برای بهبود سلامت روان سبزی و میوه خام مصرف کنید

ایسنا نوشت: پزشکان تاکید دارند مصرف میوه و سبزیجات خام برای سلامت روان مفیدتر هستند.

درحالیکه مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت جسم از سال‌ها قبل مورد تایید بوده، محققان در بررسی‌های جدید خود بر ارتباط بین مصرف مرتب میوه‌ها و سبزیجات با احساس شادی، رضایت بیشتر از زندگی و وضعیت بهتر سلامت روان تاکید کردند.

هرچند محققان دریافتند: مصرف میوه و سبزیجات خام در مقایسه با مصرف این محصولات به شکل پخته، کنسروشده یا فراوری شده برای سلامت روان مفیدتر هستند.

در این بررسی گروهی از محققان نیوزیلندی به مطالعه روی نوع مصرف این محصولات پرداخته و مشاهده کردند: مصرف میوه و سبزیجات به شکل طبیعی خود با بهبود وضعیت سلامت روان ارتباط بیشتری دارد.

در این بررسی ۴۲۲ فرد جوان مورد مطالعه قرار گرفتند که پایین‌ترین میزان مصرف میوه و سبزی را داشتند، اما با بیشترین خطر مشکلات مربوط به سلامت روان روبرو بودند. از افراد شرکت کننده درخواست شد تا به پرسش‌هایی در مورد عادات غذایی، سبک زندگی و سلامت روان خود پاسخ بدهند.

محققان نیوزیلندی با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف مشاهده کردند: بین مصرف میوه و سبزیجات به شکل خام با بهبود سلامت روان ارتباط بیشتری وجود دارد. اگرچه مصرف این محصولات به صورت پخته باعث می‌شود جویدن آن راحت‌تر شده و مقدار آنتی اکسیدان‌های آن افزایش پیدا کند.

همچنین پیش از این نتایج بررسی‌ها نشان داد: طبخ سبزیجات باعث می‌شود سطح ویتامین B و C کاهش پیدا کرده و آنزیم‌های مفید آن از بین برود.

42236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =