سه شنبه 1 خرداد 1397
جمعه 31 فروردین 1397 - 08:57:24 چاپ

بازار خودرو در انتظار تاثیر تصمیم‌های ارزی/ محصول کدام خودروسازها گران می‌شوند؟

اقتصاد > بازرگانی - در حالی که فروردین به پایان خود نزدیک می شود و بازار هنوز در شوک تصمیم های ارزی دولت است،اما زمزمه افزایش قیمت خودرو همزمان به گوش می رسد.

به گزارش خبرآنلاین، فروردین به دلیل داشتن بیشترین زمان تعطیلی در بین ماه‌های سال ،پیش بینی های اقتصادی را نیز دچار وقفه می کند.بسیاری از تحلیلگران بازار معتدند که در فروردین ماه نمی توان چشم انداز دقیقی برای قیمت ها در بازار ارایه کرد. زیرا سیاست های اقتصادی دولت هنوز بر کرسی اجرا ننشسته و تعبات آن در بازار مشخص نیست.

با این حال فروردین امسال به نسبت سالهای قبل یک تفاوت بزرگ داشت و آن نوسان های غیرطبیعی قیمت ارز بود.اگرچه دولت هفته گذشته تصمیم گرفت که نرخ ارز را تک نرخی و بر پایه 4200 تومان تعیین کند،اما بازار غیررسمی همچنان با نرخ های بالاتر از 5 هزار تومان فعال است.

هنوز آثار بخشنامه های بانک مرکزی بر بازارهایی مثل بورس،سکه  و ارز مشخص نیست.در سایر بازارها مثل خودرو هم بازیگران بازار منتظر رفتار سایر بازارها نسبت به بخشنامه دولت هستند.

هرچند زمزمه افزایش قیمت از سوی برخی خودروسازان به گوش می رسد،اما شورای رقابت هنوز درباره برنامه افزایش قیمت خودرو وارد عمل نشده است.

کارشناسان اقتصادی افزابش نرخ ارز به 4200 تومان را تورم‌زا عنوان می کنند.حتی برخی نهادهای بین المللی همچون صندوق بین‌المللی پول هم پیش بینی کرده که نرخ تورم امسال دو رقمی خواهد شد.

مجموعه این تحولات ارزی بر قیمت کالاهای وارداتی و واسطه ای تاثیر خواهد گذاشت.هرچند بانک مرکزی بخشنامه داده که نوسان نرخ ارز جبران خواهد شد،اما  بنا به گفته قطعه‌سازان این حمایت‌ها تنها شامل صنایع بزرگ است و سایر صنایع نگران افزایش قیمت مواد اولیه هستند.

اگرچه نمی توان به طور قطع گفت که قیمت محصولات خودروسازان افزایش می‌یابد،اما برخی خودروسازان از همین حالا به استقبال افزایش قیمت‌ها رفته اند.در گروه خودروهای بالای 100 میلیون تومان(مونتاژ برند هیوندایی) افزایش قیمت‌ها از سال گذشته رقم خورده است.

در گروه خودروسازان طرف چینی ها هم با افزایش قیمت یوان،زمزمه افزایش قیمت‌ها به گوش می رسد.

باید دید که آیا دولت و نهادهای بازرسی برای نظارت بر هیجان قیمت ها وارد بازار می شوند یا خیر؟

 

3535

کلید واژه‌ها : تورم - افزایش قیمت - گرانی -
40 دیدگاه
  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 09:29:39
    پاسخ
    98 0

    خودروهای وارداتی را دیگر کسی نمی تواند بخرد از بس گران است.

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 06:45:51
      29 0

      در خودروسازان رانتی و بیکیفیتو گل بگیرند

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 10:32:57
    پاسخ
    73 1

    خوابی اخوی. ماشین ها گرون شد

  • امیر
    جمعه 31 فروردین 1397 - 12:02:55
    پاسخ
    66 0

    مگه دلار رفته بالا؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:46:14
    پاسخ
    62 0

    من سوال داشتم بجز سایپا و ایرانخودرو مگر تولید کننده دیگری نداریم که فقط قیمت اونها رو درج میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:46:22
    پاسخ
    44 0

    چی شد؟؟؟؟؟مسئولان عزیز کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:46:31
    پاسخ
    79 0

    خدا رو شکر کشوری هستیم که تو دوماه پول کشور رو بی ارزش می کنند اونوقت 4چرخهای بی کیفیت قیمتش میشه چند ده میلیون تومن.

    • بی نام
      جمعه 31 فروردین 1397 - 15:03:58
      86 0

      احساس میکنم که روی تردمیل دارم حرکت میکنم ، برای اینکه فقط وضعیت مالی فعلی ام حفظ بشه باید مثل سگ بدوم ، پیشرفت ممکن نیست ، با این تورم ، چه خاکی تو سرم کنن ، سابق امید داشتم یه ده سالی زحمت بکشم می تونم یه ماشین خوب بخرم ، الان اگه پنجاه سال هم بگذره خوابشم نمی تونم ببینم

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:46:54
    پاسخ
    50 0

    قيمت اسپورتيج شش برابر شده

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:47:56
    پاسخ
    73 2

    آقا تحریم کنید.نخرید.به خدا اگه ۶ماه تا یکسال نخرید درست میشه

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 10:13:16
      18 1

      اصلا مگه ما میتونیم بخریم؟ ماشینهای گرون که واسه مردم عادی نیست اینها ژن خوبها هستن که اگه قیمتها 100 برابرهم بشه واسشون فرقی نداره آخه پول مفت مملکتو بیت الماله که میره تو جیبشون ،والا هیچی نگیم بهتره فقط داریم با این حرفها الکی حرص میخوریم ،این کشور که دیگه برای ما نیست مردم توش غریبه شدن.

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 14:37:18
      8 0

      سلام همین فردا که فروش یه مدل خودرو داخلی یا خارجی برقرار بشه، همین مردم صف میبندن از ساعت 4 صبح که ثبت نام کنند.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:49:25
    پاسخ
    44 0

    انتقال تکنولوژی خودرو با همین کار خانجات یعنی دزدی در قطعات و گرانتر شدن خودرو ،کیا سراتو تولید داخل با انی که کره تولید می کنه یک کیفیت داره؟اینا خود هم گران می فروشند و هم کیفت

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:50:27
    پاسخ
    27 2

    دفاع از پراید همون دفاع از خودروی داخلی است.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:51:20
    پاسخ
    30 1

    بهتر است آمار به صورت نسبی ارایه شود. اینکه چند درصد مردم پراید دارند و چند درصد پیکان و پژو و سمند و ... و سپس آمار زخمی ها و تلفات نیز به صورت درصدی و نسبی برای همه خودروها بیان شود.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:51:34
    پاسخ
    46 0

    اگر همه مردم تویوتا یا ماشین های المانی و .... سوار بشن درصورت تصادف هم احتمال مرگ و میر 1 هزرم پراید و سمند و .... هست

    • بی نام
      جمعه 31 فروردین 1397 - 18:41:33
      3 7

      اونوقت اون پزی که با پراید میدی و ویراژی که میدی با بنز و تویتا چطوری میشه ؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:51:50
    پاسخ
    10 1

    اینکه خودرو سازهای داخلی عملکرد فاجعه باری دارند و انتقاد هایی که داریم به جای خودش. ولی حرف ایشون منطقیه باید آمار درست ارائه بشه. الان چون بنفع مردمه آمار غلط رو قبول کنیم. جاهای دیگه هم بخوردمون داده میشه. مگه شکی وجود داره که اگر آمار درست ارئه بشه باز هم پراید مشکل داره؟ س بهتره آمار درست باشه. کلا اگر مردم رفتارشون معقول و منظقی نباشه و احساسی باشه نباید انتظار داشته باشید کسی که داره مدیریت می کنه خیلی خارق العاده باشه.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:52:07
    پاسخ
    32 1

    افزایش یک شبه قیمت یک ماشین خارجی مساوی با قیمت 20 تا پی کی ماشین قشر ژن های بد. من به نمایندگی ژن های بد از تمام مسئولین زحمتکش که باعث بلارفتن سرمایه قشر ژن های خوب هست تشکر می کنم

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:52:20
    پاسخ
    22 0

    ، تو رو خودا این فرغون های ایرانی کالای ایرانیه. اگه ما کفش و لباس ایرانی بخریم حتی اگه جنس بدی هم باشه جونمون بخطر نمیفته ولی پراید برابر تعداد کشته های سوریه داره سالانه قربانی میگیره. این خودرسازها باید خجالت بکشند اگه شعار حمایت از کالای ایرانی بدن

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:52:44
    پاسخ
    13 1

    تمام بدبختی افزایش نرخ دلار از همین بالا بردن تعرفه ها شروع شد.در اصل قیمت خودرو تغییر نکرد چون خودرو همون خودرو بود, ارزش پول را یهو کم شد .بیچاره اکثریت مردم که دلار در اصل باید قیمتی برابر 1000 تومان داشته باشند تا زندگی کنند.

    • بی نام
      جمعه 31 فروردین 1397 - 15:04:20
      18 0

      در این مملکت تنها موردی که بی ارزشه جان و مال ژنهای بد

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:52:56
    پاسخ
    23 0

    چرا برای ما ماشین خوب، هواپیمای خوب، زندگی خوب، آسایش و رفاه، آموزش ، کار پیدا نمیشه؟ هر رئیس جمهوری که میآد همه اینا مشکلات سر جاشه.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:53:11
    پاسخ
    12 0

    قيمت گذاري قيمت خودرو چه صيغه اي ديگه؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:53:22
    پاسخ
    10 0

    هر چند وقت یه باز بحث خودرو یکم باز میشه و همه باز ساکت میشند. نمیدونم چرا هیچ کار عملی در جهت بهبود وضعیت نمیشه که مردم کمی خوشحال بشوند. همه کارهای عملی در راستای فقیز تر شدن مردم صورت میگیره

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:53:36
    پاسخ
    15 0

    کرمان خودرو قیمت خودروهای کیا خود را با ارز چندی زده؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:54:26
    پاسخ
    19 0

    من یک مهندس هستم و دلم میخواهد یک خودروی خوب سوارشوم بعد از 20 سال سوار خودرو وطنی که هستم منتهی امکانش برایم فراهم نیست 250 میلیون بدهم و یک خودروی غیر ایرانی بخرم.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:03:29
    پاسخ
    24 0

    تمام دوستانم خارج از کشور هستند و مبگویند در انجا بی ارزشتر از خودرو چیزی نیست و انواع اقساط ارزان روی خوروهای فروشنده ها می باشد و فرضا 1سال اگر ماشین دست خودت باسد و بعد ببری نمایندگی تا همان جا بات تصفیه حساب نموده و با روی گشاده پیشنهاد یک خودرو دیگر را به شما میدهند منتهی اینجا متاسفانه خودرو شده کالای سرمایه ای

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:03:44
    پاسخ
    12 15

    دولت باید کاری که با ارز کرد را با خودرویی ها انجام دهد و تعرفه واردات خودرو را شدیدا کاهش بدهد چرا که با این قیمت دلار خود به خود خودرو ها گران می باشد و رقیبی برای خودروسازان وطنی نمی باشند.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:04:07
    پاسخ
    13 0

    شما دلارو مبادلتشو ممنوع کردین. امروز رفتم گوشی موبایل بخرم همه ی فروشنده ها منتظر بودن قیمت واقعی دلار معلوم بشه، فروش نداشتن یا قیمت پرت میدادن. آزاد شدن واردات خودرو پیشکشتون باشه. واقعاً مسخره نوشتین این خبرو یا واقعیه؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:04:51
    پاسخ
    13 0

    بازار ارز رو که انداختید گردن به قول خودتون اخلالگران.این گرونی رو گردن گی میندازید؟خوده دولت اخلالگره.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:06:01
    پاسخ
    13 0

    در بحث تعرفه واردات نه فقط خودرو اگر نمایندگان مجلس به موقع وارد عمل نشود گرفتاری های بزرگی در سال آینده گریبان گیر مردم می شود هم عوارض واردات و هم گرانی دلار کمر اقتصاد را به زمین خواهد زد

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:06:13
    پاسخ
    10 0

    البته ببخشيد ولي عمده افزايش قيمت به افزايش ارز مربوط ميشه

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:06:27
    پاسخ
    15 0

    عزیز دولت ارزی برای واردات خودرو ندارد پس این نوع طرح ها راه به جایی نخواهد برد.

  • ایمان
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:07:41
    پاسخ
    4 0

    اگر گرانی در این کشور نباشد باید تعجب کردمسلم است که دولت ها در ایران با ابزارگرانی وتورم بسیاری از مشکلات خود را رفع ورجوع می کنندمردم هم که .......

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 18:15:06
    پاسخ
    8 0

    ایران خودرو و سایپا زمانی که دلار و طلا بالا بره یا تحریم بشیم میگن ما به دنیا وابسته ایم و سریع گرون میکنن اما زمانی که پایین بیاد یا تحریمی نباشه هم میگن ما هیچ وابستگی به اونها نداریم و باز هم گرون میکنن

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 14:39:03
      2 0

      تولید ملی در همه ابعاد همینه

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 19:22:43
    پاسخ
    3 0

    مگر حلبی هم وارداتی است و تابع افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت خواهد داشت و گران خوهند شد؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 21:56:39
    پاسخ
    10 0

    ایران خودرو که فعلا فقط پول میگیره ، از ماشین خبری نیست هزاران خریدار قبلی هنوز خودروشان را تحویل نگرفته اند و هرروز بحث و جدل دارند با نمایندگی های ایران خودرو خلاصه معلوم نیست چه اوضاعیه

  • بی نام
    شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 12:09:05
    پاسخ
    50 0

    خدا ذلیلتون کنه که وقاحت را به حد اعلا رساندید ولی ازتون نمیگذریم که پول مملکت و جوانی و زندگی ما را به تاراج بردید

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی