معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش ۱۰درصدی طلاق در حوزه جوانان خبرداد و گفت: اگر دوره‌های آموزشی زوج‌ها در کشور اجباری شود، در مهارت افزایی و تحکیم بنیان‌های خانواده تاثیر گذار است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ محمد مهدی تندگویان در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) که مدیر کل ورزش و جوانان استان قم وی را همراهی می کرد، افزود: ۲۰۰۰ تشکل جوان در حوزه های مختلف در کشور فعال هستند؛ تشکل های زنان سرپرست خانوار یکی از این تشکل‌هاست که ساماندهی شده‌اند و هدف از ایجاد این تشکل معرفی و عرضه تولیدات زنان برای کسب درآمد اقتصادی و کمک به معیشت زندگی است.

وی ادامه داد: با دستگاه‌های مختلف در جذب جوانان و تشکل‌های آنان از جمله سازمان جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی و سایر نهادهای مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ۲۰۰ دفتر رسمی مشاوره ازدواج زیر نظر این وزارت، خدمات ارائه می کنند، گفت: این دفاتر توسط تشکل ها در استان ها فعال است و خدمات مشاوره‌ای قبل و بعد از ازدواج را ارائه می‌دهند؛ این دفاتر به مدت سه سال فعال هستند همچنین در کنار این خدمات، دوره های رایگان آموزشی برگزار کرده اند.

وی تاکید کرد: در صورتی که دوره‌های آموزشی زوج ها در کشور اجباری شود، در مهارت افزایی و تحکیم بنیان های خانواده تاثیر گذار است، چرا که با اجرای این برنامه ها طی سال گذشته در حوزه جوانان، ۱۰ درصد کاهش طلاق داشته‌ایم.

تندگویان نسبت به وضعیت طلاق هشدار داد و گفت: ۳۷ درصد از طلاق ها مربوط به یک سال اول ازدواج و۴۷ درصد نیز زیر پنج سال است که نشان می دهد زوجین نسبت به یکدیگر شناخت کافی و مهارت ندارند.

وی با اشاره به این که سال گذشته یک میلیون زوج برای وام ازدواج ثبت نام کرده بودند گفت: از این تعداد تنها ۱۵۰ هزار نفر هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند و بقیه با همکاری بانک ها موفق به دریافت وام ازدواج شدند و امسال با تدابیر صورت گرفته مبلغ وام ازدواج به ۱۵۰ میلیون ریال رسیده است.

معاون امورساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و گفت: طرح های ویژه در این حوزه ارائه شده است که در حال پیگیری است تا جوانان بتوانند از ظرفیت های موجود آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.

وی افزود: ستادهای ملی ساماندهی امور جوانان در کشور و به تبع آن در استان ها ایجاد شده است تا به وضعیت تشکل های جوانان رسیدگی شود تا در صورت کوتاهی عملکرد دستگاه ها، رسیدگی کنیم.

تندگویان گفت: برای ساماندهی برنامه ها و غنی سازی طرح های طلاب، نیازمند ایجاد شبکه گسترده استفاده از توان حوزه های علمیه هستیم تا دستاوردهای خوبی در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان این که پیوند جوانان با مراجع تقلید و مراکز حوزوی باید تقویت شود گفت: یکی از مشکلات اساسی که برای جوانان به وجود آمده است بحث بحران هویتی است که این امر باعث شده است تا بخشی از اعتقادات جوانان کمرنگ شده و امید خویش را از دست دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه باید باورهای اعتقادی و دینی را در جوانان تقویت کرد تا بتوانند در برابر مشکلات اجتماعی و اقتصادی قوی تر باشند، افزود: طی ۲۰سال گذشته مساجد محوریت برنامه های فرهنگی در محله ها بودند و برنامه های مختلف را اجرایی می کردند که این امر باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    3 0
    خودتون هم نمیدونید چی میگید یکبار میگید آمار بالا رفته یکبار میگید پایین اومده همش دروغ