خسارت ۱۰۷ میلیارد تومانی سرمای فروردین‌ماه به محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی وارد شدن خسارت ۱۰۷ میلیارد تومانی سرما و یخبندان روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه سال جاری به محصولات باغی و زراعی استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اسمعیل کریم‌زاده با اشاره به خسارات وارد شده بر اثر سرمازدگی و یخبندان به محصولات کشاورزی در استان گفت: افت دمایی که روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه سال جاری به وجود آمد و تا منفی ۲ درجه نیز شاهد کاهش دما بودیم و دمای خاک نیز تا منفی ۷ درجه کاهش یافت ، سبب شد تا برخی از محصولات کشاورزی دچار آسیب شوند.
وی افزود: با توجه به بارش برف در روز گذشته و تداوم سامانه بارشی در روزهای اخیر بر اساس براورد کارشناسان پیش بینی می شود این میزان مبلغ خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی ناشی از سرمازدگی و یخبندان به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که در روزهای اینده متعاقبا برآورد نهایی خسارت وارده اعلام خواهد شد.
کریم زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری طبق گزارشات وصول شده از شهرستانهای استان کل خسارت مالی که از وضعیت نامناسب هوا مانند خشکسالی، طوفان ، باد و سرمازدگی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان وارد شده است، در حدود یک صد و ۳۴ میلیارد و یک صد و ۱۵ میلیون تومان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات جدید اکیپ های اعزامی برای براورد خسارت درطول فروردین ماه سال جاری از محل حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و تگرگ در حدود ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ، باد و طوفان ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ تومان و خشکسالی ۱۰۴ میلیون تومان به محصولات زراعی و باغی استان خسارت وارد شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خسارت سرما در مرحله ابتدای گلدهی محصولات باغی دانه دار استان اعم از سیب و انگور اتفاق افتاده است، برآورد نهایی خسارت پس ازمیوه دهی محصول و دیگر بررسی های میدانی تهیه و گزارش تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

این درحالیست که سرما و بارش برف در فصل بهار همچنان در استان ادامه دارد و احتمال افزایش خسارت‌های ناشی از آن به محصولات کشاورزی و کشاورزان وجود دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =