۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸
ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در سقز بررسی شد

نشست اعضای شورای شهر سقز، شهردار و معاونین وی با سرمایه گذاران در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، رئیس شورای شهر سقز گفت: این نشست به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در سقز تشکیل شده است.

سردار دوغی نقش سرمایه گذاری را در توسعه شهری موثر دانست و گفت: در این راستا تهیه طرح های مناسب ضروریست لذا کمیته مطالعاتی سرمایه گذاری با حضور افراد صاحبنظر در شورای شهر و شهرداری تشکیل می شود.

وی گفت: شورای شهر و شهرداری آماده همکاری، تسهیل گری و حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه سقز است.

سپس شهردار سقز با بیان اینکه در پروسه سرمایه گذاری باید سود و منافع سرمایه گذار از یک طرف و توسعه شهری را از طرف دیگر درنظر گرفت، گفت: آماده همکاری با سرمایه گذاران به شرط پیشرفت کارها و تعهد آنان به اجرا هستیم.

دکتر چیا صالحی بابامیری قول مساعد داد که مجموعه شهرداری با همکاری شورای شهر جهت تسهیل گری و حمایت از سرمایه گذاران، ارتباطات بیشتر بین طرفین، شفاف سازی قراردادها و... اقدامات مناسبی را انجام دهند.

در ادامه جمیل یزدان پناه مسئول سرمایه گذاری شهرداری سقز به تشریح وضعیت پروژه های مشترک سرمایه گذاری در گذشته و حال پرداخت و گفت: زمین چمن مصنوعی، شهرک صنوف آلاینده جاده کانی نیاز، پل تجاری - فرهنگی آزادی، مجتمع مسکونی و پزشکان روبروی شهرداری، مجتمع تجاری آزادی، هتل جنب پارک گولان و ... از جمله این پروژه ها هستند.

وی سپس زمین ها و پروژه های پیشنهادی جهت سرمایه گذاری را به شرح زیر اعلام نمود: زمین ۱۰۷۹ متری با کاربری درمانی در بلوار انقلاب پشت بیمارستان، سالن فرهنگی قدیم شهرداری در بلوار انقلاب با کاربری مختلط، زمین ۲۰۸۸ متری با کاربری اداری، زمین بلوار شهید بهشتی و تقاطع کرفتو با مساحت ۱۴۵۶۸ متر، زمین بازار تاناکورا با کاربری مختلط، زمین موتوری روبروی تره بار، زمین خ شیخ شلتوت شهدا با کاربری مختلط، زمین روبروی استخر کاوه با کاربری فضای سبز، چند قطعه زمین بزرگ جنب "چه م" سقز کنار پارک گولان بطرف پل جهاد با کاربری های گردشگری، ساخت سوئیت های اقامتی جنب پارک لاله، ساخت کارخانه قطعات بتنی، احداث مجتمع گلخانه، ساخت رستوران و کافی شاپ برروی "چه م" سقز (پل پیاده پارک مولوی به کوثر) و...

در ادامه این نشست سرمایه گذاران به بیان مطالبات، انتقادات و نظرات خود پرداختند.

توجه به پتانسیل های گردشگری با محوریت "چه م"سقز، تشکیل کمیته مطالعاتی و تدوین سرمایه گذاری، تلاش در جهت تشدد منابع درآمدی شهرداری، تلاش در جهت جذب توریست، تضمین امنیت سرمایه گذاری، حذف بوروکراسی، تسهیل گری در امورات، تقویت بدنه کارشناسی شهرداری، همکاری بیشتر مدیران جدید به مصوبات گذشته و اجرای آنها، ایجاد انگیزه برای ماندگار کردن سرمایه گذاران، ضرورت قانونمندی در روابط مجری و سرمایه گذار، ساماندهی امورات اداری در ارتباط با سرمایه گذاران از جمله موارد مطرح شده توسط سرمایه گذاران بود.

استفاده از مشاورین باتجربه و کارآمد در حوزه اقتصادی توسط شهرداری، توجه به ظرفیت های مرزی و تجاری سقز، ضرورت تدوین پکیج و بسته های سرمایه گذاری، ضرورت اعلام نیازها و اولویت های موردنظر سقز، ایجاد شهرک یا مجتمع خودروی، رویکرد سیستمی به سرمایه گذاری، ایجاد درآمد پایداری و جاری بجای ساخت مغازه، توزیع عادلانه امکانات و مراکز تفریحی، توجه به کیفیت و دوراندیشی در اجرای پروژه ها، تفکیک و تفاوت قائل شدن بین سرمایه گذار و پیمانکار، شفاف سازی و اطلاع رسانی در مورد قراردادها، ضرورت حمایت رسانه ها از سرمایه گذاری، بازدید بیشتر مسئولان از پروژه های سرمایه گذاری و...دیگر مواردی بود که سرمایه گذاران خواستار توجه به آن توسط شهرداری و شورای شهر و مقامات دیگر شدند.

در پایان دیگر اعضای شورای شهر نیز مطالبی را درخصوص حمایت از سرمایه گذاری و ظرفیت های سقز بیان نمودند

امیر زارع زاده عضو شورای شهر گفت: برای پیشرفت سقز و سرمایه گذاری از هر نوع بوروکراسی و کارشکنی جلوگیری می کنیم.
عطا محمدی دیگر عضو شورا تاکید کرد: باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن و آسان کاری کنیم.

توران خانی عضو شورای شهر هم گفت: باید بسته های هدفمند سرمایه گذاری را تدوین و مشکلات فرارو آسیب شناسی می نماییم.
محمد کرمی با اشاره به اینکه پیشرفت جوامع در گرو شفافیت و گشایش و مشارکت بخش خصوصی است، افزود: برای سقز در بحث سرمایه گذاری برندسازی نماییم.

کژال شکوری از اعضای شورای شهر هم گفت: سرمایه گذاران منادیان توسعه هستند، کارت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران تدوین شود، به گردشگری درمانی توجه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =