۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲

تسنیم نوشت: رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت:بعد از برجام ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران مدیریت شده که دستاورد خوبی بوده هرچند توقع ما بیش از این است.

علی دیواندری صبح امروز در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، اظهار امیدواری کرد که این همایش در حوزه توسعه همکاری‌ها بین ایران و اروپا با توجه به اینکه اروپا شریک بزرگ تجاری ایران است، منجر به یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات و موانع پیش رو شود.

وی افزود: این همایش معمولاً هر سال نوامبر در فرانکفورت با همکاری گروه مالکی که سازماندهی این کار را انجام می‌دهند و اردیبهشت ماه هر سال در ایران با مسئولیت پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می شود.

دیواندری ادامه داد: در سه سال گذشته پنج همایش برگزار شده که حدود 6000 نفر در این همایش‌ها شرکت داشتند و 37 سخنرانی کلیدی و 37 جلسه فنی و تخصصی در این زمینه برگزار شده است. همچنین 23 پنل تخصصی و فنی حول محور مباحث ایران و اروپا در 5 همایش قبلی برگزار شده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به برگزاری 12 کارگاه تخصصی در این همایش ‌ها، گفت: رایزنی‌ها و جلسات دوجانبه انجام شده و ارتباطات گسترش خوبی در این زمینه داشته‌اند.

دیواندری تاکید کرد: بخش نظارت بانک مرکزی ایران٬ بخش نظارت بانک های مرکزی اروپا در همایش های قبلی حضور جدی داشته‌اند و بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی در ایران و اروپا و شرکت‌های برتر بین المللی در زمینه مشاوره امور مالی و بانکی در این همایش شرکت داشتند.

دیواندری در ادامه سخنرانی خود در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، گفت: با وجود آنکه دو سال از برجام می گذرد وهمچنان مشکلاتی در اتصال بانک های ایران با نظام بانکی بین المللی وجود دارد، اما موفقیت های بزرگی نیز حاصل شده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه، شرایط امروز نظام بانکی ایران قابل مقایسه با قبل از برجام نیست، اظهار داشت: نظام بانکی ایران در دوره تحریم با محدودیت های جدی روبه رو بود؛ بعد از برجام گشایش های خوبی انجام شد گرچه توقع و انتظار مسئولین ایران برطرف نشده است.

وی اعلام کرد: بعد از برجام حدود 835 رابطه کارگزاری با 278 بانک خارجی برقرار شده در حالی که قبل از برجام تعداد روابط کارگزاری بسیار محدود بود و تنها 5 تا 6 بانک حاضر به همکاری با ایران بودند.

دیواندری اعلام کرد: در طول دو و نیم سال گذشته 38 هزار و 409 ال سی توسط نظام بانکی ایران باز شده و بیش از 150 هزار تراکنش بانکی با ارقام قابل توجه انجام شده است.

دبیر ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا ادامه داد: بعد از برجام 87 میلیارد دلار منابع مالی ایران مدیریت شده که دستاورد خوبی بوده هرچند توقع ما بیش از این بوده است.

وی سپس محورهای ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا را برشمرد و گفت: هدف ما این است که امروز بدانیم بعد از برجام در کجا قرار داریم؛ نقش ایران در جامعه جهانی و مدیریت تطبیق مدرن و بحث های تطابق که از مشکلات جدی بانک های ایرانی است نیز در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دیواندری خاطرنشان کرد: عوامل موثر در ریسک جامع بانک ها و همکاری های جامع اقتصادی ایران و اروپا و فرصت های سرمایه گذاری در ایران از دیگر موضوعات کلیدی این همایش است.

وی ابراز امیدواری کرد با بحث هایی که در این همایش مطرح شده و جلسات حاشیه ای آن به دستیابی به اهداف این همایش کمک کرده و در همایش هفتم که قرار است در فرانکفورت برگزار شود، همه بخش های اقتصادی ایران حضور داشته باشند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =