تهران در فروردین ماه هوای مطلوبی نداشت/ فقط ۳ روز هوای پاک در پایتخت

فروردین ماه امسال در حالی به پایان رسید که پایتخت‌نشینان در این ماه تنها ۳ روز هوای پاک تنفس کردند.

به گزارش خبرآنلاین، فروردین ماه امسال تهرانی‌ها ۳ روز هوای پاک، ۲۲ روز هوای سالم و ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند البته بین این ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۵ روز آن طی تعطیلات ابتدایی سال بود.

به گفته وحید حسینی - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - طی دهه اخیر اندازه‌گیری آلاینده‌های جوی به صورت جدی با استناد به معیارهای متداول جهانی در تهران انجام شده است و برآیند شاخص‌های کیفیت هوای این دهه نشان می‌دهد که نوروز ۹۷ آلوده‌ترین هوا را داشت، همچنین به گفته وی علت آلودگی هوا در این ایام پدیده گرد و غبار با منشا داخلی بود و به احتمال زیاد امسال شرایط کیفی هوای تهران در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب نخواهد بود.

بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت‌نشینان در فروردین ماه ۹۶ نیز ۱۰ روز هوای پاک، ۱۷ روز هوای سالم و ۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند. در این سال هوای تهران طی روزهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه پاک بود.

هوای تهران در اولین ماه سال ۹۵ نیز ۱۰ روز پاک و ۲۱ روز سالم بود. فروردین این سال در هیچ یک از روزها هوا نامطلوب نبود.

اولین ماه سال ۹۴ نیز تهرانی‌ها ۱۰ روز هوای پاک، ۱۸ روز هوای سالم و ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تنفس کردند. در فروردین ماه سال ۹۳ نیز پایتخت ۷ روز هوای پاک و ۲۴ روز هوای سالم داشت.

در اولین ماه بهار ۹۳ تعداد روزهای پاک در تهران کاهش پیدا کرده بود به طوری‌که در این ماه تهرانی‌ها تنها ۲ روز هوای پاک داشتند، همچنین در این ماه هوای تهران ۲۷ روز سالم و ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

42236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =