ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دشمنان در کنار پیگیری اهداف خود در برجام خواهان محدود کردن نفوذ ایران در سوریه، عراق و یمن هستند. این به معنای آن است که دشمن پذیرفته ایران با تمام قدرت وجود دارد و درخت تنومندی شده است.

محمدباقر نوبخت در دومین روز گردهمایی روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد افزود: ایران اسلامی با منشور قرآنی حرف جدیدی را مطرح کرد. دشمنان نتوانستند با جنگ جمهوری اسلامی را از بین ببرند بنابراین تلاش کردند تا هویت ایران را که برخواسته از اسلام است با ایجاد داعش از بین ببرند تا جهان را از اسلام بترسانند و به زعم خود ایران اسلامی را منزوی کنند.  40 سال تداوم نظام بزرگترین دستاورد است. کدام کشور جهان رئیس جمهوری و نخست وزیرش در یک روز شهید شدند و جمعا 72 نفر از بزرگان آن در یکجا به شهادت رسیدند اما توانست به راه خود ادامه دهد؟

اهم اظهارات نوبخت به شرح زیر است:

* اداره کشور با نیمی از درآمدهای نفتی از محل تولید و صادرات نفت در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود. تولید نفت از پنج میلیون و 586 هزار بشکه در سال 1356 به سه میلیون و 867 هزار بشکه در سال 1396 رسیده که به معنای کاهش حدود دو میلیون بشکه است. صادرات نفت نیز از چهار میلیون و 816 هزار بشکه در روز سال 1356 به دو میلیون و 116 هزار بشکه در سال 1396 رسیده است که در حقیقت نصف آن چیزی است که در دوره سلطنت شاهنشاهی صادر می شده است. در نتیجه در چنین وضعیتی درآمدهای نفتی نیز نصف شده بنابراین هم اکنون با نصف درآمد تولید و صادرات نفت در مقایسه با پیش از پیروز انقلاب اسلامی هم اینک کشور اداره می شود.

*پس از انقلاب اسلامی میزان صادرات کالا از ایران به بیش از 30 میلیارد دلار رسید در حالی که پیش از انقلاب کمتر از پنج میلیارد دلار بود. ارزش صادرات غیرنفتی نیز از 625 میلیون دلار در سال 1356 به حدود 47 میلیارد دلار در سال 1396 رشد داشته است. هم اکنون ایران هفدهمین قدرت اقتصادی و هجدهمین قدرت علمی جهان است بنابراین نسبت به رژیم گذشته بسیار جلوتر و پیشتاز هستیم.

*تولید محصولات کشاورزی در ایران نیز از 30 میلیون و 223 هزار تن سال 1356 به افزون بر 120 میلیون تن در سال 1396 رسیده است. خرید تضمینی گندم از 645 هزار تن به حدود 9 میلیون تن در این مدت رسیده بطوری که برای شش ماه ذخیره گندم در ایران قطعی است.

* کدامیک از کشورهای منطقه با این همه موانع و این همه ایجاد مشکل توانسته اند تا این میزان پیشرفت کنند. این میسر نمی شود مگر با قدرت اسلام که می شود بر آن اتکا کرد. بنابراین دفاع از نظام جمهوری اسلامی یعنی دفاع از دستاوردهای آن در طول سالهای گذشته زیرا جمهوری اسلامی ایران به رغم همه محدودیت ها توانست به کوچکترین عنصر اتم نیز نفوذ کند و آن را بشکافد و در فضای بیکران کهکشان ماهواره داشته باشد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =