ایرنا نوشت: مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: میزان آلودگی هوای سنندج تحت تاثیر پدیده ریزگردها به هفت برابر حد مجاز رسید و اکنون کیفیت هوا در شرایط خطرناک قرار دارد.

محمد حقمرادی گفت: با ورود موج جدید گرد و خاک که در بیابان های شمال عراق و سوریه شکل گرفته به آسمان برخی شهرهای این استان، هوای سنندج در شرایط خطرناک قرار گرفته است.

او ادامه داد: این وضعیت از ساعات اولیه بامداد در منطقه به شکل محدودتری ایجاد شده و هوا برای گروه های حساس و سپس عموم مردم ناسالم بود.

حقمرادی تاکید کرد: طبق اعلام هواشناسی این شرایط تا پایان روز جاری نیز تداوم خواهد داشت بنابراین توصیه بر این است که شهروندان به جز موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند و از انجام فعالیت های ورزشی در محیط باز خودداری کنند.

او در ادامه گفت: بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از 50 باشد هوا پاک، اگر 51 تا 100 باشد هوا سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می شود. 

با ورود سامانه بارشی از روز جمعه بارش باران و وزش باد در بیشتر مناطق استان شروع شده و این وضعیت تا روز دوشنبه تداوم دارد.اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در شهرستان های سقز، قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است.سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =