تسنیم نوشت:حکم قصاص محمد ثلاث راننده اتوبوسی که در حادثه خیابان پاسداران سه مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود، در دیوان عالی کشور تأیید شد.

لامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم گفت که حکم قصاص متهم پرونده قتل سه مأمور نیروی انتظامی در آشوب‌های خیابان پاسداران، در دیوان عالی کشور تأیید شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حکم قصاص متهم این پرونده در ملأ عام اجرا می‌شود یا خیر، اظهار کرد: دادگاه در این خصوص تکلیف خاصی را مشخص نکرده است و در مقام اجرا ممکن است هر تدبیری اتخاذ شود.

اسماعیلی توضیح داد: دادگاه در این ارتباط الزامی نگذاشته و باید دید در دادسرا در مقام اجرای حکم، چه‌تدبیری اندیشیده می‌شود.

محمدرضا ثلاث راننده اتوبوسی بود که در شب حادثه خیابان پاسداران در گلستان هفتم، سه تن از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفت و به‌شهادت رساند.

راننده اتوبوس در همان شب توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شد و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد که نهایتاً با صدور کیفرخواست به‌اتهام قتل عمد سه مأمور نیروی انتظامی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

متهم این پرونده در سه جلسه محاکمه شد که آخرین جلسه، 27 اسفند 96 بود.

متهم در دفاعیات خود در دادگاه مدعی شده که عمداً مأموران نیروی انتظامی را زیر نگرفته است.

شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران که از این پرونده به‌عنوان یکی از کاملترین پرونده‌های قضایی یاد کرده، دوشنبه 28 اسفند جاری حکم متهم این پرونده را صادر و وی را به قصاص محکوم کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =