عدم توجه به خود مراقبتی بهداشتی، زنگ خطر در شهرستان بیجار

سرپرست مرکز بهداشت بیجار عدم توجه مردم به خودمراقبتی و عدم مراجعه به مراکز بهداشتی و ثبت نام در سامانه سیب را زنگ خطر بهداشت شهرستان بیجار خواند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، مجید قیدارپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع سیب سلامت با هدف اهمیت به ابعاد بهداشتی افراد و ارائه خدمات مراقبت های اولیه و توسعه خود مراقبتی در سطح شهرستان اجرایی می گردد.

وی افزود: سامانه الکترونیکی سیب سلامت متناسب با نیاز های بهداشتی افراد طراحی شده و هر فرد با مراجعه به پایگاه های بهداشتی واقع در مراکز بهداشت سطح شهر با ثبت اطلاعات خود در سامانه می توانند خدمات بهداشتی عمومی وسلامت رایگان را دریافت نمایند.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات سلامت عمومی افراد گفت: مراقبین سلامت مجموعه اطلاعات دریافتی را ثبت ودر صورت نیاز فرد مراجعه کننده را به پزشک ارجاع خواهد داد.

قیدارپور عدم توجه به خود مراقبتی ومراجعه به مراکز بهداشتی را زنگ خطری برای شهرستان خواند تاکید کرد:عدم مراجعه افراد برای دریافت خدمات وثبت مشخصات در سامانه سیب باعث می شود که بودجه سرانه دریافت خدمات بهداشتی که توسط وزرات بهداشت ارایه می شود به طرز چشمگیر پایین بیاید.

وی تصریح کرد:پرداخت سرانه بهداشتی مبتنی بر عملکرد می باشد و وزراتخانه براساس خدمات ارایه شده به مردم بودجه به شهرستان تخصیص خواهد داد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهرستان بیجار ۶۵درصد مردم در سامانه الکترونیکی سیب ثبت نام نموده اند وبا تلاش مجموعه مرکز بهداشت وهمکاری مردم آمار دریافت خدمات باید کامل گردد.

رئیس مرکز بهداشت اجرای طرح سیب سلامت را راهی برای ارتقای وضعیت بهداشتی خواند وعنوان کرد: در این طرح تمامی افراد جامعه اعم از کودکان نوجوانان و سالمندان ومادران باردار خدمات رایگان ارائه دریافت میکنند.

وی افزود:مجموعه خدمات برای کودکان در بدو تولد قطره ADو از سن ۶ماه تا دوسالگی قطره اهن می باشد.همچنین رشد ونمو کودکان تحت پوشش خدماتی تا پایان ۶سالگی کنترل تواهد شد.

وی ادامه داد: در گروه سنی نوجوانان،قرص آهن در متوسطه اول ودوم و نوجوانان وسالمندان ماهانه یک عدد ویتامینD دریافت می کنند تا از پوکی استخوان جلوگیری شود.
قیدارپور عنوان کرد: ارائه خدمات به مادران باردار در شهرستان بیجار دروضعیت مطلوبی قرار دارد و بانوان از سه ماه قبل از بارداری اسید فولیک دریافت کرده واز هفته ششم بارداری تا سه ماه پس از وضع حمل، آهن مولتی دریافت خواهند کرد‌.

سرپرست مرکز بهداشت اظهار داشت: در مراکز بهداشتی سطح شهر غربالگری سه سرطان دستگاه گوارش(کرونکتال )، سرطان سینه و دهانه رحم انجام می شود.

وی در پایان اطلاع رسانی وآگاهی بخشی را یکی از عوامل موثر ارتقای فاکتور سلامت خواند واظهارداشت: مردم عزیز دیار گروس می توانند روزانه از ساعت ۷ الی ۱۴ ظهر به چهار مرکز بهداشت سطح شهر مراجعه نموده واطلاعات خود راتوسط مراقبین سلامت در پایگاه های بهداشتی به ثبت رسانیده و گامی در راستای توسعه بهداشتی شهرستان بردارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =