم دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال شده است و به احتمال بسیار قوی سینما به حوزه هنری برمی‌گردد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =