ایسنا نوشت:‌رئیس شورای شهر تهران در گفت وگویی که به مناسبت روز شوراها انجام شده در مورد فراز و نشیب‌های مدیریت، ساختار شهرداری، برداشتش از آینده شورا و.... سخن گفت.

محسن هاشمی با اشاره به عملکرد هشت ماهه شورای شهر گفت: شورای پنجم دارای ویژگی‌های است که باید براساس آن انتظار عملکرد داشت، نخست حضور پررنگ جوانان در شورا، دوم تقویت حضور بانوان و سوم تحول در مدیریت شهری و شورا پس از یک دوره ۱۴ ساله و چهارم شرایط دشوار مالی مدیریت شهری. از ویژگی‌های این دوره مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه طبیعی است که تغییر و تحول در اعضای شورا به نحوی که تنها دو عضو شورای پنجم تجربه حضور در دوره‌های قبل را دارند موجب می شود که زمانی لازم باشد تا اعضای جدید از نزدیک و به صورت عمیق‌تر با مسایل و ملاحظات مدیریت شهری آشنا شوند گفت: همچنین دوران گذار از سیاست‌ها و روش شورای دوم تا چهارم که ۱۴ سال فعالیت داشت به دوره جدید ، باید با طمانینه و رعایت همه جوانب انجام شود تا مدیریت شهری دچار التهاب نشود و همه این شرایط در زمانی اتفاق می افتد که مدیریت شهری با یک رکود کم سابقه در حوزه ساختمان و درآمدهای خود مواجه است و این موضوع چالش کمبود نقدینگی را ایجاد کرده است و نمی توان ریسک زیادی در ایجاد تغییرات تحمل کرد، با این شرایط اگرچه عملکرد شورای پنجم را ایده آل و مطلوب نمی‌دانم اما آن را قابل قبول ارزیابی می کنم.


رئیس شورای شهر تهران در ادامه بزرگترین مزیت و امتیاز شورای پنجم را برخورداری از حمایت بی سابقه مردم و رای بی نظیر آنها در انتخابات دانست و گفت: میزان آرای شورای پنجم سه برابر دوره‌های گذشته بوده است ، البته این رای هم فرصت و هم تهدید است چرا که انتظار مردم از شورای پنجم به همین اندازه فراتر از دوره‌های گذشته شده است.

هاشمی ادامه داد: فرصت دوم همراهی و نزدیکی فکری شورا و مدیریت شهری با دولت اعتدال در این دوره است که نسبت به برخی مقاطع که بین شهرداری و دولت احساس رقابت می‌شد، می تواند شرایط تعامل بهتری را فراهم کند.

وی در مورد آفت‌های شورا نیز گفت: تهدیداتی که این شورا را ممکن است مورد آسیب قرار دهد نیز عمدتا در حوزه مبتلا شدن به روزمرگی در عملکرد و غفلت از فعالیت‌های زیربنایی و موثر در حل معضلات شهر است، پرداختن به شعارها و تبلیغات مربوط به زمان انتخابات است و اکنون مقطعی است که ما باید بتوانیم در حوزه اجرا و عمل مسایل را حل کنیم. سیاست زدگی، تفرقه و درگیر شدن در مسایل جناحی و محفلی نیز خطری است که ممکن است به شورا آسیب برساند.

رئیس شورای شهر در مورد موانع پیش روی شورا در دوره پنجم با بیان اینکه موانع مختلفی که می‌توان آنان را درحوزه هایی چون تعامل با دستگاه‌های موثر در مدیریت شهری، رکود و چالش در تامین منابع مالی و مسایل ارزی که برای تهیه تجهیزات و نیازمندی‌های مترو و سایر پروژه‌های شهری چالش ایجاد می کنند، تقسیم بندی کرد، گفت: پیکره فربه و ساختار بیش از حد گسترش یافته شهرداری که هم حجم زیادی از منابع شهر را می بلعد و هم کند و سنگین است نیز یکی از موانع پیش روی سیاست‌های اصلاح گرایانه شورای پنجم است که تغییرات در آن نیز بسیار باید با ظرافت و تدبیر صورت گیرد.

وی به تصوراتش از شورا اشاره کرد و با بیان اینکه به عملکرد شورا نمره ۱۵ می دهم، گفت: اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم ، جایگاه شورا از آنچه که تصور می‌کردم جنبه تشریفاتی و تبلیغاتی بیشتری دارد، انتظارم این بود که در این جایگاه بتوانم با سرعت و انرژی بیشتری به حل معضلات و مسایل شهر بپردازم اما متاسفانه مسایل فرهنگی و سیستماتیکی وجود دارد که موجب می شود بخش زیادی از انرژی ، وقت و انگیزه فرد برای خدمت مستهلک شود. بطور نمونه با وجود پیگیری های زیادی که جهت راه‌اندازی پروژه مترو و تقویت آن در این دوره داشته‌ام، هنوز جهشی در فعالیتهای این شرکت رخ نداده است و منابع مالی وحمایتهای لازم به سوی این پرژه که مهمترین اولویت شهر است، تخصیص نیافته است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =