ایسنا نوشت: وزیرعلوم از اصلاح سهمیه ایثارگران در آزمون‌ ارشد امسال خبر داد و گفت: این پیشنهاد در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است.

منصورغلامی وزیر علوم صبح امروز در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در جمع خبرنگاران از برنامه این وزارتخانه برای اصلاح سهمیه ایثارگران در این آزمون خبر داد و گفت: سهمیه‌هایی از سال قبل مصوب شده بود، به‌ویژه قانونی که سال قبل داشتیم و بنا به نظراتی که از دانشگاه ها دریافت شد نیاز به اصلاح داشت. این قانون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد و چون مصوب مجلس بوده باید در مجلس به رأی گذاشته شود تا نتیجه آن مشخص شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس اصلاحاتی که صورت می‌گیرد مقداری از ضریب‌ها در آزمون کارشناسی ارشد تغییر خواهد کرد و اگر مجلس زود به این موضوع رسیدگی کند این تغییر سهمیه‌ها در پذیرش دانشجویان امسال اعمال می‌شود.

دکتر غلامی در پایان افزود: در ماده ۹۰ قانون ششم توسعه ضریبی گذاشته شده بود که یک سال اجرایی شد و بازخوردهای آن نشان داد این سهمیه نیاز به اصلاح دارد. بنابراین پیشنهاد اصلاح سهمیه ایثارگران به مجلس ارائه شد

نتایج آزمون ارشد دهه دوم خرداد اعلام می‌شود/کاهش 142 هزارنفری داوطلبان

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از ظرفیت پذیرش ۱۷۰ هزار نفری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ خبر داد و گفت: نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم خرداد و نتیجه نهایی دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از جلسه آزمون کارشناسی ارشد که در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد امسال از نظر ماهیتی هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و در این دوره تعداد ۱۴۲ هزار داوطلب نسبت به سال قبل کمتر شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۷۳۵ هزار نفر ثبت نام کردند که این رقم با احتساب رشته‌های شناور مجموعا به ۷۹۱ هزار نفر رسید.

دکتر خدایی گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در ۱۳۲ رشته امتحانی ، ۱۷۷ حوزه و در ۷۳ شهرستان طی سه نیم روز برگزار می‌شود که در نوبت اول ۳۵۰ هزار داوطلب، در نوبت دوم ۱۰۷ هزار داوطلب و در نوبت سوم ۳۲۹ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند .

وی در ادامه به ظرفیت پذیرش در این آزمون اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۷۰ هزار داوطلب در آزمون امسال پذیرفته شوند که البته این ظرفیت هنوز نهایی نشده است.

وی در ادامه گفت: ظرفیت فوق برای پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بدون لحاظ کردن ظرفیت دانشگاه آزاد است و پیش بینی می‌شود ظرفیت پذیرش در این دانشگاه نیز کمتر از آمار فوق نباشد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بعد از اعلام نتایج اولیه مشخص خواهد شد.

دکتر خدایی در خصوص اعلام نتایج گفت: نتایج اولیه در دهه دوم خرداد ماه اعلام و نتایج نهایی آن در هفته اول شهریور ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی در پایان تاکید: نتایج اولیه پذیرفته‌شدگان رشته‌های خاص و بورسیه نیز هفته اول تیرماه ۹۷ اعلام می‌شود .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    0 0
    اینها هدفشان از این ازمونها و گرفتن دانشجو فقط پول پارو کردنه چون کیفیت اموزشی بسیار پایین امده و قیمتها نجومی شده و پول میگیرن و مدرک میدن.تازه طرف لیسانس بیکار بوده بعدش میشه فوق لیسانس بیکار
  • صدرا US ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    0 0
    من خودم فرزند ایثارگر هستم اما به نظرم خیلی ناعادلانه هست مخصوصا سهمیه 5 درصد که امسال اضافه شده و باقیمانده صندلی های 25 درصدی رو به این سهمیه اختصاص میده و عملا اون رو تبدیل به سهمیه 30 درصدی میکنه. حداقلش اینه که این تبصره باید لغو بشه و جای خالی 25 درصدی ها به سهمیه آزاد تعلق بگیره