باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، درباره مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی مسئولان قوای سه‌گانه که عصر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع جلسه قابل قبولی بود اما می‌توانست بهتر و کامل‌تر باشد.

وی ادامه داد: در وهله اول باید می‌گذاشتند به جای روسای فراکسیون‌ها، نمایندگان به قید قرعه صحبت می‌کردند چرا که در این صورت بهتر می‌شد حرف مردم را زد. همچنین علاوه بر روسای قوه مجریه و قضائیه، بهتر بود که چند تن از مسئولان این دو قوه هم سخنرانی می‌کردند.

حاجی‌دلیگانی درباره اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه، اظهار کرد: وی در این جلسه به حدود 11 محور نیازهای کشور پرداخت که در مجموع خوب بود اما بهتر بود که به بحث اشتغال بیشتر توجه می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره مباحث مطرح شده از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه، متذکر شد: وی بیشتر گزارشی را از اقداماتی که در قوه قضائیه انجام می‌شود، ارائه داد. بهتر بود رئیس قوه قضائیه در این جلسه به انتظاراتش از دو قوه دیگر اشاره می‌کرد و به تنگناهای قانونی خود و همچنین مطالباتی که از دولت دارد، می پرداخت.

حاجی‌دلیگانی درباره اظهارات رئیس جمهور در این جلسه، بیان کرد: رئیس جمهور درباره حوادث دی ماه 96 گفت: رئیس‌جمهور معتقد است که این موضوع با چراغ سبز برخی از شخصیت‌ها آغاز شد و اگر چراغ سبزی در داخل کشور نبود و همه چراغ‌ها قرمز بود، کسی جرات اینکه پایش را روی گاز بگذارد، نداشت و معتقد بود که افرادی در داخل به این اعتراض‌ها دامن زدند.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور گلایه‌ای را از مجلس داشت که دولت حدود 200 لایحه تحویل مجلس داده اما مجلس کمتر از 120 لایحه را بازگردانده است، تصریح کرد: باید این مسئله بررسی شود. گویا رئیس‌جمهور از زمان آغاز شروع دولت یازدهم تاکنون را در نظر گرفته و این آمار را مطرح کرده است که اگر صحت داشته باشد حق با آنان است و این اشکال به هیئت‌رئیسه مجلس برمی‌گردد که چرا این موضوع بسیار مهم را مدیریت نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه رئیس‌جمهور در این جلسه بیان کرد که وقتی لایحه بودجه 97 مصوب شد، 20 هزار میلیارد تومان از آن کسر و سپس ابلاغ کردیم چرا که دولت تشخیص داده که این مقدار از بودجه قابل وصول نیست، گفت: در حالی که وقتی قانونی مصوب شد و شورای نگهبان را هم آن را تایید کرد، هیچ فردی حتی رئیس‌جمهور حق ندارد که آن را اجرا نکند که این موضوع تخلف آشکار و کاملا قابل پیگرد است.

وی افزود: همچنین رئیس‌جمهور در این جلسه گفت که بعد از برجام 40 میلیارد دلار فاینانس امضا شده داریم اما بیان نکرد که چرا تاکنون اجرایی نشده است و باید دقیق و شفاف اشاره می‌کرد که چه مقدار انجام شده است و به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از این‌ها روی کاغذ مانده باشد.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه تحلیل بنده این است که یکی از تبعات این جلسه سست کردن نمایندگان از طرح سوالشان از رئیس‌جمهور بود، اظهار کرد: تاکنون چندین بار دولتی‌ها امضاهای سوال از رئیس‌جمهور را توانستند از برخی از نمایندگان پس بگیرند اما در این مرحله دیگر نتوانستند آن را از حد نصاب بیاندازند، با برگزاری این جلسه به نوعی به دنبال منصرف کردن نمایندگان از طرح سوال خود از رئیس‌جمهور بودند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =