۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

مامه تیام مهاجم استقلال در آستانه دیدار با سپاهان گفت: ما در کورس برای دومی هستیم و باید حتماً برنده شویم تا جزو تیم‌های دوم و سوم باشیم که سهمیه آسیایی‌مان برای فصل بعد را داشته باشیم.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مامه تیام یکی از بازیکنان خارجی باهوشی است که در این سال‌ها به استقلال آمده و علاوه بر توانایی‌های فنی‌‌اش دقت زیادی به محیط اطرافش دارد. او در آستانه دیدار با سپاهان درباره دیدار قبل با پیکان و برد ۱۰ نفره تیمش حرف زد. او امتیاز ویژه‌ای برای فرشید اسماعیلی قائل بود و او را زوج خوب خودش می‌دانست. تیام تأکید داشت بازیکن پیکان را به عمد نزده است.

هم گل زدی هم برنده شدید.
باید بگویم خوشحالم برای استقلال بازی می‌کنم. یک تیم به معنای واقعی. همه نفرات تیم با هم یکدل هستند که این مهم‌ترین شاخصه یک تیم فوتبالی است. بله! گل زدم. چه خوب هم شد که زدم...

... قبل از آن یک توپ به تیر دروازه زده بودی.
بله! متأسفانه ما روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم و می‌خواستیم زود جبرانش کنیم. فکر کنم چند دقیقه بعد بود که توپم را به گوشه تیر دروازه پیکان زدم. بدشانسی نمی‌آوردم دبل می‌کردم.

پاس گلت را هم که باز از اسماعیلی گرفتی؟
بله! فرشید عالی است. ما هر دو زوج خوبی را تشکیل داده‌ایم که می‌دانیم هر لحظه دیگری کجاست. فرشید بازیکن باهوشی است و به موقع در جایی که باید باشد حضور پیدا می‌کند. بعد از گل هم به خودش همین را گفتم. گفتم تو فقط پاس‌هایت را به خودم بده من هم گلش می‌کنم. (خنده)

پیکان را چطور حریفی دیدی؟
بازی خیلی خوبی داشتند. آن‌ها در نیمه اول کاملاً تیم ما را خنثی کرده بودند. البته ما بدشانسی هم آوردیم و مثلاً توپ شجاعیان و من در شرایط خیلی خوبی گل نشد ولی با این همه آنها هم تیم خوبی بودند. ما یک گل هم جلو افتادیم ولی توانستند آن را جبران کنند. در کل حریف تاکتیکی بود و در روزی که ما هم کمی دچار مشکل شده بودیم حسابی آزارمان داد.

راستی درباره کارت زردی که گرفتی نظرت چیست؟
اصلاً به عمد بازیکن پیکان را نزدم. او از پشت زیر هر دو پای مرا خالی کرد و من روی زمین افتادم. طوری که هر دو پایم به هوا رفت و در برگشت پشت عضله‌ام به شانه حریف خورد. اصلاً با استوک یا به عمد ضربه‌ای نزدم. البته برای نظر داور احترام قائل هستم و مشکلی بابت کارت زردم ندارم.

وقتی ۱۰ نفره شدید چه فکری کردی؟
خب این هم یک تجربه جدید برای من بود که در استقلالِ ۱۰ نفره بازی کنم. همان‌طور که فکر می‌کردم پیش رفت. همه برای موفقیت تیم تلاش کردند و برای همین گفتم خوشحالم برای استقلال توپ می‌زنم. بازی در تیمی که بازی مساوی را ۱۰ نفره با برد عوض می‌کند حس خوبی به من می‌دهد.

بین نیمه چه حرفی به شما زده شد که در نیمه دوم در ۹ دقیقه دو گل زدید؟
شفر به ما گفت از چه کانال‌هایی می‌توانیم نفوذ کنیم و درست هم می‌گفت. بعد از همان مسیرها به گل رسیدیم.

در آغوش روزبه چشمی چه می‌کردی؟
روزبه را دوست دارم. یکی از باانگیزه‌ترین بازیکنان استقلال است که وقتی با هم حرف می‌زنیم از او انرژی مثبت می‌گیرم. او مثل مربی‌ها کنار خط بود و من هم پریدم در آغوشش و با هم خوشحالی کردیم.

برای دیدار با سپاهان چه برنامه‌ای داری؟
درباره سپاهان تحقیق کردم. آن‌ها فصل بدی داشته‌اند ولی از همه تیم‌ها بیشتر قهرمانی دارند. اصلاً نباید این تیم را دست‌کم گرفت. ما در کورس برای دومی هستیم و باید حتماً برنده شویم تا جزو تیم‌های دوم و سوم باشیم که سهمیه آسیایی‌مان برای فصل بعد را داشته باشیم.

شناختی از این تیم نداری؟
نه! کادر فنی همه مسائل را درباره‌شان گفته است.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =