جمعه 4 خرداد 1397
جمعه 31 فروردین 1397 - 15:43:35 چاپ

دارندگان ارز بخوانند!

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایسنا گزارش داد:مهلت داده شده از سوی بانک مرکزی برای دریافت ارزهای مازاد بر ۱۰ هزار یوروی در دست افراد، به پایان رسید.

 التهاب در بازار ارز که از اواخر سال قبل تا روز ۲۱ فروردین ماه امسال ادامه داشت و قیمت دلار از محدوده ۳۸۰۰ تومان تا حدود ۶۰۰۰ تومان نیز رسید تاثیرات منفی را در اقتصاد ایران ایجاد کرد که حتی تک نرخی شدن نرخ ارز و تعیین رقم ۴۲۰۰ تومان برای دلار نیز نتوانسته به طور کامل جلوی آنها را بگیرد.

در این بین بانک مرکزی نسبت به نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو تا پایان فروردین هشدار داده و اعلام کرده بود که اگر مازاد بر این به فروش نرسیده و یا سپرده‌گذاری ارزی نشود، در صورت کشف با دارنده طبق قانون برخورد می‌شود. این مهلت تمام شد ولی مشخص نیست قرار است با چه سازوکاری ارز دارندگان بیش از ۱۰ هزار یورو شناسایی و با آنها برخورد شود.

بر این اساس از فردا (شنبه) همزمان با اول اردیبهشت ماه مهلت تعیین شده بانک مرکزی برای واگذاری ارز مازاد بر ۱۰ هزار یور و یا سپرده‌گذاری آن در بانک‌ها به پایان می‌رسد و اگر دارنده نسبت به این موضوع اقدام نکند مرتکب جرم شده است.

 

 

3535

7 دیدگاه
  • فرهاد
    جمعه 31 فروردین 1397 - 16:39:19
    پاسخ
    0 0

    ارز هم کردن مثل ماهواره الان یکی بگه من بخوام برم سفر با چهار نفر ارز از کجا بخرم؟ هزار یورو مال یک روزه

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 17:42:20
    پاسخ
    8 0

    از کهریزک شروع کنن خونه به خونه بگردن تا اتوبان همت ببینن کی بیشتر از 10 هزار یورو تو خونه اش داره. بالاتر از اتوبان همت رو هم که زورشون نمیرسه برن بگردن.

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 18:18:48
    پاسخ
    12 0

    مگه کشور کمونیستی هست... پس تکلیف حق مالکیت چی میشه؟؟؟ اگر مباحث مریوط به پولشویی در میان نباشه, دولت براساس کدام قانون میتونه حق مالکیت افراد رو نقض کنه؟؟؟؟ لطفا این مساله رو از نظر حقوقی بررسی کنید کاملا بر خلاف قانون و حقوق اولیه افراد هست تین ممنوعیت

  • مهران
    جمعه 31 فروردین 1397 - 18:52:29
    پاسخ
    10 2

    بنده بالای 10 هزار یورو ارز دارم .داخل منزل نگاه میدارم چون به خودم بیشتر از بانک اعتماد دارم .دفعه قبل که به بانک ... اعتماد کردم .بجای دلار به من ریال داد و تازه به قیمت ارزش مبادلاتی و بانک مرکزی هم رفتم به هیچ جا نرسید و من بجای دلار ریال گرفتم .حالا چه تضمینی وجود دارد

  • بی نام
    جمعه 31 فروردین 1397 - 19:04:59
    پاسخ
    8 2

    اگر کسی بخواهد بعضی از اقوام خود که بالای این مبلغ دلار دارد را تحویل بدهد باید به کجا اطلاع بدهد. آیا حکم انها اعدام است ان شاالله.

  • الکس
    جمعه 31 فروردین 1397 - 19:23:27
    پاسخ
    12 1

    وای خدای من...مملکت نیست که جوک خونه است

  • reza
    شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 11:52:29
    پاسخ
    2 0

    یاد رئیس جمهور عزیز افتادم گقت : از گرفتن یارانه انصراف بدید این کار و میکنم و اون کار را می کنم و اگه ندید ........ بعد مشخص شد نماینده مجلس هنوز انصراف ندادن و ....

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی