‌رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه «برخی عادت کردند تمام تعطیلات خود را خارج از کشور بروند، خب نروند ما این همه اماکن خوب در کشور خودمان داریم»، گفت: البته من نمی‌خواهم بگویم مردم خارج از کشور نروند می‌خواهم بگویم وقتی کسی می‌خواهد از ارز به این معنا که ارز همه ملت ایران است استفاده کند باید طوری باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی در پایان جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید استفاده بهینه از آن شود. برای کسانی که بیمار دارند و برای درمان بخواهند از کشور خارج شوند، در صورت تایید شورای پزشکی، دولت ارز آن را پرداخت می‌کند. گاهی هم مردم برای تفریح و دیدن خانواده خود می‌خواهند کشور را ترک کنند در این موارد طبیعی است که ارز مسافرتی برای یکبار در سال به این موارد پرداخت شود .

اهم سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور از این قرار است:

* کارگروه مربوط به ارز مرتب جلسه دارد و موضوع را بررسی می‌کند و این لیست را هم نبسته است. الان ۳۴ مورد را فهرست کرده و اگر در آینده هم به مواردی بر بخوریم که نیاز باشد مردم از ارز مسافرتی استفاده کنند حتما به آنها داده خواهد شد. بنای ما بر این است که همه نیازمندی‌های معقول و قانونی مردم برآورده شود تا نیاز نباشد مردم برای خرید ارز به خیابان بروند و تکلیفشان معلوم باشد. به نظرم این مساله باعث می‌شود که دیگر مردم برای خرید ارز به خیابان نروند . با این کار خیلی از اجناس هم ارزان می‌شود. کسی که قبلا ارز ۴ هزار و ۷۰۰ تومان می‌خریده، الان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تهیه می‌کند و خیالش هم راحت است که کارها از طریق بانک انجام می‌شود.

* تصمیمی که در دولت گرفته شده خیلی جدی است و نهادها پشت این تصمیم هستند و امیدواریم بتوانیم با این کمک‌ها این تصمیم را اجرایی کنیم.

* اگر مردم جایی با ارائه ارز بالاتر از 4200 تومان روبرو شدند، به سازمان تعزیرات خبر دهند، حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد.

* ثبت سفارشات ارزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود. در کنار فعالیت‌های این وزارتخانه، بانک‌ها مامور شدند تا ارزها را به متقاضیان پرداخت کنند. کمبود ارز نداریم و کارها به خوبی انجام می‌شود. آنچه که الان اتفاق افتاده است،‌ ساماندهی ارز است. ممکن است برخی از شعبات هنوز خوب توجیه نشده باشند، وگرنه سیاست‌ها به خوبی اتخاذ و دستورالعمل‌هایش اعلام شده است.

* {در پاسخ به اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای فیلتر تلگرام دارد} شما زورتان به آقای جهرمی نرسیده است و این موضوع را از من می‌پرسید!
* {در واکنش به صحبت‌های دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر ایستادگی رئیس جمهور برای جلوگیری از فیلتر تلگرام } ایشان حرف‌های مختلفی می‌زنند که خیلی از آن‌ها پایه و اساسی ندارد؛ این حرف هم یکی از آن‌هاست.

* حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی موضوع جدیدی نیست و در آن چهار سالی که بنده وزیر ارتباطات بودم، همواره جزء سیاست‌هایم بود. خوشبختانه این حمایت‌ها در حال نتیجه دادن است. دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی کار بسیار دقیقی انجام داده و بین 10 تا 15 پیام‌رسان داخلی 5 تا از آن‌ها را معرفی کرده که پلتفرم و چارچوب‌ آن‌ها مشخص است. من هم در بررسی‌هایم متوجه شدم که این 5 پیام‌رسان داخلی که همگان با آن آشنا شده‌اند از مابقی بهتر است. مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید از کالای ایرانی استفاده کنیم.

* برای حفظ امنیت اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی، از ابتدای دولت دوازدهم همواره شخص رئیس جمهور اعلام کردند که توجه به حقوق شهروندی و حفظ حریم شخصی آن‌ها ضروری است. این موضوع نه فقط برای شبکه اجتماعی،‌ بلکه در تمام موارد صادق است. مگر اطلاعات شما بر روی تلفن همراهتان قرار ندارد؟ مگر اطلاعات شما روی تلفن ثابت منزلتان نیست؟ مگر اطلاعاتتان روی اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید نیست؟ چه کسی از این اطلاعات حفاظت می‌کند؟ اطلاعات شما در شبکه‌های مجازی بخش کوچکی از اطلاعات شما است. دولت به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که نه خودش و نه هیچ کس دیگری بدون حکم محاکم قضائی که علنی است و خود طرف هم متوجه می‌شود به اطلاعات فرد دسترسی پیدا کنند.

* فتوای مقام معظم رهبری یک اتفاق بسیار مهمی بوده است؛ اکنون بر همه ما واجب است که از اطلاعات مردم حفاظت کنیم. الان هیچ فرد یا دستگاهی براساس فتوای مقام معظم رهبری اجازه و حق استفاده از اطلاعات مردم را ندارد. فکر می‌کنم کسانی که به نوعی به دنبال بی اعتمادی مردم نسبت به دولت بوده‌اند، با فتوای مقام معظم رهبری توفیقی نخواهند داشت. الان در بخش‌های مختلف چه نیروی قضایی، چه اطلاعات و چه بخش‌های دولتی واجب است که از اطلاعات مردم حفاظت کنند.

* هنوز تصمیمی برای فیلتر شدن شبکه‌های مجازی گرفته نشده است. نباید طوری صحبت کرد که گویی این تصمیم اجرایی شده است. تلگرام یک شبکه از شبکه‌های موجود در فضای مجازی است. آقای جهانگیری تصمیم گرفته است که از تلگرام خارج شوند و این تصمیم خودشان است. براساس حقوق شهروندی الان خودمان تصمیم گرفته‌ایم که از فضای تلگرام خارج شویم.

* درباره استعفای کاوه مدنی از معاونین سازمان محیط زیست اطلاعی ندارم و باید از کسی که مطلع است سوالتان را بپرسید، ولی می‌توانم بگویم که دو تابعیتی در دولت نداریم. لحظه‌ای که مطلع شویم دو تابعیتی در دولت وجود دارد، در لحظه اقدامات لازم را انجام می دهیم.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    44 0
    بله بله . تو خودتو بپا . نگران ما نباش
  • بدون نام ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    50 0
    دولت امنیت اطلاعات خودش را حفظ بکنه اطلاعت مردم پیشکش!!!
  • یاسر IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    30 0
    مثل بقیه اجازه ندادناتوناجازه ندادن به دخالت در اقتصاد،در هنر،در فرهنگ و ......
  • بی نام ....... A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    34 0
    اقای واعظی 10 درصد اختیارات دست دولته شما90درصد دیگه روچکارمیکنید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    34 0
    ددولت مگه به وعده هایی که داده عمل کرده که الان مردم بهش اعتماد کنن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    23 0
    شماها که اون بالا بودید زود از خواب بیدار شدید و خوب بردید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    33 0
    دولت ؟؟مگه احازه ی مملکت دست دولته ؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    27 0
    همون وعده های انتخابی دولت واسه ما کافیه لطفا وعده اضافی ندهید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    40 0
    شما اگر زورت به یک امام جمعه رسید و تونستی یک کنسرت در مشهد اجرا کنی، اون موقع بیا از حفظ اطلاعات مردم بر روی پیامرسانها و اینترنت حرف بزن.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    22 0
    اطلاعاتمون و جان و مال خودمون بر روی شبکه های خارجی جاش امن تره. شما لازم نیست نگران اطلاعات ما باشی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    24 0
    خخخخخ همین الان در برابر فشارهای نهادهای خاص برای فیلتر کردن تلگرام نمیتونین ایستادگی کنین، اون وقت میخواین حافظ اطلاعات شخصی مردم بر روی پیامرسانهای داخلی باشین؟
  • بی نام RO ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    22 0
    من آنم که رستم بود پهلوان .... خیلی جاها دولت و رییس جمهور عقب میکشند و اظهار میدارند که از دست دولت خارجه و همه اش حواله میدن به این و اون ... چطور شد اینجا دولت پیشقدم شده و سینه سپهر کرده که اطلاعات درز پیدا نکنه ..... فعلا دلار را کنترل کنید اطلاعات مردم پیشکش ...
  • بی نام IT ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    18 0
    مگه فقط دلار ارز حساب میشه که شما میگید اگر مردم جایی با ارائه ارز بالاتر از 4200 تومان روبرو شدند به تعزیرات خبر بدهند همین الان دلالها قیمت فروش یورو را 6800 اعلام کردند یا میفروشند یا ارزهای دیگر غیر از دلار هم به همین شکل چرا فقط همیشه بر اساس دلار صحبت میکنید و نمیگید اگر نرخ ارزها مطابق نرخ روزانه بانک مرکزی نبود به تعزیرات خبر دهید بعد هم لطفا اطلاع رسانی کافی و دقیق کنید و شماره تماس مخصوص جهت اطلاع رسانی گرانفروشی نرخ ارز را به اطلاع مردم برسانید.
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    17 0
    شما از فعالان و کارمندان محیط زیست خود نتوانستید دفاع کنید . به حریم شخصی و حقوق شهروندیشان تجاوز شد.اونوقت در این مورد می خواهید دفاع کنید
  • مردم A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    15 0
    چشم امر دیگری ندارید؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    17 0
    دولت ها که بعد از رفتنشون میگن ما کاره ای نیستیم چطوری همچین اجازه ای میدن
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    11 0
    اول خودشون و فک و فامیلشون و دوست اشناهاشون نرن بعد بیان به ملت امر و نهی کنن. ضرب المثل: شهر که شلوغ میشه...
  • بی نام GB ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    14 1
    هر وقت دولت روحانی تونست از پس یک امام جمعه بربیاد و تو مشهد کنسرت برگزار کنه، اونوقت معلومه توان حفظ اطلاعات مردم بر روی شبکه های داخلی رو هم داره.
  • بی نام GB ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    15 0
    شما از پس یه امام جمعه مشهد برنیومدین، اونوقت میخواین اطلاعات مردم رو در برابر نهادهای قدرتمند خاص حفاظت کنین؟ آخه چرا ادعایی میکنی که توان و اجازه انجام دادنش رو نداری؟
  • علی A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    12 0
    دولت ظاهرا در حفظ کردن خودش هم آنچنان اقتداری ندارد. چرا راجع به کاری که نمیتوانید انجام دهید اظهار نظر میکنید؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    11 0
    شما و فرزندانتون نرید چشم ما هم نمیریم
  • بهنام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    12 0
    لطفا بفرمایید منظور از کسی ارگانهای نظامی و امنیتی را شامل می شود یا خیر؟
  • بی نام EU ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    11 0
    کی از شما حرف شنوی داره
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    11 0
    خب نروند خب شما هم نرو اگه راست میگی. فک و فامیل شما هم نروند خارج برای زایش و درمان در مورد اطلاعات شخصی هم حرف شما همونقدر قابل اعتماده که حرفتون در مورد دکمه فیلترینگ درست بود حناتون دیگه رنگی نداره.
  • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    11 0
    دیگه باور حرف ها سخت شده
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    12 0
    شماها از این اجازه نمی دهدها زیاد گفتین
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    6 0
    هنوز تصمیمی گرفته نشده اما همه چیز میگه تصمیمات گرفته شده
  • بی نام TR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    14 0
    ارز رو صدقه میدین مگه؟ طرف کار کرده پول دراورده میخواد دلار بخره بره سفر
  • محمدرضا A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    10 1
    قطعا فتوا قدرت بازدارندگی بیشتری نسبت به قانون داره لابد.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    11 0
    شما دوس نداری خب نرو ... به شما چه ربطی داره که به سفر رفتن مردم هم دخالت میکنی؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    13 0
    دلیل تون برای فیلتر تلگرام امنیت ملی است میشه بفرماید به جز نظارت بر کاربران شبکه اجتماعی چطور می تونید امنیت ملی رو حفظ کنید؟ شما نمی تونید با عوض کردن جملات و لحن و ... محتوای صحبتون رو تغییر بدید. مردم آگاه هستند. اون زمانی که ملت تنها دسترسی به اطلاعات شون از شبکه های تلوزیونی و رادیوی بود گذشت. شما از دسترسی مردم به اطلاعات مستقیم واهمه دارید.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    13 0
    اینکه کسی دوست داره تعطیلاتش رو کجا بگذرونه به خودش مربوطه و جزو حقوق شهروندی اوست. شما می تونید بگید یکبارش رو ارز 4200 می دیم و از بار دوم به بعد مثلا 5500 می دیم. نمی تونید ارز مورد نیازش رو تامین نکنید.
  • بی نام DE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    13 0
    هرکس حق دارد دسترنج قانونی خود را هر طور که دلش می خواهد هزینه کند . شما ها با مردم مثل قیم و بزرگتر رفتار میکنید . خلاصه کلام شما اینست که یا سفر نرو ، یا باهمین ارز قطره چکانی سفر راضی باش ، یا برو ارز را از دلالها و صرافها ، بطور زیرزمینی و با قیمت گرانی که ما مسببش هستیم خرید کن . آن از تلگرام ، اینهم از وضع فاجعه بار ارز چه شد وعده های روحانی برای فضای باز سیاسی و درآمد سرشار ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    14 0
    چقدر دوست داشتم حرفاش رو قبول کنم،اما دیگه اعتمادی نمونده