دوشنبه 31 اردیبهشت 1397
جمعه 31 فروردین 1397 - 12:17:20 چاپ

راهکار کاهش قیمت مسکن چیست؟

اقتصاد > مسکن - خانه ملت به نقل از نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نوشت:قیمت ها در بازار مسکن به مراتب بیشتر شده البته باید بدانیم که عامل رشد چند برابری نرخ ها صرفا مربوط به ارز نیست.

قلی الله قلی زاده با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: ضعف مدیریت بازار ارز نوساناتی را به بازارهای موازی از جمله مسکن تحمیل کرده است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در چند هفته گذشته بحث نوسانات ارزی و افزایش قیمت ارز و همچنین کاهش ارزش پول ملی تمامی معادلات اقتصادی کشور را بهم زده است، افزود: تصمیم دولت برای آرام کردن اوضاع و احوال بازار ارز و در نظر گرفتن نرخ 4200 تومان در صورت تحقق می تواند مثمر ثمر در وضعیت اقتصادی کشور بوده و تنش اقتصادی را کاهش دهد.

کاهش تنش ارزی آرامش نسبی در اقتصاد ایجاد می کند

وی با تاکید بر اینکه در پی کاهش تنش ارزی در کشور آرامش نسبی در اقتصاد رخ خواهد داد، گفت: مسکن نیز تابعی از این اوضاع بهم ریخته اقتصادی ناشی از نوسان ارزی بوده و در حال حاضر متاسفانه قیمت ها با این رویه افزایش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شخصا با رصد بازار مسکن شاهد رشد چند برابری نرخ مسکن و اجاره بها در ماه های اخیر بوده ام، افزود: متاسفانه قیمت ها در بازار مسکن به مراتب بیشتر شده البته باید بدانیم که عامل رشد چند برابری نرخ ها صرفا مربوط به ارز نبوده و مجموعه عوامل در این موضوع دخیل است.

باید روند رشد قیمت مسکن متوقف شود

الله قلی زاده با تاکید بر اینکه تصمیم جدی و به موقع در کنار تقویت نظارت ها می تواند گرانی مسکن را متوقف کند، گفت: اکنون همه حوزه های اقتصادی بهم ریخته لذا دولت که تصمیم گیرنده اصلی و تاثیر گذار تر از سایر قوا است باید به طور جدی و عملی وارد شده و اوضاع اقتصادی را مدیریت کند زیرا با ادامه این روال نارضایتی مردم بیشتر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: دولت باید ترتیبی اتخاذ کند که ارز 4200 تومانی در بازار عملیاتی شده تا اوضاع بهتر شود.

تکیه صرف دولت به تولید انبوه مسکن برای کاهش قیمت کارساز نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید انبوه مسکن می تواند راهکاری برای کاهش نرخ ها در بازار باشد، گفت: تنها تولید انبوه مسکن مشکلی را حل نمی کند زیرا اگر مردم توان کافی برای خرید نداشته باشند تولید مسکن چاره ساز نیست.

الله قلی زاده با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا و همچنین توان خرید مردم باید با هم بالانس شود، افزود: دولت باید با برنامه ریزی دقیق عوامل تاثیر گذار در بهبود وضعیت بازار مسکن را در کنار هم چیده و نقشه جامعی در نظر بگیرد./

35224

51 دیدگاه
  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 13:18:53
    پاسخ
    28 36

    بهترین کارآنستکه هرکه خانه ای داردازش بگیرندبدهندبه افرادی که عمری تنبلی کرده کارنکرده اندومفت خورده اند مطمئنم مسکن درحدرایگان میشود،کسی هم دیگرمسکن نمیسازدهمگی دلارمیخرندکه کسی نتواند به زورازشان بگیرد.

    • ناشناس
      جمعه 31 فروردین 1397 - 14:53:11
      16 6

      لطفاواردسامانه اطلاعات بازاراملاک ایران شویدوباانتخاب شهرتهران وجستجودرمعاملات ثبت شده برای محله های آلستوم،احتشامیه،اراج‌ ازگل،آپاداناوغیره درفروردین ماه به تعدادمعاملاتی که بدون موقعیت جغرافیایی درمحله های فوق درج شده دقت فرماییدلطفایکی ازدوستان به بنده جواب دهدکه چرابرای اکثراین معاملات یعنی بیش از75درصدمعاملات درمحله های فوق که رقم قابل توجهی ازکل معاملات مسکن تهران درفروردین ماه راشامل میشودموقعیت جغرافیایی ثبت نشده است ولی بعنوان مثال برای کلیه معاملات انجام شده درچهارمحله تهرانسردرفروردین ماه که تاکنون جمعا8فقره است موقعیت جغرافیایی ثبت شده است؟وهمچنین برای کلیه معاملات انجام شده برای حکیمیه درفروردین ماه که آنهم تاکنون علیرغم بزرگی حکیمیه فقط12فقره میباشدموقعیت جغرافیایی ثبت شده است؟

    • بی نام
      جمعه 31 فروردین 1397 - 15:00:32
      8 39

      اين بازار متناسب با هزينه هاي ساخت و قيمت زمين نيست و افرادي چون من كه سازنده و توليد كننده مسكن ميباشم متحمل ضرر و زيان گرديده ام

    • پور هاشمی
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 09:18:18
      15 3

      تنها راه حل این است که مسکن با قیمت صحیح عرضه شود بنده آپارتمان ساختم در آخر سال96 چهارواحد درجای متوسط شهر با همه هزینه ها و پول زمین هر واحدمتری یک میلیون و پانصد هزارتومان تمام شده ولی توی بازار به مردم متری سه میلیون می فروشند تازه اگر تعداد واحد بشتر باشد مثلاً اگر به جای 4 واحد 8 واحد بسازی پول زمین بازهم نصف می شود یعنی قیمت تمام شده متری یک میلون و دویست هزارتومان در می اید ولی بازهم متری سه میلیون می فروشند تازه اگر 16 واحد بسازی قیمت تمام شده آپارتمان با زمین می شود متری یک میلیون ولی بازهم میفروشد متری سه میلیون اینها را من نباید حساب کنم باید قوه قضائیه حساب کند وبا گرانفروشی مبارزه کند و مردم هم نروند وام سنگین بگیرند و مفت مفت بدهند به دلال و بساز بفروش

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 11:31:08
      7 1

      تنها راه حل این است که مسکن با قیمت صحیح عرضه شود بنده آپارتمان ساختم در آخر سال96 چهارواحد درجای متوسط شهر با همه هزینه ها و پول زمین هر واحدمتری یک میلیون و پانصد هزارتومان تمام شده ولی توی بازار به مردم متری سه میلیون می فروشند تازه اگر تعداد واحد بشتر باشد مثلاً اگر به جای 4 واحد 8 واحد بسازی پول زمین بازهم نصف می شود یعنی قیمت تمام شده متری یک میلون و دویست هزارتومان در می اید ولی بازهم متری سه میلیون می فروشند تازه اگر 16 واحد بسازی قیمت تمام شده آپارتمان با زمین می شود متری یک میلیون ولی بازهم میفروشد متری سه میلیون اینها را من نباید حساب کنم باید قوه قضائیه حساب کند وبا گرانفروشی مبارزه کند و مردم هم نروند وام سنگین بگیرند و مفت مفت بدهند به دلال و بساز بفروش

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 11:47:55
      10 4

      دوران سرمایه گذاری در مسکن تمام شده

    • بی نام
      یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 20:53:19
      4 0

      جلو تبلیغات دروغ کارشناسان مسکن را بگیرید،قیمت مسکن خودش واقعی می شود. یعنی قیمتی که ارزش واقعی آن است نه قیمتهای کاذب فعلی.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 13:19:11
    پاسخ
    53 14

    نخریدن موثرترین راه کاهش قیمت هاست دیگری رساندن سود بانکی بالای ۲۰درصد

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 06:00:48
      10 29

      اره نخریم تا مثل پارسال که ۴۰درصد رفت روش، امسال هم مطمئن باشین مسکن دستکم بازم ۴۰درصد افزایش پیدا میکنه

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 09:46:34
      28 4

      نه دلال جون........به این راحتی ها هم نیست.........توی اسفند و فروردین تا ۴۰٪ از تعداد معاملا ت کاسته سد این یعنی قیمتها حتما متعادل خواهد شد......‌‌‌‌حالا اگه میخوای مثل پنج سال پیش پول و سرمایه ات بلوکه نشه، بهتره که با انصاف معامله کنی واحدت رو بفروشی.........خیر پیش..........

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 13:22:13
    پاسخ
    20 7

    این بحث ها ادم را میبره به سالهای 86 تا 88 که رییس دولت ان مدام همین صحبتها را انجام میداد و منجر به طرح مسکن مهر شد.

  • حمید
    جمعه 31 فروردین 1397 - 13:51:17
    پاسخ
    56 8

    راهش همون راهیه که دیگر کشور ها رفتند.گرفتند پلکانی مالیات از کسانی که تعداد خونه بیشتر دارند

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 13:20:04
      10 4

      نظر کاملا دقیقیه اما کیه که گوش کنه. خبر آنلاین این موضوع رو پیگیری کن یه تغییر اساسی تو اقتصاد ایران به وجود میاری.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:21:37
    پاسخ
    36 5

    تسهیلات به تولید کننده بدید و پول الکی به این بازار تزریق نکنید. مالیات و عوارض خانه خالی ها هم فراموش نشود. مخصوصا عوارض چون خیلی از این برج ها عامل آلودگی هوای تهران هستند و روزنه های جریان باد را مسدود کرده اند. در ضمن فضای سبز را هم به شدت کاهش داده اند

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 00:01:43
      3 10

      واقعا تهران برج روزنه هوا ؟؟ مطمئنی در مورد تهران داری صحبت میکنی ؟ بلندترین برج تهران برج پنجاه و چهار طبقه تهرانه یا آ اس پ که فاصلش با نزدیکترین برج نزدیک یک کیلومتره . شهرهای بزرگ دنیا تو مساحت یک کیلومتر بیشتر از ده تا برج واقعی بالای هشتاد طبقه جا میدن هواشون هم پاکه .

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:47:16
    پاسخ
    39 5

    لطفا گزارشی از قیمت مسکن تهیه کنید که این روزها با افزایشی چشمگیر و دست نیافتنی دور از هیاهوهای بازار ارز بی رقیب شده و قیمت ها بدون نظارت و بدون خریدار به ارقامی نجومی تبدیل شده است . انگار بازار حیاتی مسکن افسار گسیخته و کاملا از سبد خانوار های ایرانی خارج گشته است .

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:47:34
    پاسخ
    39 3

    برادرم در رابطه با هر موضوع که رشد قیمت پیدا میکند ما خودمان مقصر هستیم اگر فرهنگ نرخریدن را تمرین کنیم دیگه نه مسکن و نه ارز و.... افزایش بی رویه پیدا نمیکنند خوب ما یک مدت نخریم ببینیم فروشندگان مسکن ملک خود را به کی با قیمت سرسام آور می فروشند پس براردم ما خودمان هم مقصر هستیم تا اینگه شایعه توسط دلالان و آزانسهای مسکن اعلام میشود که وای قیمت مسکن داره افزایش میابد همه هجوم میبریم برای خرید؟؟؟ فکر میکنیم که الان تمام میشود؟؟

    • بی نام
      جمعه 31 فروردین 1397 - 15:00:09
      8 2

      سالهاست از این مقایسه قیمت ها در سایت های خبری رنج می برم آخه برادر من خونه نو ساز در شهدا چه ربطی داره به 8 سال ساخت در صادقیه و ... ؟ یا ملاک مقایسه را بر اساس منطقه بگذارید . مثلا از نوساز تا 7 سال ساخت را در منطقه افسریه مقایسه کنید . و یا ملاک را سال ساخت بگذارید . مثلا نوساز را در مناطق مختلف مقایسه کنید. یا مثلا 5 سال ساخت را در مناطق مختلف ....

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:47:44
    پاسخ
    26 4

    گر به این شایعات توجه نکنیم و خود مردم قیمت خرید تعیین کنند و اگر میسر نبود نخرند خود بخود بازار به قیمت متعادل میرسد .پس برادرم بیشتر گرانی را ما خودمان مقصر هستیم چون همواره به فکر این هستیم که کلاه سرمان نرود پس در هر مقطع زمانی به هر قیمتی باشد میخواهیم بخریم و این نگرش اصلا صحیح نیست .به امید روزی که ما مردم ایران به نه گفتن هم عادت کنیم برای منفعت خودمان.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:48:15
    پاسخ
    15 14

    ماشاءالله همه حضار در اين سايت كارشناس و متخصص علوم اقتصاد و مسكن هستند

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:48:31
    پاسخ
    15 29

    فقط با گفتن نه به مسكن مي خواهند قيمت را پايين نگه دارند آخه عزيزان وقتي با بالا رفتن قيمت ارز و بدنبال آن تورم شديد در اقتصاد كشوري وجود داشته باشه، قيمت تمام شده مسكن و مصالح و كارگر و هزار هزينه ديگر هم همگي افزايشي خواهند بود و در ضمن هرساله هزاران خانواده جديد به بازار تقاضا وارد ميشوند كه بايد سقفي بالاي سر خود داشته باشند ، مگر ميشود يك چرخ ماشين حركت كند و از چرخهاي ديگر بخواهيم ثابت باشند همه مانند دانه هاي زنجير بهم متصلند يكي كه حركت به جلو داشته باشه بقيه را هم بدنبال خواهد كشيد حالا شما تا ابد به اين و اون نه بگيد.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:56:00
    پاسخ
    41 8

    مالکان اقدام به افزایش قیمت کنند کو خریدار؟ قدرت خرید مردم همچنان پایین هست

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:56:19
    پاسخ
    24 9

    مسکن نیاز اساسی است. مگه میشه تا چند ماه غذا نخرد. مگه میشه حتی یک شب با زن و بچه توی خیابان زندگی بکنی. یا باید اجاره کنی یا باید بخری. این وظیفه دولت است که مسکن برای مردم تهیه کند

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:56:57
    پاسخ
    16 5

    ر اساس بی قانونی . بر اساس بی مروتی .بر اساس زیاده خواهی .بر اساس حرص وطمع . بر اساس ووووووووووخانه ای که بهترین مصالح با متری یک میلیون تومان با این گرانی ساخته می شود چرا باید یک وجب پارگنیک به این قیمت فروخته شود ای اگر فکری به حال این مسکن و این جامعه مستجر نکنید امروز ووصبحی همه در پارکها چادر خواهند زد و کسی هم حق تعرض به انها ندارد چون وجب به وجب ایران خانه من است حالا باز هم از روی این مسائل سطحی بگذرید

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:57:09
    پاسخ
    13 24

    با این همه گرانی مصالح و نرخ ارز و... ارزانی مسکن دیگه محاله... نهایتا همین قیمتها بمونه مدتی ولی ارزان بسیار بسیاااااار بعیده

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:57:49
    پاسخ
    21 5

    من فكر كنم با پوليكه دارم شايد بتوانم يك پاركينگ ماشين بخرم ....

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:59:11
    پاسخ
    24 7

    همون بهتر كه بياد پايين ،‌ديگه باساز و بفروش هم از رونق بيفته ، هر جاي شهر رو مب بيني برج رفته بالا ديگه آسمون پيدا نيست ، همين 45000 واحد خالي هم كفاف جمعيت رو ميده

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 14:59:52
    پاسخ
    14 5

    باز خیلی خونه گرونه خونه ای که ۸۰ میلیون قیمت داشت شده بود ۲۵۰ میلیون حال شده ۱۷۰ میلیون نه ۱۵۰ میلیون باز خیلی گرونه...

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:00:19
    پاسخ
    10 3

    بازم دم شما گرم که آنچه که باید بشود را ولو خیلی کم رنگ ، بیان کردید.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:00:44
    پاسخ
    5 6

    با سلام ساختمان با توجه به فاكتور هاي فراوان قيمت متغيري دارد مثلا فاكتور هاي طبقه كوچه خياباننوع مصالح سازندهنور گير بودن تعداد واحد داشتن پاركينگ انباري تراس وووو

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:01:04
    پاسخ
    22 4

    يا اين شرايط اقتصادي اگر زوجها هردو شاغل نباشند چگونه اقساط را پرداخت كنند

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:01:20
    پاسخ
    12 2

    مردم در تهران براي خريد خانه 70 متري زير 7 سال كه بايد 280 مليون بدهند. حالا با فرض 80 مليون وام شما يعني بايد 200 مليون خودش داشته باشه تازه ماهي 1.1 مليون هم قسط بده خوب بهتر نيست 200 مليونش رو بزنه به كار و بره يك خونه 80 متري 15 سال ساخت اجاره بشينه و همون 1 مليون رو بده اجاره؟؟ اگه بی کار هم باشه با گذاشتن 200 ملیون در بانک، سالانه حدود 45 ملیون سود می گیره یعنی ماهیانه2 ملیون. 700800 اون رو میده یه خونه 70 متری 1520 ساله اجاره می کنه بقیه اش رو هم می زنه به زخم زندگی

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:01:32
    پاسخ
    9 4

    ما که تو شهرهای کوچیک زندگی می کنیم با 40 میلیون چطوری باید خونه بخریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:01:45
    پاسخ
    13 7

    شرط متاهل بودنش دیگه نوبره..یعنی هر کی ازدواج نکرده نباید از وام مسکن استفاده کنه؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:02:08
    پاسخ
    27 14

    لطفاً بیخودبازارگرمی نکنید.قیمت مسکن درسال 90 آنچنان بالا رفت که حالاحالا ها مصرف کننده واقعی قدرت خرید نخواهدداشت.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:02:20
    پاسخ
    19 4

    رکود با افزایش قیمت اصلا معنی ندارد. نشان دهنده قدرت قیمت گذاری غیر کارشناسانه در بنگاه های املاک و همچنین بی محتوی بودن برنامه ها و جرایم بازدارنده دولتی در خصوص منازل و آپارتمان های خالی میباشد.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:02:34
    پاسخ
    22 5

    قیمت واقعی مسکن و زمین نباید از قدرت خرید عمومی مردم بیشتر باشد.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:02:53
    پاسخ
    19 5

    این روش فقط به درد پولدارا میخوره که پولدارتر بشن و به ترتیب فقیرا هر روز فقیرتر میشن.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:03:03
    پاسخ
    20 2

    این همه تبلیغات واسه هیچی بود؟

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 15:54:12
    پاسخ
    5 0

    به خدا قسم خونه سي صد ميليوني شده چهارصد ميليون. ما ارزوي يه الونك رو بابد به گور ببريم. مقصر كيه؟ خدا ازشون نگذره

  • سعيد
    جمعه 31 فروردین 1397 - 16:01:34
    پاسخ
    4 0

    مهم نيست شما چه تحليل اقتصادى مى كنيد مهم اينه كه قيمتها نجومى بالا رفته

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 16:19:02
    پاسخ
    2 1

    راهکاری وجود نداره اگه داشت تاحالا پیدا میشد

  • منطقی
    جمعه 31 فروردین 1397 - 17:57:54
    پاسخ
    9 0

    تنهاراهکار بالابردن نرخ سودبانکی متناسب باتورم واقعی است.وقتی تورم بالای 4050درصده ولی هنوزسودبانکی10درصد خوب معلومه دلالی تومسکن وارزوسکه وسرازیرشدن نقدینگی به این بازارها رواج پیدامیکنه ضمنامردمی که توکشورما همیشه باتلف کردن وقت زیادتوترافیک درخودروی شخصی ازاستفاده ازحمل ونقل عمومی خودداری می کنند هیچ وقت سیاست نخریدن رااجرانمی کنند

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 21:57:43
    پاسخ
    14 3

    همه ی معاملات منجمد شده و هیشکی خرید فروش نمیکنه

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 22:11:38
    پاسخ
    16 3

    با این قیمتهایی که امسال امد بیرون مسکن رفت تو رکود صد ساله طرف یه پنجاه متری رو تو منطقه پنج زده پونصد میلیون مسخرص خندم میگیره که چی فکر میکنن با خودشون البته اینا فروشنده نیستن بعضیا دوس دارن بدونن چقد پول دارن

  • شمیرانی
    جمعه 31 فروردین 1397 - 23:01:56
    پاسخ
    1 13

    بهترین راهکار کاهش قیمت مسکن این هست که سود سپردهای بانکی را از 20 درصد به 10 درصد کاهش بدهند اینجوری سود سپرده ها با نرخ تورم هماهنگ می شود و سازندگان وفعالان صنعت وساختمان به جای خانه نشینی و سود خوری به فعالیت اصلیشان برخواهند گشت. هم رکود از صنعت ساختمان خارج می شود و هم اشتغال افزایش پیدا می کند وهم مردمی که به جای خرید خانه پولشان را در بانکها انبار کرده اند به خرید مسکن روی خواهند اورد وقتی ساخت وساز فعال بشود افزایش قیمت مسکن هم متوقف خواهد شد. وقتی بازار مسکن رونق پیدا کند. بانکها هم که سرمایه شان را به صورت املاک ومستغلات انبار کرده اند نقد خواهند کرد و شاهد شکوفایی اقتصاد و افزایش توان بانکها خواهیم وکل اقتصاد منتفع خواهد شد

  • بی نام
    شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 08:41:22
    پاسخ
    10 1

    را هكار كاهش ايجاد كانون هاي صنفي حمايت از مصرف كننده و مستاجرين مسكن جهت دفاع از حق وحقوق قانوني انها در چند شهرستان تشكيل شده خيلي خوب جواب داده

  • بی نام
    شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 11:02:14
    پاسخ
    1 7

    به نظر من ماهم مثل همه دنیا باید بپذیریم که باید گروهی در اخانه اجاره ای باشند وتمام فکر وذکر خود را خرید خانه نکنند ولی در ان صورت مثا هر جای دنیا باید طوری باشد که اجاره خانه را که پرداخت کردی از در امد ماهیانهات برای خرجی زندگی واندکی پس انداز بماند

    • بی نام
      شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 22:27:09
      7 0

      هیچ جای دنیا تفاوت درآمد کارمند و کارگر با قیمت مسکن اینقدر زیاد نیست. کیفیت زندگی بسیار پایین، افسردگی ناشی از بیکاری یا کار بیش از حد توان و در مقابل قیمتهای غیر عادی.

  • بی نام
    شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 13:21:39
    پاسخ
    12 0

    مالیات بر خانه های دوم به بعد می تونه نه تنها مسکن بلکه کل اقتصاد ایران رو نجات بده. خواهشا یکی که صداش به جایی میرسه بازتاب بده.

  • بی نام
    یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 22:53:12
    پاسخ
    2 6

    وقتی یه سکه از یک میلیون سیصد رسیده به نزدیک به دو میلیون نکنه انتظار دارید طرف ملکش رو مفت بده ؟؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
وبگردی