تسنیم نوشت: شعب بانک ملی که مسئولیت فروش ارز مسافرتی را برعهده دارند، به مسافران فقط یورو می پردازند آنهم با قیمتی نزدیک ۵۴۰۰ تومان!

بعد از اعلام تصمیم دولت برای ارز تک نرخی در قیمت 4200 تومان، بانک مرکزی در اطلاعیه ای از سیاست های جدید این بانک برای توزیع ارز مسافرتی رونمایی کرد.

برهمین اساس اعلام شد که ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها می باشد.

مراجعه خبرنگار ما به شعب ارزی که مسئولیت فروش ارز مسافرتی را برعهده دارند حکایت از آن دارد که این شعب به مسافران در همان ابتدا اعلام می کنند که فقط یورو را بعنوان ارز مسافرتی می فروشند.

شعب فروشنده ارز مسافرتی، قیمت یورو را برای روز جاری نزدیک به 5400 تومان اعلام کرده و می گویند: این نرخ هر روز از سوی بانک مرکزی اعلام می شود و متغییر است.

این درحالی است که بانک مرکزی نرخ فروش یورو در مرکز مبادلات ارزی را برای روز جاری 5161 تومان اعلام کرده است؛ البته در بازار آزاد نرخ فروش یورو 6860 تومان است.

مقتاضیان ارز مسافرتی با ارائه مدارک مورد نیاز (گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور) در واحدهای بانک ملی ایران نسبت به واریز ریال اقدام و در قبال آن رسید دریافت می کنند.

باجه های بانک ملی ایران در گیت های خروجی فرودگاه های بین المللی امام خمینی (ره)، اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه و اهواز با دریافت رسید نسبت به پرداخت ارز خریداری شده به مسافران اقدام می کنند.

مسافران می توانند حداکثر چهار روز کاری قبل از سفر به شعب بانک مراجعه و نسبت به خرید ارز مقرر اقدام کنند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کی هان IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    4 0
    احسنت با این تدابیر.... 1000 تا خیلی زیاده .... یه فیلتر کم مصرف بزار جلوش
  • مهرداد DE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    4 0
    آفرین بر اینا تونستن دلار رو تبدیل ب اون یکی کنند
  • محسن A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    هیچ جای دنیا این شکلی نیست . اولا بسیار معدودند کشورهایی که عوارض خروج بگیرند ثانیا فرض می کنیم دولت اینقدر گدا شده که کاسه گدایی عوارض خروج دستش گرفته که همینطور هم هست؛ حالا سوال؟ چرا ذقیقا همون عوارض خروج رو که از مسافر هوایی میگیرید از مسافر زمینی هم می گیرید اونوقت به اون ارز میدید ولی به زمینیه نه / بعد چطور از کودک زیر دوازده سال عوارض رو مثل آدم بزرگ میگیرید ولی بهش ارز نمیدید یا عوارض هم نگیرید یا بهش ارز بدبد // در کل این هیچ معنیی نمیده الا اینکه بگیم دزدی آشکار