۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

کارشناسان مامه‌ بابا تیام را یک مهاجم تمام‌عیار برای خط حمله استقلال می‌دانند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مهاجم سنگالی بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت پا حالا حضور پررنگی در تمرینات آبی‌پوشان دارد. حرف‌های تیام را در خصوص تیمش و بازی‌های پیش‌ رو بخوانید.

از پیروزی استقلال مقابل الهلال در بازی رفت و برگشت شروع کنیم.
می‌دانم الهلال جزو تیم‌های پرافتخار آسیاست، این را هم می‌دانم استقلال بارها به فینال آسیا رسیده و دو بار قهرمان قاره شده است. بازی برای هر دو تیم سخت بود ولی تیم ما بهتر و حساب‌شده‌تر بازی کرد و استحقاق پیروزی را داشت. در بازی برگشت هم خواست همه تیم برد بود تا صدرنشین باشیم و در مرحله یک‌هشتم نهایی در بازی برگشت از حریف میزبانی کنیم. فضای ورزشگاه آزادی و تماشاگران پرشور تیم استقلال شرایط را برای موفقیت ما بهتر می‌کند.

حریف‌تان تیم ذوب‌آهن ایران شده است.
حیف شد دو تیم ایرانی در این مرحله به هم خوردند و یکی باید حذف شود. خود من ناراحت شدم ولی به هر حال این قرعه ماست و باید تلاش کنیم بهترین نتیجه را بگیریم. من شناخت کاملی از ذوب‌آهن ندارم ولی می‌دانم یکی از تیم‌های خوب و موفق لیگ است. استقلال محکوم به صعود از این مرحله است پس باید با تلاش و هوشیاری مقابل ذوب‌آهن نتیجه‌ای بگیریم که ضامن صعودمان باشد.

از عملکرد خودت در بازی برگشت مقابل الهلال راضی بودی؟
تازه مصدومیت را کنار گذاشته بودم با این حال همه توانم را گذاشتم ولی خب به عنوان مهاجم گل نزدم. به هر حال استقلال برنده شد و برای همه بازیکنان از من مهاجم گرفته تا دروازه‌بان اولویت برد تیم است.

شرایط تیم‌تان چطور است؟
استقلال تیم خوبی است که هم فوتبال قابل قبولی در سطح آسیا بازی می‌کند و هم در بحث نتیجه‌گیری موفق است.

امروز با پیکان بازی دارید، این بازی را چطور می‌بینی؟
ما می‌خواهیم دو بازی باقی ‌مانده را ببریم تا اگر نتایج رقبا به نفع ما بود شانس نایب‌قهرمانی را داشته باشیم. ذوب‌آهن در لیگ با پرسپولیس بازی دارد و هر احتمالی در این مسابقه وجود دارد. پیکان حریف سختی به شمار می‌رود و ما کوشش می‌کنیم مقابل این حریف برنده باشیم. در اردیبهشت چند مسابقه حساس داریم. بعد از دو بازی لیگ باید در فینال جام‌ حذفی مقابل یک تیم پرانگیزه بازی کنیم و یک جام برای این فصل به دست بیاوریم. سپس در اصفهان و تهران با ذوب‌آهن بازی خواهیم کرد، تلاش همه اعضای تیم پیروزی در هر ۵ بازی اردیبهشت‌ماه است.

به نظرت وینفرد شفر در استقلال می‌ماند؟
او حالا از فوتبال ایران شناخت کافی پیدا کرده است. شفر توانست خیلی زود استقلال را متحول کند، ایجاد تحول در تیمی که در بحران قرار دارد و تیمی بزرگ و پرطرفدار محسوب می‌شود آسان نیست. به نظر من شفر مربی بزرگی است که دانش، تجربه، روحیه و انگیزه خوبی دارد.

از شرایط خودت در تهران و تیم استقلال راضی هستی؟
بله، وقتی خوشحالم یعنی راضی هستم.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =