طرح بازدید دانش آموزی از ۱۴۶مرکز آموزش فنی و حرفه ای کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از اجرای طرح بازدید دانش آموزی از ۱۴۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان همزمان با آغاز هفته معرفی مشاغل خبر داد.

سیدجمیل احمدی در گفتگو با خبرآنلاین، گفت: بازدید دانش آموزی به صورت هماهنگ کشوری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان در اردیبهشت ‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

احمدی اظهارداشت:در راستای تحقق بند دوم سیاست های های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی رهبری بر «آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازارکار و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور و توأم کردن آموزش و مهارت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی اصلی نظام آموزش مهارت و فناوری سیاست ها، اهداف و برنامه های مختلفی را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی در بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست ها و برنامه های اشتغال به شمار می رود.

وی افزود: اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور از ابزارهای کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان بیان کرد: بازدید دانش آموزی از ۱۶ مرکز چارت دار دولتی در سراسر استان فرهنگی کردستان و بیش از ۱۳۰ آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای؛ مجهز به تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش های مهارتی فرصتی مغتنم در راستای ارتقای ارتباط با یکی از اصلی ترین مخاطبان سازمان که همان آینده سازان ایران اسلامی است را فراهم می سازد.

وی افزود: اجرای این برنامه اثرگذاری مطلوبی را در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف جامعه به همراه دارد.

وی برنامه بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان را از یکم تا یازدهم اردیبهشت ‌ماه سال جاری به‌صورت هماهنگ کشوری ذکر کرد و گفت: بازدید از مراکز مجهز به جدیدترین امکانات کارگاهی و آموزشی ارائه‌دهنده آموزش‌های مهارتی روز دنیا همگام با استانداردهای جهانی در کشور است، فرصتی در راستای ارتقای ارتباط با مخاطبان سازمان اعم از دانش‌آموزان را به مناسبت هفته معرفی مشاغل فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: برگزاری دوره های کوتاه مدت کپسولی و معرفی مراکز آموزش فنی و حرفه ای به دانش آموزان از جمله برنامه‌های درنظر گرفته‌شده در طرح بازدید دانش آموزی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =