سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به بارندگی شدید و تندباد در ۱۵ استان هشدار داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛‌ در این اطلاعیه آمده است:

پیرو اخطاریه شماره 18 و بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، با توجه به شدت بارش طی روزهای جمعه و شنبه در مرکز و نیمه غربی کشور، وضع هوا به شرح ذیل پیش بینی می شود:

1- جمعه 1379/02/07:
رگبار باران ورعد وبرق، وزش باد شدید در استان های خوزستان، جنوب و غرب لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان، غرب مرکزی، جنوب غرب کرمانشاه.

2- شنبه 1397/02/08:
رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان های کرمانشاه، شمال ایلام، شمال خوزستان، جنوب و غرب کردستان، غرب لرستان، کهگیلوبه و بویر احمد، غرب فارس، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، جنوب و غرب آذربایجان غربی و جنوب اردبیل.

به سبب شدت بارش در استان های خوزستان، لرستان، ایلام و جنوب کرمانشاه توصیه می شود تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در صورت وقوع سیلاب و آب گرفتگی مسیلها و رودخانه ها بعمل آید.

ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب و غرب به ایران/ تهران بارانی می‌شود

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور خبر داد.

احد وظیفه درباره پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده گفت: با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب، در نوار غربی کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاعی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. دامنه بارش نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، به جنوب شرق و مرکز کشیده می‌شود. روز جمعه نیز علاوه بر تشدید فعالیت این سامانه، بارش بیشتر مناطق نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد که این موضوع باعث رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه علاوه بر نیمه غربی، بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، جنوب و برخی نقاط شرق ادامه دارد. طی امروز و فردا نیز وقوع پدیده گردوخاک برای استان‌های واقع در جنوب غرب و برخی مناطق غرب دور از انتظار نیست. خلیج فارس و خزر در روز جمعه و دریای عمان در روز شنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی همچنین اضافه کرد: در روز جمعه وضعیت جوی استان تهران ابری و همراه با بارش باران، گاهی رعد وبرق و تگرگ، وزش باد شدید و غبار پیش بینی شده است. بیشینه دما در این روز ۲۵ و کمینه آن ۱۷ درجه بالای صفر خواهد بود.

وظیفه گفت: برای روز شنبه نیز این استان شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد، گاهی رعد وبرق، و باد شدید در اوایل شب خواهد بود. دمای هوا در سردترین ساعت روز به ۱۵ و در گرم‌ترین حالت به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =