۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

عبور نفت از 75 دلار در هر بشکه در حالی اتفاق افتاده که این رقم از ماه نوامبر 2014 در بالاترین میزان خود ایستاده است؛ این افزایش قیمت به دنبال پافشاری اوپک بر موضع کاهش تولید و احتمال تحریم های آمریکا علیه ایران اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، نفت خام برنت در بازار جهانی که حالا به بالاترین رقم خود از نواکبر 2014 رسیده است،نتیجه نبرد اوپک برای جلوگیری از سقوط قیمت ها بود که زمانی به 27 دلار در هر بشکه سقوط کرده بود.

قیمت نفت از سال 2016  و به دنبال حمایت روسیه و برخی از کشورهای تولیدکننده غیرعضو اوپک رو به بهبود گذاشت.این حمایت منجر به توافقی  شد که بر مبنای آن تولید نفت کاهش می یافت.این توافق از ژانویه 2017 سبب رشد قیمت ها شده است.

کریسین فریچ تحلیلگر مسایل انرژی در این رابطه می گوید:« قیمت ها به دلیل کاهش تولید نفت ونزوئلا رو به افزایش گذاشته و از سویی تقاضای نفت هم در بازار افزایش یافته است.»

در حال حاضر قیمت برنت به 75.27 دلار در هر بشکه رسیده است که بالاترین نرخ از 28 نوامبر 2014 محسوب می شود.

ایالات متحده آمریکا تصمیم دارد در 12 می سال جاری اعلام کند که آیا توافق هسته ای با ایران را ادامه می دهد یا خیر؟

توماس وارگا کارگزار نفتی می گوید:« در حال حاضر همه شرط بندی ها در ایالات متحده بر این موضوع دلالت دارد که آمریکا این توافق را به حالت تعلیق نگه می دارد.این نگرانی مهمترین عامل افزایش قیمت نفت در بازار شده است.»

استفان ایونز رییس بخش تجارت آسیا و اقیانوس آرام در این رابطه می گوید:« تحریم های تازه علیه تهران می تواند قیمت نفت را تا 5 دلار در هر بشکه افزایش دهد.»

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =