رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بیمه‌های تجاری پول درمان مصدومان حوادث ترافیکی را نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وزارت بهداشت؛ رضایی رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: موضوع درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیکی، از چالش های نظام سلامت است. زیرا، بیمه های تجاری به رغم دریافت حق بیمه درمان از مردم در بیمه نامه شخص ثالث ، سهم بیمارستان ها را به موقع پرداخت نمی کنند.هر مصدوم ترافیکی به هر علتی به بیمارستان مراجعه کند کسی نمی‌پرسد بیمه‌داری یا خیر. مصدومان ترافیکی از همان ابتدای ورود به بیمارستان بدون قید و شرط پذیرش و تحت درمان رایگان قرار می گیرند.

وی افزود: عدم التزام برخی از بیمه‌های تجاری به قانون کشور موجب شده وزارت بهداشت بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان از بیمه‌های تجاری طلب داشته باشد.وی گفت:بیمه‌ها باید پاسخگو باشند، چرا پولی را که مردم بابت بیمه تصادفات پرداخت می‌کنند جای دیگری هزینه می‌کنند.

رضایی اظهار کرد: بیمه های تجاری، مطالبات وزارت بهداشت را با تاخیر بسیار زیادی پرداخت می کنند و در بند «ب» ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب شد که بیمه های تجاری همزمان با دریافت حق بیمه از مردم، ۱۰ درصد بیمه سرنشین، شخص ثالث و مازاد را به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت واریز کنند تا مشکل نقدینگی در تامین هزینه های مصدومان وجود نداشته باشد اما بیمه های تجاری از این قانون تمکین نکردند.

وی گفت: راه چاره تمکین قانون است و باید قانون اجرایی شود.

47236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =