۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تحقیقات انجام یافته بیماری افسردگی گریبانگیر ۳۰ درصد مردم کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بشیر خالقی در خلخال اظهار داشت: براساس تحقیقات انجام یافته بیماری افسردگی گریبانگیر 30 درصد مردم کشور است که این آمار نشان از افزایش این بیماری در کشور بوده که نگرانی و دغدغه مسئولان را افزایش داده و اهمیت اجرای برنامه‌‌های اساسی در این زمینه را نشان می‌دهد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد ریشه در افزایش این بیماری و اختلال روانی دارد و سبب سلب آرامش در بین مردم می‌شود که نیاز است در این زمینه با ارائه راهکارهای اساسی و رفع تصورات نادرست در این زمینه آمار این بیماری را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود دولت در این زمینه اقدامات مناسبی را مبنای کار قرار دهد و از این دسته از بیماران حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشد تا بتوانیم به درمان این بیماران پرداخته و به دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

خالقی با اشاره به برنامه‌های طرح تحول سلامت نیز تصریح کرد: بیماران بستری قبل از اجرای طرح تحول 33 درصد صورتحساب بیمارستان را پرداخت می‌کردند که با اجرای این طرح هزینه بستری بیماران به 7.5 درصد کاهش یافته است و امیدواریم با پیشبرد اهداف مورد نظر در این زمینه خروجی‌های مد نظر را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مجمع سلامت به منظور افزایش حمایت‌ها و همکاری‌ها نیز در ارتباط با بهبود نظام سلامت بر پایه مشارکت ملی بوده که باید دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذی‌ربط در این زمینه نهایت همکاری و مشارکت را داشته باشند و در اجرای این مجمع گام‌های اساسی بردارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =