۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

ایسنا نوشت: روسیه طی جلسه شورای امنیت طرحی شش بندی را برای حل و فصل بحران سوریه ارائه کرد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع انسانی رقه و اردوگاه الرکبان گفت: اولا بحران سوریه هیچ راهکار نظامی ندارد و اصول حل و فصل سیاسی بحران برای همه شناخته شده‌اند. باید برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که بر حمایت از مذاکرات در چارچوب روند آستانه و تأیید نتایج مذاکرات ملی سوریه در سوچی مبتنی است، همکاری کرد.

وی از آمریکا و هم‌پیمانانش خواست تهدیدات علیه سوریه را که نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، متوقف کنند. وی گفت که این مساله نکته دوم این طرح است.

نبنزیا گفت: نکته سوم این است که ما از تمامی کشورها و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم اظهارات خصمانه و انزجار را در قبال مقامات سوریه و روسیه متوقف کنند و از اتخاذ اقدامات برای سرنگونی نظام کنونی با زور خودداری کنند.

وی گفت: نکته چهارم این است که ما از کشورهایی که نفوذ مناسب دارند می‌خواهیم برای تضمین جدایی گروه‌های مسلح از تروریست‌ها و همکاری بین‌المللی واقعی علیه تروریسم تلاش کنند. نکته پنجم پیوستن سازمان ملل و جامعه جهانی به کمک واقعی انسانی به سوریه است و نکته ششم این است که تمامی تشکلات مخالف باید از بهانه‌تراشی و انجام اقدامات تحریک آمیز از جمله استفاده از سلاح شیمیایی برای تجاوز خارجی دست بردارند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =