جمعه 4 خرداد 1397
دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:01:08 چاپ

شما نظر بدهید/ پیشنهاد شما برای افزایش قدرت خرید مسکن چیست؟

اقتصاد > مسکن - مسکن یکی از مهمترین کالاهای سرمایه‌ای ایران یا به عبارتی عصاره سی سال فعالیت اقتصادی خانوارهاست.

به گزارش خبرآنلاین، هر چند اقدامات متعددی به منظور افزایش قدرت خرید مسکن از سوی دولت پیگیری می شود که آخرین نمونه ان افزایش سقف تسهیلات بانکی به 200 میلیون تومان برای زوجین است، اما برخی معتقدند حتی به رغم تصویب این طرح، بالا بودن مبلغ اقساط مانعی بر سر راه استفاده بخش عظیمی از خریداران مسکن از این تسهیلات تلقی می شود.

 سئوال اما اینجاست ؛ پیشنهاد شما به عنوان خریداران مسکن برای افزایش قدرت خرید مردم چیست؟  

 شما کاربران خبرآنلاین می توانید کامنت های خود را در بخش نظرات درج کنید. 

 

35223

170 دیدگاه
  • مصطفی جوان
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:16:48
    پاسخ
    18 107

    با وضعیت موجود هیچ راهی پیشنهاد نمیشه تا وقتی که خود کفا نشیم همه چی باهم بالا میره

    • احمدی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:32:10
      106 24

      افزایش قدرت خرید مسکن فقط با کاهش قیمت و تخلیه حباب کاذب 60درصدی امکان پذیر است برای همه مثل روز روشن است که قیمت کنونی مسکن کاذب است و سه تا چهار برابر ارزش واقعی آن است یعنی قیمت ساخت و زمین را که حساب کنید می بینید که یک سوم یا یک چهارم این قیمتی که توی بازار عرضه میشه بدست میادبنابراین دولت باید دیگر اصلاً هیچ وامی ندهد حتی وام های قبلی را و مردم هم اصلاً نخرند مگر به قیمت تمام شده برای نوساز و قیمت تمام شده منهای استهلاک بنا به نسبت عمر ساختمان این قضیه عزم ملی میخواهد اگر این حرکت انجام شود و مردم وقتی به مشاور املاک میروند و با قیمت غیرواقعی مواجه میشوند هم نباید بخرند قول میدهم ظرف یکماه آپارتمان 50درصد افت قیمت پیداکند

    • کاویان
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:49:22
      118 15

      من قدرت خرید مسکن دارم ولی وقتی می بینم یک آپارتمان را سه چهار برابر میخواهند به من بفروشند نمیخرم چرا باید آپارتمانی را که صدمیلیون بیشتر ارزش ندارد سیصد میلیون بخرم ؟ چرا باید برای حباب کاذب دویست میلیون بدهم ؟ چرا مردم باید دویست میلیون وام بگیرند و حباب بخرند و اون دلال مفتخور به ریش مردم بخنده؟

    • رحمتی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:56:57
      79 7

      با هر نوع وام و افزایش تسهیلات مخالفم دلیل آن هم این است که یک عده از خدا بیخبر آپارتمانی یا ملکی را با هزار دوز و کلک و جوسازی و هیاهو به چندین برابر قیمتگزاری میکنند و یک مشت آدم ساده لوح هم بدون اینکه حساب کنند اصلاً ارزش این ملک چقدراست میروند با هزارجون کندن وام میگیرند و میخرندو با اینکارشون قیمت کاذب را تشدید می کنند بنابراین وام و تسهیلات نتنها قدرت خرید را افزایش نمیدهد بلکه کاهش هم میدهد تنها راه حل کمپین نخریدن مسکن گران است که مردم ببینند قیمت اصلی و ارزش واقعی چقدر است و با ان قیمت بخرند

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:58:53
      71 6

      باید دست دلال رو از نرخ گذاری کوتاه کنند. متاسفانه اون دسته مشخص از مشاورین املاک عزیز خوب یاد گرفتن که چطوری توی بازار آشفتگی و هو چو ایجاد کنند. همین الان شما یه سری به بازار مسکن 50 تا 100 متری در محله متوسط شهر بزنید متوجه میشین که چطوری املاکی ها نرخ مسکن و جابجا میکنند.

    • مجید
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:04:57
      12 0

      اصولاً افزایش قدرت خرید مسکن کاری بسیار اشتباه است چون باعث افزایش تقاضا و ایجاد تورم می شود و به دنبال آن دوباره قدرت خرید از دست می رود و برمیگردیم به خانه اول بنابراین تنها راه برون رفت از این باتلاق کاهش قیمت مسکن به انداز قدرت خرید فعلی است مثلاً آپارتمانهایی با قیمت پنجاه تا صد میلیون تومان

    • رشیدی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:07:39
      9 0

      قیمت تمام شده زمین برای هر واحد آپارتمان در انبوه سازی بسیار اندک است چون بین همه واحدها سرشکن می شود و قیمت ساخت هم به خاطر خرید عمده مصالح و تجهیزات از کارخانه ها بسیار ارزانتر تمام می شود و با یک حساب سرانگشتی می توانید حساب کنید که یک انبوه ساز یک آپارتمانی را که به شما سیصد میلیون می فروشد برای خودش زیر صدمیلیون تمام شده پس نتیجه میگیریم قدرت خرید به اندازه قیمت تمام شده هست

    • اردشیر
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:10:22
      10 1

      قیمتها کاذب است و سه برابر قیمت و ارزش حقیقی هموطنان عزیز باید براین موضوع اشراف داشته باشید و اگاه باشند که این قیمتها قیمت واقعی نیست و درصورت خرید شما سه برابر پول می دهید مثل اینکه یک اتومبیل 206 صندوقدار را 120 میلیون بخرید آیا به نظر شما این معامله منطقی است ایا گرفتن وام و تسهیلات برای خریدن یک 206 صندوقدار به قیمت 120میلیون وقتی که می دانید قیمت صفر آن 40 میلیون است و قیمت پنج سال کار کرده ان سی میلیون و قیمت ده مدل پایینتر آن بیست میلیون است بازهم میروید وام میگیرید و یک 206 ده سال کار کرده را صد میلیون میخرید لطفاً کمی فکر کنید زمان ان شده که با خرد جمعی و همت عمومی قیمت کاذب را از بین ببریم گران نخرید و برای قیمت کاذب وام نگیرید

    • ثانی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:20:03
      11 0

      من یک دوستی داشتم زمانی که چند سال پیش دولت گفت میخواهد وام 120میلیونی بدهد گفت وقتی این وام را بدهند همه میخواهند خرید کنند پس حالا میروم و میخرم و اون موقع میفروشیم رفت نزدیک بیست آپارتمان نقلی خرید و موقعی که وام مسکن شروع به پرداخت شد همه را چند برابر فروخت و پولشو برداشت رفت خارج یعنی میلیاردر شد و الان داره در خارج عشق و حال میکنه و اونهایی که آپارتمانها را ازش خریدند دارند سگ دو می زنند و قسط وام می دهند این نتیجه افزایش قدرت خرید از طریق تسهیلات است دیگه مسئولین خود دانند یعنی فقط یک وام سنگین گذاشت رو کول یک مشت فقیر بیچاره

    • قادر
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:50:49
      28 3

      قیمت ساختمان و زمین بیش از پنجاه درصد حباب کاذب قیمت دارد بهترین مصالح با بهترین نقشه و پروانه و مهندس و مزد بنا و نجار و جوشکار و کنتور ها و آسانسور و سایر هزینه ها حداکثر متری یک میلیون تومان می باشد و هزینه زمین هم بستگی به تعداد واحد اپارتمان شما دارد اگر اینها را حساب کنید می بینید چه پول هنگفتی بیهوده به فروشنده می دهید بابت حباب و جوسازی و هیاهو تازه این محاسبه برای اپارتمان صفر و نوساز است اگر آپارتمان ده سال به بالا را حساب کنید که قیمت ساخت ان متری چهارصد هزارتومان بیشتر نیست و اگر بالای پانزده سال باشد که فقط قیمت زمین محاسبه می شود و ساخت حساب نمی شود آن هم اینطوری که قیمت کل زمین را تقسیم بر تعداد واحدها می کنید تنها راه نخریدن مسکن گران است

    • نعمتی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:52:43
      30 2

      بحث افزایش قدرت خرید مسکن نیست بابا دارند یک آپارتمان 75 متری نوساز در یک محله متوسط را که صد میلیون ارزش واقعی آن بیشتر نیست می فروشند سیصد میلیون این با چه منطقی سازگار است شما در یک قطعه زمین اگر ده واحد بسازی قیمت تمام شده آپارتمان در آن زمین میشود تقسیم بر ده و اگر بیست واحد بسازی قیمت تمام شده آپارتمان در آن زمین نصف میشود و اگر انبوه سازی کنید اصلاً قیمت زمین با توجه به تعداد بالای واحدها حذف می شود و پول ساخت آن هم که با بهترین مصالح و سایر هزینه ها هم بسازی متری یک میلیون بیشتر نمی شودولی اینقدر این آش را شور کردند که نگو تازه این بحث آپارتمان نوساز است اپارتمان کهنه ساز که اصلاً قیمتش نصف این قیمتها هم کمتر است چرا بخریم مگه عقل نداریم

    • رحیمی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:54:22
      24 3

      بازپرداخت وام دویست میلیونی یعنی چهارصد میلیون تومان به معنی آن است که همه درآمد خودت را بدهی برای اقساط وام و کمتر کسی حاضر به این اشتباه است باید بعد از ده سال و اتمام اقساط آپارتمانشان را نصف قیمت بفروشی چون تا آن موقع آپارتمان سن بالا محسوب می شود و شما کلی ضرر می کنی

    • رجبی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:56:30
      43 2

      بین پنجاه تا هفتاد درصد حباب کاذب در قیمت اپارتمان هست و مردم را دارند فریب می دهند و گران می فروشند به هوش باشید و از خواب غفلت به درآیید که در روز روشن چه کلاهی سر ملت می گزارند وای بر مردم بیخرد که وام هم میگیرند و اینگون کلاه را بر سرخودشان می چپانند

    • محسن
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:59:17
      27 2

      قیمت آپارتمانهایی که داره تو بازار عرضه میشه بیش از پنجاه درصد حباب کاذب دارد و مسئولین به راحتی چشمشان را بستند و میگویند وام دویست میلون تومانی بگیرید؟ برای چی؟ چرا از فقرا میگیرید و به اغنیا میدهید؟ شما مسئول روتون میشه می بینید آپارتمان را به چند برابر قیمت بدهند و هیچی نگویید تازه کاشکی هیچی نمیگفتید این که میگویید وام دویست تومانی بگیرید نمک روی زخم است اینطور غیر کارشناسی نظر می دهید و اینطور درمقابل زیاده خواهی و گرانفروشی مستاصل و بیکفایت عمل میکند

    • محمدی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:00:08
      40 3

      شعار هر ایرانی نه به مسکن گران با پیوستن به کمپین نخریدن مسکن گران برای حباب پول نمی دهیم برای خریدن حباب وام نمی گیریم

    • داوودی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:00:59
      43 1

      اگر راست می گویید این حباب کاذب را که در قیمت مسکن جا خوش کرده خالی کنید این نهایت بی کفایتی است که نمایندگان مجلس نظاره گر این حباب بزرگ در قیمتها باشند و می بینند که قیمت کاذب و باز هم از وام و تسهیلات صحبت می کنند چرا کارگر و کارمند ساده باید بیاید وام و تسهیلات بگیرد و حباب بخرد؟

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:01:48
      2 23

      باید مالیات بر قیمت فروش اعمال شود . با افزایش قیمت مالیات تصاعدی افزایش یابد.

    • جواد
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:03:08
      36 2

      قیمت مسکن باید به قیمت حقیقی آن یعنی قیمتی که برای تولید کننده تمام می شود عرضه شود نه چند برابر مردم دیگر توان خرید هم داشته باشند نمی خرند

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:03:16
      13 18

      قیمت تمام شده بالاست متاسفانه. مشکل کم بودن درآمدهای مردمه...

    • اکبر قیاسوند
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:15:12
      12 4

      به نظر من باید دولت نظارت بیشتری روی ریشه و بنیان مسکن داشته باشد....این ریشه و بنیان مسکن هم از خود مشاورین املاک نشات گرفته و همین املاکی ها هستند که به نظر من تورم و قیمت های کاذب رو باب میکنند و به مشتری و فروشنده وعده و بعید های آنچنانی می دهند...وگرنه همه میتونند خانه دار بشند...

    • عیاس
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:17:36
      8 0

      با سلام اتجام کار سخت نیست . متاسفانه در این یک دفعه تصمیم گرفته میشود و چند سال باید با مشکلات ان تصمیم سر کنیم. ایا نمی شود یارانه که اینقدر ما را دچار زحمت کرده را مدیریت می کردند و برای مسکن سرمایه گذار میشد و هر سال برای تعداد زیادی خانه ساخته و تحویل می دادند. کار سختی نیست . هم دولت کمتر دچار مشکل میشه و هم مردم اورده کمتری دارند.

    • یوسفی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:26:44
      34 5

      آقا فقط نخرید نخرید تا این دلالها بخورند زمین وگرنه ایران و ایرانی را به باد می دهند

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:32:14
      36 2

      قشنگ گفتی. این دلالها واقعا مفت خورند.

    • حقیقی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:32:48
      24 2

      راه حل فرهنگسازیه و روشن کردن مردم که گرانی بی علت است چه در بحث طلا و چه در بحث خودرو و مسکن و دلار و قیمتها کاذب است شما ملت بزرگوار خودتون را بازیچه یک مشت دلال کرده اید نخرید به خدا و تمام مقدسات قسم اگر همه مردم با هم متحد شوند و دلار نخرند طلا نخرند مسکن نخرند خودرو نخرند همه قیمتها به اندازه توان خرید همهتون پایین میاد اونی که نداره میخره و اونی که داره به راحتی تبدیل به احسنش میکنه رکود هم برطرف میشه ولی اگر بخرید و هر قیمتی گفتند زیربار رفتید و جوگیر شدید این قصه تا انقلاب مهدی ادامه پیدا مینه پس نخرید

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:45:49
      7 2

      جناب مصطفی چه ربطی به خودکفایی داشت؟ نکنه تو شهر شما مسکن را از خارج وارد می کنند

    • محمد
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:40:50
      4 0

      سلام.قطع دست واسطه،سازنده گان موردتاییدنظام مهندسی،وامهای بلندمدت،قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری ونظام مهندسیمستلزم قیمت گذاری حداقل وحداکثردرهرمنطقه،تخلف فروشندگان که ملک رابیشترازقیمت منطقه بفروشندگزارش وجریمه شوند.ضمن اینکه دولت میتواندکم کم خانه های استیجاری با امکانات اولیه بسازدوخصوصا به افرادی که خانه ندارند،ازدواج کرده اندو...... اجاره دهدوازمهمترین فاکتورحمل اثاث منزل جلوگیری کنند. ممنون

    • مهربان توسی
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:47:34
      1 3

      انشاا...افزایش منطقی وام مسکن و اقساط 15ساله

    • ناشناس
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:45:40
      2 0

      فقط چاره کار مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ بالا تاکید میکنم با نرخ بالا میباشد که باعث میشه انگیزه برای تولید بالا بره هیچ آدم عاقلی وقتی میبینه میتونه با خرید و فروش کالا یا مسکن به راحتی پول در بیاره نمیره به سمت تولید اگه به کسانی که بیش از یه خونه دارند مالیات ببندند به قول دوستمون این مبلغ رو سعی میکنند از مستاجر بگیرند و به گرانی دامن میزنه .

    • ناشناس
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:46:23
      2 1

      فقط چاره کار مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ بالا تاکید میکنم با نرخ بالا میباشد که باعث میشه انگیزه برای تولید بالا بره هیچ آدم عاقلی وقتی میبینه میتونه با خرید و فروش کالا یا مسکن به راحتی پول در بیاره نمیره به سمت تولید اگه به کسانی که بیش از یه خونه دارند مالیات ببندند به قول دوستمون این مبلغ رو سعی میکنند از مستاجر بگیرند و به گرانی دامن میزنه .

    • ناشناس
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:48:46
      2 0

      مدام از عدم دخالت در بازارها و اقتصاد لیبرالی دم میزنند ولی با افزایش وام خرید در بازار مسکن دخالت کرده و مانع سقوط قیمتها میشوند .

    • علي
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 18:49:19
      3 0

      اگر براي منزل هاي مسكوني كه خالي هستند ماليات هاي سنگين در نظر گرفته بشه خيلي از مشكلات در مورد قيمت مسكن حل ميشه البته ماليات بايد طوري باشه كه ديگه براي كسي به صرفه نباشه اپارتمان رو خالي نگه داره براي گرون شدن

    • اکبر قیاسوند
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 19:05:55
      4 0

      به نظر من خود رسانه ها هم نباید قیمت های کاذبی که الان در بازار هست را به عنوان کمک و عرف در معرض قرار دهند...بلکه باید قیمت واقعی مسکن رو در معرض دید مردم قرار دهند..مثلا همین خود خبر آنلاین قیمت های نجومی مسکن در مناطق مختلف رو درون کانالش قرار میده که باعث میشه خود مردم قبول کنند که قیمت مسکن همینی هست...

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 21:16:18
      2 1

      افزایش حقوق های کارگران و کارمندان و بازنشستگان و رساندن حقوق آنها به استانداردهای منطقه با توجه به تثبیت نرخ دلار مطمئناً تحرک اقتصادی در تمام لایه ها اتفاق خواهد افتاد

    • آرش
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 22:31:21
      8 1

      قیمت مسکن فوق العاده بالاست مردم نباید بخرن تا به قیمت واقعی برسه.کمپین نخریدن مسکن.

    • الي
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 10:40:28
      7 0

      بخدا قسم خونه ٨٨ متري رو طرف تو دريان نو گذاشته يك ميليارد چقدر فرصت طلب و طماع و پستن بعضي ها. بشين كه بيان خونه ات رو بخرن فرصلب طلب از ماست كه برماست

    • بی نام
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 11:56:09
      2 0

      كمپين حراج خانه هاي خالي واحتكار شده به قيمت تمام شده

  • محسن
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:33:29
    پاسخ
    82 4

    تا زمانی که بازار مسکن دست سفته بازها و سوداگراهاست که به مسکن و هر چیز دیگر به چشم پول نگاه می کنند ، هر چه شما قدرت خرید مردم را زیاد کنید ، آنها، قبر آن مبلغ زیادتر را ، جلو جلو کنده اند و دوباره و دو باره.... الی الابد... راه حل مسکن، قطع دست این حضرات است و بس.

    • واقع گرا
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:08:41
      2 2

      بنظرم بهتره یه مقبره برای مومیایی پیدا شده در شهر ری درست کنند مشکل مسکن خود به خود حل میشه

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:05:34
      4 1

      مسکن راه حل سیاسی دارد دیگه از اقتصاد خارج شده است

    • جواد
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 08:19:55
      3 1

      مالیات بر خانه های خالی بدون اغماض وپدرسوختگی فقط وفقط

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:34:08
    پاسخ
    74 11

    وقتی رونق نداشته باشه قیمتش خودبخودی پایین خواهد بود و این یعنی افزایش قدرت خرید.

    • بی نام
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 07:19:53
      1 4

      والا الان که تو بی رونقی هم داره میره بالا

  • سینا
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:35:39
    پاسخ
    66 10

    شما وام رو چند سال رو 50 تومن نگه دار ببین مجبوذر میشن قیمت خونه رو پایین بیارن یانه

  • در جستجوی مسکن
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:43:40
    پاسخ
    85 8

    ساماندهی قیمت ها ،گرفتن مالیات سنگین از خانه های خالی هر کسی هر جوری که دوست داره قیمت میزاره ، بعضی از فروشنده ها قیمت ملکشان با ابری شدن هوا یک قیمت هست با آفتابی شدن هوا یک قیمت دیگه ، بعضی از فروشنده ها تا میشنوند تو سومالی جنگ داخلی پیش اومده قیمت ملکشون رو میبرن بالا بعد میگن جنگ اونا رو قیمت ملک ما تاثیر داشته،تا قیمت ها پایین نیاد ملک رونق پیدا نمیکنه اکثر قیمت ها حباب هستش

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:48:06
    پاسخ
    84 7

    تمام کشور ها مالیات سنگین از خانه های بی سکنه میگیرند ، اگر دولت مالیات سنگین از مالکینی که خونه های خالی بدون سکنه دارند اخذ کند ،آنها مجبورند قیمت های کذایی خود را پایین بیاورند و ملک خود را به قیمت واقعی بفروشند،تورم و حباب الکی مسکن شکسته میشه ، و رونق پیدا میکند

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:49:03
    پاسخ
    49 3

    بهترین کار برای افزایش قدرت خرید از جمله خرید مسکن ، کم کردن تورم و کنترل سوداگری توسط نهادهایی هست که با پولهای سنگین وارد معاملات مسکن و زمین می شوند باید مالیات به سودهای بادآورده افزایش قیمت زمین هم تعلق گیرد . شفافیت اقتصادی بیشتر شود فقط در یک مورد دولت در دو سه سال گذشته فقط یازده هزار میلیارد تومان بابت طلب مردم از موسسات مالی ورشکسته پول چاپ کرده است که این پول بزرگ منجر به تورم می شود بخش تراژیک ماجرا اینست که پولهای سرمایه گذاری شده در این موسسات در بخش املاک و مستغلات به کار گرفته شده و راه دیگه افزایش قدرت خرید مردم که همان رشد اقتصادی و افزایش اشتغال است که آنهم راه حلش بهبود روابط بین المللی و سیاسی با جهان و کم کردن تنش هاست .

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:49:25
    پاسخ
    52 0

    از بین بردن فقر و بیکاری در جامعه...................

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:51:36
    پاسخ
    16 2

    با توجه به عدم ساخت مسکن اجتماعی و طرح بازآفرینی شهریبافت فرسوده ونیز عدم کنترل بازار مسکن توسط هیچ نهاد و ارگان همچنین نقدینگی بالا در جامعه افزایش وام متناسب با گران شدن آن ادامه رکود تورمی باشددولت اگر بتواند نقدینگی را به بازارهای سرمایه انتقال دهد بهتر از مسکن خواهد بود اجرای دو طرح بالا نیز می تواند علاوه بر اشتغال رونق مسکن را نیز به وجود بیاورد

  • حامد
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:57:30
    پاسخ
    49 3

    بهترین کار اینه که دولت هیچ کاری در این زمینه انجام نده خودش درست میشه...

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:59:00
    پاسخ
    44 4

    سادست باید برای خونه های خالی به اندازه اجاره اون خونه مالیات گذاشته بشه تا صاحبخونه مجبور باشه یا با قیمت مناسب بفروشه یا اجاره بده و بازار رونق بگیره البته چون تصمیم گیرندگان ما خودشون صاحب نصف این خونه های خالی هستن فقط باید منتظر تصمیماتی باشیم که به نفع اونا باشه...

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 12:59:35
    پاسخ
    64 6

    املاکی ها رو جمع کنن خرید و فروش ملک زیر نظر دولت باشه هر بی سوادی از ننش قهر میکنه بنگاه میزنه همینها به فروشنده ها خط میدن مثلا چرا قیمت ملکت رو گذاشتی فلان قیمت بیشتر بذار فقط کارشون شده دلالی و دروغ و قسم الکی

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:00:00
    پاسخ
    15 19

    هیچ راهی وجود نداره

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:00:10
    پاسخ
    39 1

    هيچ پيشنهادي براي افزايش قدرت خريد مردم وجود نداره چون قيمتها اينقدر وحشتناكه كه هيچ رقمه نميشه قدرت خريد مردم رو به آن رسوند مافياي مسكن تو كشورما تو اين چند ساله كه مسكن راكد بود خيلي تقلا كرد كه خونه گرون بشه بالاخره هم به هدفش رسيد. در حال حاضرم تنها راهش فقط و فقط تحريم خريد مسكنه. و براي مسئولينمون هم بسيار متاسفم كه تو اين زمينه هيچ مداخله اي جهت حمايت از مردم نكردند.

  • ایرانی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:01:09
    پاسخ
    29 1

    سلام عنوان خبر " پیشنهاد شما به عنوان خریداران مسکن برای کاهش قیمت مسکن چیست؟ " قیمت مسکن قطعا باید کاهش بیابد . قیمت یک میلیون مسکن نوساز خالی ، که توسط بساز بفروش های سود جو و طماع در تهران بسیار بی کیفیت ، غیر مهندسی و فنی ساخته شده ، بسیار بالاست .

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:01:41
    پاسخ
    40 0

    قیمت مسکن باید واقعی بشه. دلال ها بخش مسکن رو چه در بخش خرید و چه در بخش اجاره بیچاره کردن. قیمت هایی که پیشنهاد میشه اصلا با هزینه ساخت همخوانی نداره. گاهی تا بالای دویست درصد سود میخوان.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:02:29
    پاسخ
    20 1

    دلیل اینکه هیچ راهی نداره اینه که نگاه مردم ما به مسکن نگاه سرمایه ای بوده و هست و کسی که تو این بازار سرمایه گذاری میکنه حاضر نه تنها به ضرر نیست به سود پایین هم نیست

  • ناشناس
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:03:08
    پاسخ
    33 1

    برای ارزان شدن مسکن ابتدا با یک نظارت قوی خانه های خالی را شناسایی کرده و با بستن مالیات سنگین طمع صاحبان آنرا کم کنید.در مرحله دوم کلیه بنگاههای املاک را تعطیل کنید تا ببینید قیمت مسکن چگونه پایین خواهد آمد

    • م ر
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:01:23
      3 0

      نظارت در ایران مرده است و اکثر ناظران به شدت فاسد هستند

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:07:00
    پاسخ
    29 0

    شما فقط به دولت بگید هیچ کاری نکنه لطفا

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:07:44
    پاسخ
    6 22

    سقف وام رو برداید و ۹۰درصد ارزش خونه رو وام بدید

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:50:38
      5 0

      آن وقت است مردم می روند وام مسکن می گیرند بعد یواشکی میرن سکه می خرند

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:56:36
      2 2

      البته با سود 4 درصد و باز پرداخت 12 ساله

  • م ر
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:20:12
    پاسخ
    7 12

    افزایش قدرت خرید مردم و ساخت انبوه مسکن توسط شرکت های خصوصی خارجی تا مسکن ارزانتر ساخته شود و کاهش اقساط ماهیانه و افزایش مدت زمان آنها

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:29:34
    پاسخ
    18 1

    افزايش قدرت زماني معني پيدا ميكند كه در يك بازار سالم باشيم بازار ملك دست محتكرين و تبهكاران با پشتيباني برخي مسولين است پس يك بازار ناسالم هستيم كه حداقل چهل درصد حباب قيمتي دارد قيمت تمام شده هر متر مربع واحد مسكوني در تهران حداكثر يك ميليون تومان است اصلا بازاري نيست كه قدرت خريد معني داشته باشد مافياي مسكن است افزايش قدرت معني ندارد .در اينحالت به اين وضيعت بازار نمي گويند بلكه محل مبارزه حق با باطل است فعلا جنگ تبليغا تي است بعد وارد مبارزه عملياتي ميشويم در ان زمان قيمت به حالت واقعي بر ميگردد

  • هستی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:36:05
    پاسخ
    9 1

    باسلام لطفا کارشناسان ما تحقیق کنن و مشکلات مسکن رو با کشورهایی مشابه شرایط کشور ما مقایسه کنن و ببینن که اونا چطور موفق شدن از اونا الگو برداری کنن چیزی رو که دیگران تجربه کردند چرا ما باید براش تاوان پس بدیم می تونیم از تجربیات کشورهای دیگه استفاده کنیم مثلا تو کشورهای دیگه باوام های زیاد و دراز مدت موفق به فروش مسکن می شن ما هم باید همین الگو را داشته باشیم

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:53:32
      7 1

      هر وقت اقتصاد ما شبیه بقیه کشورها شد بخش مسکن هم شبیه میشه

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:36:33
    پاسخ
    23 4

    اگه ما ایرانی ها این عادت دلال گونه مون رو کنار بگذاریم ، سکه می خریم به امید سود ، دلار می خریم به امید سود ، زمین می خریم به امید سود ، به هر حال یکی باید بزور جلوی مارو بگیره ، بهترین کار اخذ مالیات سنگین از مالاکان زمین های خالی و در مقابل کم کردن هزینه پزوانه ساخت و ساز و تخصیص یارانه به مصالح مثلا آهن آلات

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:54:21
      7 0

      ریشه عادت دلالی در بی ثباتی اقتصادی است . ریشه کن شدن بی ثباتی اخلاق دلالی را از بین می بره

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:46:03
    پاسخ
    35 0

    اگه پارسال سود بانکی پایین نمی آوردن تاحالا بیش از ۴۰درصد قیمتها افت کرده بود و درنتیجه قدرت خرید مردم بالاتر میرفت وبهترازاین بود که بخواهند سقف وام را۲۰۰ ببرن

  • hosein12888
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:51:47
    پاسخ
    6 11

    کاهش هزینه های ساخت و دستمزد........مگرنه با این روند فقط میره بالاتر.الان همه چی رفته بالا ....میلگرد و فولاد و یونولیت یونولیت از اسفند 2000 تومن رفته روش میلگرد 1020 درصد افزایش یافته و ........

  • تقی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:52:14
    پاسخ
    7 7

    ارایه تسهیلات با نرخ 4درصد

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:46:13
      5 1

      این هم میشه رانت برای از ما بهترون

  • احسان
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:53:20
    پاسخ
    8 14

    باید حقوقها رو چند برابر کنند تا قدرت خرید ما افزایش پیدا کند بشرطی که جلوی افزایش قیمت گرفته بشه و چند سالی قیمتها رو ثابت نگهدارن

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:56:05
    پاسخ
    27 5

    یکی از بهنرین راهکارها اخذ مالیات های سنگین از مالکان خانه های دوم و سوم و ..... و همچنین خانه های خالی می باشد یا به عبارت دیگر توجه به این امر که خانه به عنوان کالای سرمایه ای دیده نشود.

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:27:34
      11 9

      در این صورت دیگر سرمایه ای صرف ساخت خانه نمی شود. اقتصاد زوری به دلار شش هزارتومانی منجر شد عبرت بگیرید.

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:49:57
      3 5

      چطوری قراره این خانه های خالی شناسایی بشن ؟

  • مصطفي ف
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:04:05
    پاسخ
    1 0

    چه ربطي هب قدرت خريد مردم داره. لطف كنيد در مورد راه هاي منطقي شدن قيمت مسكن و نزديك شدن به واقعيت و كاهش قيمت نظر بخواهيد نه از قدرت خريد مردم. قيمت مسكن بي دليل و صرفا براي برخي دلال و سودجو و مفسد اقتصادي بالا رفته

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:12:39
    پاسخ
    16 0

    تا چند سال پيشنهاد بديم چهل سال كافي نيست؟

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:15:17
    پاسخ
    1 0

    افزایش درآمد و کاهش هزینه های خانواده باعث بوجود اومدن سود میشه. افزایش درآمد به طوری که باعث ایجاد تورم در بهای کالای تمام شده نشود. از طرفی سازنده ها هم سود حداقلی در نظر بگیرند. این وسط خیلی ها حذف می شن یعنی هرکسی دیگه ساخت و ساز نمی کنه و کسی که پول داره این کار رو می کنه اما باید با سود حداقلی بفروشه و بره سراغ پروژه بعدی.

  • حامد
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:16:16
    پاسخ
    9 2

    گرفتن مالیات سنگین از دارندگان خانه های خالی و همینطور از خانه های دوم و سوم یک خانواده، کوتاه کردن دست دلالان و غیرمخصصین از ساخت و ساز و محدود کردن این حرفه به مهندسین رشته های مربوط، جذب سرمایه داخلی و خارجی برای ساخت مسکن و اختصاص آنها به جوانان و زوجهای جوان ... میتونه کمک کنه.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:17:01
    پاسخ
    2 3

    توکل بر خداوند قیمت مسکن را کاهش خواهد داد.

  • کامران
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:24:31
    پاسخ
    5 1

    بحث مسکن کم درآمد و پر درآمد نیست بابا دارند یک آپارتمان 75 متری نوساز در یک محله متوسط را که صد میلیون ارزش واقعی آن بیشتر نیست می فروشند سیصد میلیون این با چه منطقی سازگار است شما در یک قطعه زمین اگر ده واحد بسازی قیمت تمام شده آپارتمان در آن زمین میشود تقسیم بر ده و اگر بیست واحد بسازی قیمت تمام شده آپارتمان در آن زمین نصف میشود و اگر انبوه سازی کنید اصلاً قیمت زمین با توجه به تعداد بالای واحدها حذف می شود و پول ساخت آن هم که با بهترین مصالح و سایر هزینه ها هم بسازی متری یک میلیون بیشتر نمی شودولی اینقدر این آش را شور کردند که نگو تازه این بحث آپارتمان نوساز است اپارتمان کهنه ساز که اصلاً قیمتش نصف این قیمتها هم کمتر است چرا میخرید مگر عقل ندارید

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:26:49
    پاسخ
    7 0

    کم کرن حقوق نجومی کارگران و کارمندان و بیکار کردن بیشتر مردم، از بین بردن بیشتر محیط زیست با سد سازی و الودگی برای بیکاری بیشتر کشاورزان ...کلانابودی مردم ایران

  • حق گو ...
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:28:26
    پاسخ
    14 0

    بانکهای ورشکسته که با همین قیمت حباب مسکن تراز مالیشون رو صفر میکنند خودشون بهتر میدونند اگر ملک ارزان شود ترازشون بهم میریزه و دارایی بانکها از سپرده مردم کمتر میشه ... در نتیجه ملک بهیچ وجهی ارزان نخواهد شد ... تسهیلات رو بالا میبرند که حباب رو به قیمت واقعی تبدیل کنند ... خریداری جوانی که میاد عمرشو و کارشو بیش از درامدش بانکها قبلا دزدیدند

    • ناشناس
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:35:28
      1 0

      موفق نخواهند شد

    • بی نام
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 12:36:29
      1 0

      هموطن عزیزم. سالهاست که افزایش قیمت املاک بانکها که اغلب بانکهای دولتی در بهترین مناطق تهران وکل کشور دارند تراز خودشون رو بزک میکنند ذیحساب هم تایید میکنه اثار اقتصاد تکلیفی که با صدور بخشنامه قیمتها را میخاهد کنترل کند و سردر گمی بانک مرکزی که متولی اقتصاد و بازار مالی کشور است و در خواب.......

  • ایمان
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:36:27
    پاسخ
    15 0

    دلیلی ندارد در کشوری با اینهمه وسعت قیمت زمین اینهمه گران باشد.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:39:49
    پاسخ
    6 0

    بهبود وضعیت کسب و کار تجدید نظر و اصلاح سیاستهای خارجی در نتیجه حفظ ارزش پول ملی وگرنه افزایش وام و غیره راهکارها فقط تسکین موقتی هست

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:44:43
    پاسخ
    4 0

    هیچی

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:44:45
    پاسخ
    5 2

    با سلام . به نظر من بهترین راه نظارت مستقیم دولت است . یعنی دولت با توجه به مناطق مختلف و سال ساخت بنا البته با کمک شهرداری ها قیمت مسکن را تعیین کرده و تمام دفترخانه ها رو ملزم به رعایت سقف تعیین شده کند .

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:47:51
    پاسخ
    11 0

    گرانی مسکن باعث شده کسانی کهدرامد در حد متوسط هم دارن نتونن خونه دار بشن به نطر من از وقتی که دولت درصد سود بانکی رو اورد پایین قیمت مسکن بالا رفت ویه عده این وسط از فرصت استفاده کردن وسراع خرید وفروش مسکن کردن اگر سود بانکی برگرده به سابق ودرصد سود بیشتری به مردم بدن اون عده دلالها سراغ بانک میرن وپولاشونو توبانک سرمایه گذاری میکنن ومسکن باز دوباره قیمتش پایین میاد واونایی که واقعا مسکن ندارن میتونن راحت خونه دار بشن

    • بی نام
      دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 19:11:22
      2 0

      هزارتا مثبت داری....‌‌‌‌‌‌‌‌

  • مارال
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:50:26
    پاسخ
    6 0

    اولین گام کنترل و نظارت قیمتهاس... دومین گام وام بلند مدت با سود ۲درصد سومین گام برداشتن موانع سنوات و سن بناست چهارمین گام کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالهای بی انصاف و سودجوست باز هم گامهای بعدی وجود داره لطفا اینو نشر بدید تا گامهای بعدی رو دیگران بگن البته کو گوش شنواااااا

  • آزاده
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:51:38
    پاسخ
    7 0

    استفاده از فن آوری خانه های پیش ساخته ومقاوم به زلزله که هزینه ساخت کمتری داره،مالیات گذاشتن برای خانه های خالی ،ولی این مساله ای نیست که بدون درست شدن جوانب دیگه اقتصادی حل بشه ،این که سرمایه در ایران روی مسکن وارز وطلا گردش میکنه یک معضله که باید اساسی حل بشه ،در ثانی فقط مسکن نیست مثلا مغازه ها با رقم های سرسام اور اجاره داده میشه خود این مساله رو افزایش قیمت اجناس واش کیفیت تاثیر داره مشخص نیست چرا دولت با ابزارهایی مثل مالیات با این مالکان برخورد نمیکنه یا واسطه ها که متاسفانه بدون زحمت گاهی تا چندصددرصد سود به به ای له شدن قشر ضعیف مثل کشاورزان رشد میکنن چرا به اینها مالیات بسته نمیشه وکنترل نمیشن؟

  • علی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:53:45
    پاسخ
    8 0

    اقدام عاجلی نمیشه انجام داد و اگر هم اقدامی بشه تأثیرش بسیار ناچیز و البته زودگذره از نظر من تنها راه، بهبود اوضاع اقتصادی مردمه و بس. نه تنها مسکن بلکه باقی صنایع هم به رکود دچار هستن و درد همه هم مشترکه. پولی برای مردم وجود نداره که بخوان خرج کنن.

  • علیرضا
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:55:00
    پاسخ
    7 1

    به نظر من اگر ما مردم تا چیزی گرون میشه به سمتش هجوم نبریم بهترین راه برای مقابله کردن با اونه ، افزایش وام های بانکی به جز اینکه تقاضا رو بالا ببره و دوباره گرونی بیاره فایده ای دیگه نداره ، به من 160 تومن وام دادن عوضش 100 تومن خونه گرون شد ، تازه شد مثل وقتی که وام نداشتم ، با این تفاوت که 12 سال بدهکار بانک شدم ...

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 14:56:31
    پاسخ
    4 0

    تنها راه حلش اینه که کلا سیستم مدیریت عوض بشه با ایشالا ماشاله و یقه بسته که نمیشه مدیریت کرد ببینند همین کشورهای غربی که از نظر همین مدیریت یک لجن زار هستن چه سیاستی برای این مشکلات پیش گرفته.

  • امیر
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:02:14
    پاسخ
    5 1

    کنترل شدید روی کار بنگاهها و راه اندازی سایتهای خرید و فروش مسکن تحت نظارت ارگانهای دولتی و وضع مالیات بالا برای دلالی و سود بالا برای خرید و فروش.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:02:15
    پاسخ
    8 0

    تاقوانین مربوط به مسکن اصلاح نشود و مسکن از حالت سرمایه ای خارج نشود و به عنوان نیاز انسانی به آن نگاه نشود هر گونه طرح و برنامه با شکست مواجه خواهدشد

  • محراب
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:07:34
    پاسخ
    6 0

    بهترین راه حل از نظر من افزایش قدرت خرید برای خریداران است نه با افزایش تسهیلات بلکه با کاهش تسهیلات. هر چقدر تسهیلات افزایش پیدا بشه کمک به مافیای مسکن میباشد چون مسبب تورم وحشتناکی میشود. دولت و حکومت بایستی به جای کمک به تولید کنندگان به فکر خریداران مسکن باشد. کاهش تسهیلات باعث حذف قیمت حبابی مسکن میشود و افزایش تسهیلات باعث بیشتر شدن حباب قیمت مسکن.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:09:41
    پاسخ
    5 1

    بانک ها باید تا 80 مبلغ خرید ساختمان را وام با بهره کم و دوره باز پرداخت حداقل 20 سال تقبل کنند. در این صورت بانک ها نقش تعیین کننده ای خواهند داشت و بازار مسکن را کنترل خواهند کرد. قیمت واحد های مسکونی را کارشناسان بانک تعیین خواهند کرد.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:10:10
    پاسخ
    1 5

    وام تا ۱۰۰ درصد قیمت خانه, با بهره صفر درصد و در مدت ۲۰ سال. کاری که کشورهای توسعه یافته دارند انجام می دهند.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:11:21
    پاسخ
    7 0

    سال گذشته با هر سختی و مشتی مبلغی رو برای وام مسکن اولی جور کردم و در بانک سپرده گذاری کردم. اگه همون موقع خرید می کردم در منطقه مورد نظرم حدود 65 متر می تونستم نقد خرید کنم. الان که چند ماه از سر رسید وام گذشته ،با پول خودم و وام 160 میلیونی نمی تونم همون 65 رو بخرم. تازه باید 12 سال هم قسط بدم. تو رو بخدا شما مسئولین سعی کنید هیچ فکر و نظری ندید و هیچ کاری رو برای ما انجام ندید که ما را به لطف شما امید نیست. بذارید به درد خودمون بسوزیم

  • علی فصیحیانی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:19:32
    پاسخ
    5 1

    عملی ترین راه موجود حذف قیمت زمین از قیمت مسکن است بهترین راه حل ، تخصیص زمین مجانی یا بسیار ارزان و با اقساط طولانی مدت به کسانی است که مالک نبوده و نیستند ، چراکه با تمام این افزایش قیمتهای اخیر هم اکنون بهترین سازه با متری حدود 1.5 میلیون تومان ساخته میشود ، و حدود 75 تا 80 درصد بهای تمام شده ساختمان زمین است بعلاوه سایر هزینه های دولتی مثل جواز ، و انشعابات. زمین مورد نیاز برای 2000000 واحد مسکونی مورد نیاز 100 متری کلا" حدود 65 تا 75 هکتار است. از طرف دیگر با خشکسالی جدی پیش آمده به نظر من قیمت ملک در آینده نزدیک ارزان میشود لذا پیشنهاد می کنم خریداران مصرفی اندکی دست نگه دارند

  • سعیدی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:20:25
    پاسخ
    4 0

    اگرسیستمی اینترنتی ایجاد شود که همه متقاضیان مسکن از هر نوع پیش از انجام هرنوع معامله وانعقاد قرارداد مبایعه نامه ویارهن و اجاره نیاز مند کد ثبت نام وشماره پیگیری در سامانه یاد شده داشته باشد با تقریب بسیار بالا میتوانیم میزان تقااضا رابدست بیاوریم ذر طرف دیگر نیز همه عرضه کنندگان مسکن اعم از حقیقی وحقوقی نوع وتعداد مساکن قابل عرضه رابتفکیک وتفضیل بیان کنندوبازای هر واحد یک کد رهگیری وشماره ثبت نام داشته باشیم دران صورت نخستین گام جهت ساماندهی بخش مسکن را برداشته ایم با این روش میتوانیم یک نوع نظارت قیمتی دربعد عرضه داشته باشیم دربعد تقاضا هم نوع مصرفی دلالی وسرمایه گذاری قابل شناسایی است پس از بدست اوردن اطلاعات وبااستفاده از ابزار مختلف مانند یارانه به گرو ه های هدف کمک نمود ویا نرخ سود

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:20:55
    پاسخ
    11 0

    خواهشن دولت وارد قضیه مسکن نشه خیلی عالی میشه چون دولت وارد هر موضوعی شد کلا اون موضوع به فلاکت عظما دچار شد خود مردم هر زمان‌نیاز باشه خرید میکنن هر زمان نیاز نباشه خرید نمیکنن دولت که وارد بشه مسکن به روز سیاه میشینه و با تورم افسار گسیخته مواجه میشه این رو تاریخ گواهی داده دولت بشینه کنار و حقوقهای نجومی به هم‌ بدن کاری به مشکلات مردم نداشته باشه

  • حمید
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:21:18
    پاسخ
    6 0

    ساخت مسکن امروزه یک کار علمی و با توان بالا هست. با تکنولوژی امروز میشه یک هتل 15 طبقه رو در کمتر از یک ماه تولید کرد. متاسفانه در ایران تسهیلات ساخت به هر فردی داده میشود. این تسهیلات باید به طور کلان و به شکل مناقصه به شرکت های انبوه ساز با تکنولوژی روز داده شود تا در داخل شهرها اقدام به تولید انبوه آپارتمان های پیشرفته با صرف زمان کم کنند.

  • شهرام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:21:28
    پاسخ
    5 0

    دولت میتواند با پرداخت وام های آسان و کم بهره به مسکن اولی ها، خصوصأ جوانانی که در شرف ازدواج هستند، تا حدود زیادی هم ازدواج در جامعه را تسهیل نماید و هم برای همیشه داستان مالک و مستأجر را خاتمه بدهد. فرض کنیم که تولید مسکن یک میلیون واحد در سال انجام بشود، وقتیکه نیازمند واقعی نتواند آنرا تهیه و استفاده کند به چه دردی میخورد؟

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:23:40
    پاسخ
    5 3

    من نمی فهمم که چه اصراری برای خرید مسکن هست؟ مهم اینه که مردم سرپناه داشته باشند و بخش قابل قبولی و نه این نرخ های فعلی از درآمد خود را صرف این سرپناه کنند. حالا مال خودشون باشه یا دیگری چه فرقی می کنه؟ اگر همه نسل ها به داشتن سرپناه اطمینان داشته باشند اصولا لازم نیست که نسل قبلی برای نسل بعد خودش سرپناه ارث بذاره. دولت باید نگاه باز به مسکن به عنوان یکی از ملزومات زندگی داشته باشه و برای اون برنامه ریزی کنه.

  • علی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:28:23
    پاسخ
    15 0

    با سلام . بنده پارسال یه واحد ۵۷ متری داشتم . برامون کوچیک بود . فروختمش که ۴۰ میلیون از پول فروش واحد رو بذارم بانک مسکن برا دریافت وام اولی که شاید بتونم ۱۲ ماه بعد با گرفتن وام ۸۰ میلیونی و خرید یه واحد بزرگتر ، یه کم رفاه خانواده چهار نفریمون رو بیشتر کنم . ۲۰ روز بعد نوبت وامم هستش . تو این ۶ ماه اخیر منطقه ما حداقل متری ۱/۵ میلیون گرون شده . خدا کنه واممو که گرفتم ، بتونم همون واحد ۶۰ متری رو بخرم که حداقل تو این اوضاع افسار گسیخته بازار مسکن بی خونه نمونم . دلتون خوشه . کدوم نظارت ؟ کدوم سیاست ؟ معلوم نیست قیمت افسار گسیخته مسکن رو کیا کنترل میکنن .

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:32:23
    پاسخ
    3 14

    افزایش قیمت مسکن درکلانشهر هایی مثل تهران همیشه بد نیست چون جلوی رشد بی رویه جمعیت و مشکلات وتبعات ناشی از ان مثل ترافیک را تا حدودی می گیرد .اما درکل با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور و قیمت زمین و همچنین افزایش هزینه های ساخت و گرفتن جواز و سند و سودی که سازنده ها و مشاورین املاک از انجام معامله در نظر می گیرند بسیار بعید است با درامدی که عامه مردم دارند بتوانند صاحب خانه شوند مگر اینکه دولت برای فقط یکسری مناطق فرسوده شهری که قیمت زمین پایین تر می باشد به حمایت قاطع مالی از سازنده وخریدار بیاد و بادادن وام وایجاد معافیت های مالی و برداشتن موانع تنها نقش ناظر ورابط حسن انجام معامله را بازی کند

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:35:04
    پاسخ
    12 1

    تا وقتی به مسکن به عنوان کالای سرمایه ای نگاه بشه و نه کالای مصرفی هیچ اتفاقی نمی افته

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:35:49
    پاسخ
    2 5

    تا همین حالا هم خیلی از شغل ها از بین رفته بخاطر عدم تحرک بازار مسکن در ضمن تقاضا مسکن در صورت عدم ساخت بالا میده بعد یکباره قیمت ها افزایش شدید میابد

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:36:11
    پاسخ
    13 0

    نه به دلال.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:37:34
    پاسخ
    12 1

    ماليات قابل توجه بر خانه هاي خالي و افزايش اين ماليات متناسب با افزايش قيمت مسكن

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:41:59
    پاسخ
    7 3

    مالیات بر خانه های خالی و خانه های دوم و سوم کاهش هزینه اوراق و سود وام مسکن

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:43:00
    پاسخ
    7 2

    بنظرم باید موقع خرید و فروش، قانونی باشده که قیمت هر مسکن از طرف شهرداری یا ارگان ذیربط با توجه به محله و امکانات قیمت گذاری بشه. اینطوری هر ننه قمری هر قیمتی که دلش خواست و تیغش برید رو روی خونه اش نمی‌زاره که دیگری هم بگه چطور اون می تونه گرونه بده من چرا نتونم. بنظرم اینطوری قیمتها واقعی می شه و تقریبا اکثر مردم هم می توانن بنا به شرایطشون بخرن

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:45:23
    پاسخ
    4 1

    دولت یا شهرداری یا بخش خصوصی برای مردم مسکن های استیجاری مثلا 30 ساله بسازند. وقت جوانی همینکه بدونیم صاحب خونه هر سال اثاث مون رو نمی ذاره کولمون یا اینکه احاره خونه ش رو اونقدر بالا نمی بره که قدرت پس انداز پیدا نکنیم برامون کافیه. اگر اقتصاد سالم شد و ما هم تونستیم پس انداز کافی برای خرید مسکن داشته باشیم در میانسالی وارد بازار خرید می شیم.

  • محمد
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:47:41
    پاسخ
    6 0

    تا جایی که ممکنه دست بانک ها رو کوتاه کنید... مثلا دولت بیاد دست انبوه ساز هارو باز بزاده واسه ساخت مسکن هایی نسبتا بهتر از مسکن مهر و بیاد قسط بندی بکنه واسه اقشار مختلف نسبت به حقوقهاشون ... دولت کم زمین نداره که در اختیار انبوه ساز بزاره... انبوه ساز و دولت در مقابل بانک قرار بگیرن بهتر از قرار گرفتن مردم فقیر و بیچاره هست مقابل بانک.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:47:57
    پاسخ
    3 1

    تنها راه افزایش قدرت خرید مسکن، افزایش قدرت خرید خانوار ایرانی در کل و اصلاح نظام اقتصادی کشور است . تا وقتی دستمزدها متناسب با استانداردهای بین المللی نباشد و تا زمانی که ما سه شیفت کار کنیم تا حداقلی از زندگی را برای خودمان تامین کنیم ، چطور توقع دارید بشود ابزاری برای بهبود وضعیت طراحی کرد؟ ثبات اقتصادی مهمترین ابزار برای بهبود این وضعبت است .

  • سعید کیانپور
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:52:03
    پاسخ
    6 0

    تنها راه استفاده از تکنولوژی ودانش روز وتجربه شرکتهای بزرگ جهان است همانطور که برای بهره‌برداری و توسعه میادین نفتی فراخوان و مناقصه بین المللی برگذار میشه برای اینکه مشکل مسکن برای همیشه حل بشه از شرکتهای بزرگ جهان دعوت بشه که با سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ایران تولید انبوه و فروش اقساطی ،بدون تحمیل هزینه بر بودجه کشور و تنها با اختصاص زمین این کار به راحتی حل ودست دلالها کوتاه میشه

  • محمد
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:59:16
    پاسخ
    13 1

    فقط و فقط اخذ مالیات از خونه های خالی مثل تمام کشورهای پیشرفته دنیا. با این کار عرضه افزایش پیدا میکنه و قیمتها افت میکنه و بازار رونق پیدا میکنه. من مطمئنم دولت بهتر از هرکس دیگه ای راه حل رو میدونه اما اینکه چرا اقدامی نمیکنه، خدا عالم است

  • روزبه
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 15:59:17
    پاسخ
    15 1

    باید سامانه ای ایجاد بشه و قیمت واقعی ملک از نظر محل و سال ساخت و امکانات و استحکام برای خریدار قابل استعلام باشه . همچنین خرید و فروش توسط این سامانه از نظر قیمت تائید بشه و در صورتی که تائیدیه این سامانه رو نداشته باشه معامله فاقد اعتبار باشه

  • ali
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:00:32
    پاسخ
    7 1

    باید فقط دست دلال بازیها کوتاه باشه نظارت دقیق روی بنگاها وام های بلند مدت با سود کم

  • محمد
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:12:29
    پاسخ
    8 1

    یکی از راه های کاهش قیمت مسکن، کاهش قیمت سیمان و آهن و مصالح ساختمانی هستش که الان بطور غیر منطقی بالاست

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:17:19
    پاسخ
    8 1

    قانون مالک و مستاجر را اصلاح کنید. حقوق مستاجرین در این قانون نادیده گرفته شده.

  • امید
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:25:51
    پاسخ
    18 3

    تمام کسانی که در بخش ملک و مسکن فعالیت می کنند پول های بادآورده به جیب زدند. این پولها از کجا آمده؟ از دلالی و سوداگری. قیمت واقعی مسکن در شرایط رکود فعلی، حداکثر نصف قیمت فعلی است.

  • ساکن تهران
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:28:00
    پاسخ
    16 4

    با سلام احتکار مسکن از دلایل مهم گران شدن آن است. باید با احتکار کنندگان مسکن مانند سایر کالا ها رفتار کرد کسی که بیش از یک مسکن دارد و آن را نه می فروشد نه اجاره می دهد همین می شود.

  • ساکن تهران
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:29:33
    پاسخ
    11 6

    با سلام برخورد با احتکار کنندگان مسکن یک راه حل اساسی می باشد.

  • اکونومی
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:43:12
    پاسخ
    1 0

    بالا بردن کیفیت زندگی و پراکندگی جمعیت، توزیع ثروت ملی، باز گذاشتن دست تولید و اشتغال، کم کردن زور گویی ها و سلایق شخصی دولتی ها و حکومتی ها و قدرتمندان و ثروتمندان کلان دولتی و حکومتی کم کردن مالیات عمومی مردم زیاد کردن مالیات دولتی ها و حکومتی ها و انحصاری ها کل سیستم حکومتی و دولتی و تورم در چرخه اقتصاد کل جهان رشد میکند باید قدرت خرید و کیفیت زندگی افزایش ای چند برابری نسبت به تورم باشد. و فقط با تولید علم و دانا شدن و دوری از جهالت است که ثروت سالم ایجاد میکند چرا که ثروت فاسد هم داریم که باید اجتناب شود کشور های غربی علیرغم افکار عمومیت مردم ایران ثروت حاصل از انواع فساد دارد

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 16:53:46
    پاسخ
    2 1

    در حوالی خیابان سی متری نیروی هوایی، قیمت زمین یا ملک کلنگی حدود ۸ تومن، ملک ۲۰۰ متری می شود ۱۶۰۰ میلیون تومن. ۶۰ درصد اجازه ساخت دارید و تا ۴ طبقه بدون تراکم. یعنی هر طبقه ۱۲۰ متر ساخت که مفید هر واحد می شود ۱۰۰ متر یعنی مفید کل بنا ۴۰۰ متر. به عبارتی هزینه زمین برای هر متر مفید بنا می شود ۴ تومن. هزینه ساخت و جواز هم کمتر از ۱/۵ تومن برای هر متر مفید نیست. سر جمع متری ۵/۵ تا ۶ تومن. همین الان نوساز را در محل می گویند متری ۶ تا ۷ تومن. لذا به نظر نمی رسد حبابی در قیما های ارایه شده وجود داشته باشد. مشکل قیمت مسکن در ایران هزینه زمین است. در واقع خرید و انباشت زمین بسیار پرسود از خانه است.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:00:20
    پاسخ
    4 0

    دلالان بازار مسکن، از افزایش قیمت سود میبرند. اولا هر چه قیمت بالاتر باشد، مبلغی که دلالان از طرفین قرارداد چه در اجاره و چه خرید میگیرند بیشتر خواهد بود. ثانیا: در مواردی دلالان فروشنده را وسوسه میکنند که از مبلغ تعیین شده فروشنده هر میزان که بیشتر ملک را بفروش برسانند، درصدی که دریافت میکنند بیشتر باشد. قطعا دلایل مهم دیگری هم برای افزایش قیمت مسکن وجود دارد اما از این چالش هم نمیشود به سادگی گذشت.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:23:19
    پاسخ
    3 0

    پولش کجا بود؟

  • حامد
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:23:57
    پاسخ
    0 3

    من شرایط کلانشهرها رو نمیدونم. ولی تو شهرای کوچیک مسکن اصلا حباب نداره. نمیدونم چرا اینجوری فکر میکنین. بخدا من دلال نیستم ولی اگه پول دارین بخرین اقا. من خونه ام رو موقعی خریدم که میلگرد 1600 تومن بود. الان شده 3000 تومن. بعد شما میگین حباب داره. گرانی مسکن در راه است دوستان

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 17:32:58
    پاسخ
    3 0

    بریم بسمت راههای جایگزین بیواسطه در جهت حذف سیستم دلالی.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 18:11:07
    پاسخ
    0 1

    پرداخت 6080 درصد قیمت مسکن بصورت وام 1520 ساله با سود 34 درصد در سال

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 18:35:26
    پاسخ
    4 1

    آقا همش حبابه حبابه حباب. 90 درصد قیمت خونه حباب هست

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 18:41:57
    پاسخ
    0 3

    منم قبول دارم که قیمت مسکن حباب داره ولی از کی تا حالا تو مملکت یک چیز ارزون شده که مسکن دومیش باشه. بعد من وقتی میبینم که همه چی داره گرون ميشه چرا من خونمو مفت بدم

  • عدالت...
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 18:46:05
    پاسخ
    1 0

    همه چی خصوصی بشه.هم بانک ها و هم سازندگان مسکن دولت به هیچ عنوان در امر مسکن دخالت نکنه.

  • محسن
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 18:49:12
    پاسخ
    1 0

    باسلام بهترین کاراین استکه مثل همه جای دنیااگرکسی مالک منزلی باشد چنان بلائی سرش میآورندکه جدوآبادش جلوی چشمش بیایند درهمه جای دنیامسکن رایگانست وحتی پول دستی میدهند که شمامسکنشانرابگیریدآنوقت که مالک شدیدپدرشمارادرمیآورندچون حالاشما صاحب ملکیدخلاصه بهترین کاراین استکه همان کارخارجیهارابکنیم مثل بقول دوستان همان کاری که همه جای دنیامیکنندماهم بکنیم.یعنی هرکه خانه داره پدرش رابه عزایش بنشانیم.

  • بام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 19:06:40
    پاسخ
    3 0

    اول سود کاهش بدن دوم تکجا میخواد افزایش بده اخه مگه هرچی حقوق میگیره 900 هزار تومان دودستب بیار بده قسط متاسفم برای وزیر

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 19:37:08
    پاسخ
    4 0

    اعدام همه ی دلالای بنگاه دار

  • روحک
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 20:24:42
    پاسخ
    4 0

    نه دلال ،نه بانک ،نه وام هیچ چیزی قیمت افسارگسیخته مسکن راکنترل نمی کند به جز یک راه که آنهم بعضی دوستان اشاره کردند فقط وفقط نگاه به مسکن به عنوان کالای مصرفی نه سرمایه ای مانند ماشین لباسشویی،یخچال،هرکی پول اضافی داره میره زمین میخره وسالها نگه میداره تاگرون بشه درحالی که نیازمندواقعی تمام سرمایه زندگیشو بایدبرای خریدزمین صرف کنه وبرای ساختش معطل میمونه.این دولت به جای ایرادگرفتن ازمسکن مهر بایدکاردولت قبل راباقدرت ودقت ادامه میداد.انصافا درزمینه مسکن هیچ کاری نکردند.

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 22:48:05
    پاسخ
    5 0

    مالیات سنگین روی خانه های خالی

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 22:50:30
    پاسخ
    5 0

    باید از کشور هایی مثل المان الگو گرفت .

  • بی نام
    دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 23:32:37
    پاسخ
    4 0

    اجرای قانون پیش فروش ساختمان

  • حسيني
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 01:01:06
    پاسخ
    2 1

    بهترين راه ،،ابتدا محدوديت ارز خريدن رو ادامه بدن،به مبالغ بالاي يك ميليارد ت بگن سودهاي بانكي تون شده چهار درصد،مبالغ زير يك ميليارد كم كم از ٢٠ به چهار در شش سال برسانن،،قيمت مصالح پايين بيارن،خود دولت وارگانها به مردم اعلام كنن كه در محدوده شهر اپارتمان با پولشون خاهند ساخت با قيمت تمام شده وسودبانكي ٤ درصد،يك نرم افزار درست كنن هركس خريدار يا فروشنده بود بياد اسمش روبنويسه وشهرداري ودولت ملك رو قيمت گزاري كرده ومعاملات انجام شه

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 01:23:40
    پاسخ
    2 0

    دولت فقط از سازندگانی حمایت کند که قانون پیش فروش ساختمان را اجرا می کنند

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 01:48:54
    پاسخ
    5 0

    مالیات بر خانه های خالی و یا مالیات بر معامله چندم که راه دوم اجراش راحت تره. در غیر این صورت بیشتر کردن وام فقط به جیب دلالت کمک می‌کنه

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 03:28:21
    پاسخ
    5 0

    بنظر من کسانی که میزان وام مسکن را بالا می برند ،همان سازندگانی هستند که ملکهای ساخته شده رو دست آنها مانده است و می خواهند با تزریق کاذب پول سود خواب سرمایه شان را از جیب مردم بگیرند . راه کنترل قیمت ملک ساده هست باید خرید صرفا از طریق بانک به میزان 80 درصد باشد که قیمت ملک را کارشناس بانک تعیین بکند و مالک حق پرداخت بیش 20 درصد نقد را نداشته باشد ،وامها می بایست بلند مدت و بهره تک رقمی باشد مثل نروژ و ..... اینجوری قیمتها پایه کارشناسی داره و بالاتر هم فروش نمیره و حباب پیدا نمی کنه

  • سعید
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 06:20:43
    پاسخ
    4 0

    کاری لازم نیست.با این قیمت ها چنان رکوردی تو مسکن میشه که خودشون تا نصف میارن پایین.من خودم که نمیخرم.شماهم نخرین

  • بی نوم و نشون جوان ایرانی
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 06:53:30
    پاسخ
    2 0

    تا وقتی نظم اقتصادی و سیاسی کشور اصلاح نشه هیچ جا آباد نمیشه ،والا با وامهای کم بهره مثل کشورهای مترقی میشه به راحتی مشکل قیمت و قدرت خرید مردم رو حل کرد...

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 07:20:01
    پاسخ
    5 0

    این چه وضعیت مسخره ای است؟

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 07:20:23
    پاسخ
    4 0

    بازار مسکن ایران مثل همه بازارهای دیگر مریضه چون کل اقتصاد مریضه

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 07:21:07
    پاسخ
    1 2

    پیشنهاد من اسنه که دولت نسبت به واگذاری واقعی تصدی هایش اقدام کند .کم کم حال اقتصاد بهتر خواهد شد

  • محمد
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 08:39:12
    پاسخ
    2 0

    1کنترل قیمت نهاده های اصلی مانند زمین و مصالح 2کنترل قیمت و کیفیت ساخت 3کوتاه کردن دست دلالها بنگاههای املاک 4تعیین نهایی قیمت توسط دولت با توجه به گزینه های 1و2 5ممنوعیت ثبت معاملات بالاتر از قیمت تعیین شده در بند4 6 تعیین مالیات تصاعدی برای خانه های دوم و سوم و چهارم و . . . 7 تعیین مالیات بالا مثلاً 50درصدی برای خانه های خالی البته همه اینها مشروط به بودن عزم اولیه است

  • شهلا
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 08:40:44
    پاسخ
    4 0

    وام بانکی تجارتی ربوی و سود آور برای بانکدارهاست و در نهایت مردم را فقط فقیرتر از قبل می کند سیاست ها باید در جهت قوی تر کردن مردم باشد نه مثل الان در جهت ضعیف تر کردن.

  • محمدعلی
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 08:45:29
    پاسخ
    7 1

    سلام به همه، تو اینکه قیمت مسکن حباب داره هیچ شکی نیست. اگر کمپین نه به خریدن خونه گرون تشکیل بشه عالیه ولی یه سوالی برام پیش اومد: سرانجام کمپین نه به خودروی بی کیفیت داخلی به کجا رسید؟ چرا اینقدر زود فراموش میکنیم؟

    • بی نام
      سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 10:45:09
      0 3

      کمپین نخریدن مسکن هم مثل کمپین نخریدن خودروی بی کیفیت داخلی جواب نمیده و دیدید که در نهایت هم خودرو کلی گرون شد و هم مسکن کلی گرون شد و بیش از ۴۰درصد افزایش قیمت داشت

  • حمید
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 08:47:07
    پاسخ
    3 2

    قانون 60 درصد بنا در کلان شهرها حداقل در مراکز شهرهای بزرگ برداشته شود. تا امکان افزایش زیربنا وجود داشته باشد. با افزایش عرضه در مراکز شهرهای بزرگ، قیمت تا حدوددی تعدیل می شود. افزایش عرضه تنها راه کاهش قیمت مسکن هست.

  • مهدی یزدان پناه
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 09:45:10
    پاسخ
    8 0

    ببینید. چه در حوزه مسکن و چه سایر موارد، تا پای دولت و بانک ها و بنیادها و ... در آن گیر است، هیچ کاهش قیمتی روی نخواهد داد آسان ترین راه این است که اقتصاد واقعاً مردمی شود. چه معنی دارد که بانک ها این همه سرمایه گذاری در املاک کنند؟ تا زمانی که بانکها در املاک سرمایه گذاری می کنند، هیچ انگیزه ای برای کاهش قیمت آن ندارند

  • علی
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 10:27:07
    پاسخ
    7 0

    اکثر کسایی که در مسکن کار می کنند سازنده واقعی نیستند و حتی مشاورین املاک ها را نیز مثل صرافی ها ببندند و فقط چند تا در هر منطقه مشخص کنند ورد یابی کنند و به هرکسی اجازه بساز بندازی ندهند چون هم قیمت رو کاذب بالا می برند وهم دلالند چون پول مفت آوردند تا هرچقدر هم باشه نگه می دارند تا بالا تر بفروشند چون به پولش احتیاجی ندارند پس بهتر افراد این کار شناسایی و جواز ساخت بدهند وتا آن موقع هم مردم نخرند ورکود باشه تا حباب بشکنه

  • بی نام
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 11:51:33
    پاسخ
    4 0

    یعنی واقعا فکر‌میکنین قصد خونه دار کردن مردمه؟؟؟اگه قصد این بود تا حالا انجام شده بود ...اگه همه خونه دار بشن پس کی‌اجاره بگیره ببره اونور سرمایه گذاری کنه ...حتما ژن خوب

  • جبار
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 19:31:53
    پاسخ
    0 1

    بهترین راه این هست که سود سپرده های بانکی را کاهش بدهند تا سازندگان دوباره به فعالیتشان وارد بشوند و قیمت کاهش پیدا کند.

  • حامد
    سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 23:25:20
    پاسخ
    3 0

    قیمت مسکن در ایران نسبت به کشورهای دیگر باتوجه به مقدار جمعیت و درامد مردم بسیار بالاست، اگر به همین منوال ادامه داشته باشد سال به سال باعث پسرفت کشور میشود، البته ناگفته نماند که خود مردم بیشترین اسیب رو میبینند،کشورهای دیگر در زمینه ی تکنولوژی پیشرفت میکنن اما درکشور ما تا از بیکاری و درامد زایی صحبت میشود فکر همه به سمت کسب درامد از راه ساختمان سازی و بنایی و گچ کاری ووو است

  • بی نام
    چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 11:07:41
    پاسخ
    2 0

    به صورت کاملا غیر منطقی قیمتها رفته بالا اخه مسخرص قیمت یه منطقه تو پنج شیش میلیون بود یهو بعد عید کردنش هشت نه میلیون و بعضا ده میلیون مگه عقلم رو از دست دادم اونوخ تو کشوری که هر لحظه تهدید نظامی و اقتصادی میشه

  • بی نام
    چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 11:17:01
    پاسخ
    5 1

    چون همچی رو تو تهران جمع کردید هرچی وزارت خونه هست و بیمارستان و قطارو هرچی خوب این همه ادعای خرد و دانش اقتصادی حفاظتی و ایناتون میشه این منطقیه همچی رو تو یه شهر جمع کردن خوب یکی دوتا وزارت خونه یا سازمان رو بفرستید برن یه جای دیگه که ما هم بریم فک میکنید خوشمون میاد تو این شهر مسخره زندگی کنیم مثلا چراسازمان دریا و دریانوردی باید جاش وسط تهران باشه خوب جمع کنه بره یه شهر بندری لااقل

  • بی نام
    پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 00:32:03
    پاسخ
    1 0

    فقط و فقط مالیات بر خانه خالی و یا خانه چندم راه های دیگه شعارن.

  • بی نام
    پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 19:49:30
    پاسخ
    1 0

    این حباب میترکه میاد پایین از مردم خواهش میکنم خونه نخرن که عده دلال سود نبرن اینهاهمش مقصر دولته سود بانک‌ها و آورده پایین نخرید هم دل باشید ویک صدا

  • ۲۲۰
    جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 00:35:06
    پاسخ
    1 0

    با سلام چرا هیچ نهادی برقیمت مسکن در تهران نظارت نمیکند در تهران وقتی برای خرید به یک املاک مراجعه میکنی و مثلا میگی دویست میلیون پول نقد دارم بهت میخنده درحالی که این مبلغ یک عمر زحمت یه فرد هست خدا از کسی که سنگ جلو پای مردم میندازه نگذرد ان شاالله

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی