نامه نمایندگان درباره بحران آب به دست روحانی رسید؟/ وزیر نیرو: رئیس‌جمهور صحبت نمایندگان را می‌شنود

وزیر نیرو گفت: قطعا آقای رئیس‌جمهور صحبت‌های نمایندگان را می‌شنوند. مردم تردیدی نباید داشته باشند در اینکه مسئله آب از اولویت‌های آقای رئیس‌جمهور و دولت است.

رضا اردکانیان با اشاره به پیگیری نامه نمایندگان استان های یزد و اصفهان در موضوع بحران آب، توسط رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: آقای رئیس جمهور در هر جلسه دولت روی این موضوع تکیه دارد. موضوع تأمین آب برای اصفهان در دستورکار کارگروه ملی سازگاری با کم آبی است. 

وی افزود: کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با حضور معاونان وزرای دستگاه های مسئول دو جلسه داشت و پیشنهادهای رسیده از استان اصفهان بررسی شد. در ارتباط مستمر روزانه هستیم تا راهکارهای لازم تدوین و انشاءالله آب شرب ضروری مردم بدون مشکل تأمین شود.

وزیر نیرو در پاسخ به این سئوال که آیا رئیس جمهور به وزارت نیرو بعد از نامه نمایندگان اصفهان و یزد مأموریتی داده است؟ بیان کرد: همین این نامه و هم نامه های دیگر و هم تذکراتی که نمانیدگان محترم می دهند، سئوالی که مطرح می کنند به طور مستمر به دستگاه های مسئول منعکس می شود. آقای رئیس جمهور در جریان جزئیات موضوع است تأکیدات لازم را دارند سفارش می کنند و از هر فرصتی و هر تریبونی برای توجه دادن مسئولان اجرایی به وظایف شان استفاده می شود.

وی اظهار کرد: قطعا آقای رئیس جمهور صحبت های نمایندگان را می شنوند. منتها اینکه ما شیوه ابراز این شنیدن را محدود کنیم به ابزارها و روش هایی که در سطح افکار عمومی است آن شاید یک مقدار متفاوت باشد ولی مردم تردیدی نباید داشته باشند در اینکه از اولویت های آقای رئیس جمهور و دولت مسئله آب است.

عضو دولت دوازدهم ادامه داد: روز 12 اسفند دولت شکل گیری کارگروه ملی سازگاری با کم آبی را مرکب از چهار وزیر و 2 معاون رئیس جمهور تصویب کرد. روز 13 اسفند اولین جلسه این کارگروه تشکیل شد و به جای تدوین آیین نامه و روش کار، به مسئله آب اصفهان پرداخت و در روز 16 اسفند پیشنهادات استاندار اصفهان به تصویب رسید. روز 27 اسفند یعنی کمتر از دو هفته برای اولین بار در این سیکل خشکسالی ها، منابع مالی قابل ملاحظه ای برای جبران بخشی از مضیقه کشاورزان شرق اصفهان تأمین و این منابع در روزهای 27 و 28 اسفند توزیع شد.

وی افزود: ظرف دو هفته طی شدن سیکل پی در پی برای رسیدگی به مشکل آب اصفهان، علامتی بر توجه جدی آقای رئیس جمهور به این مسئله است. مردم این خاطر جمعی را داشته باشند و اجازه ندهند، کسانی که دغدغه آب و مردم را ندارند، از این خشکی و عطش و تشنگی حادث شده بر بخش هایی از کشور سوءاستفاده کنند.

اردکانیان یادآور شد: همان طور که امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه اصفهان به درستی و به هنگام به این مسئله اشاره کردند قطعا پیگیری ها با آگاهی و توجه مردم به نتیجه می رسد و انشاءالله با همکاری که دارند، سعی خواهیم کرد امسال را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =