استاندار مازندران در نشست با جامعه کارگری مازندران با اشاره به این که همه ما به جامعه کارگری افتخار می کنیم، گفت: تولید کارگر، زندگی را به جریان می اندازد و سرمایه را شکوفا می کند. ‎

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ، محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست با جامعه کارگری مازندران با اشاره به این که همه ما به جامعه کارگری افتخار می کنیم، گفت: تولید کارگر، زندگی را به جریان می اندازد و سرمایه را شکوفا می کند.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که سهم و نقش کارگر، تعیین کننده است، یاد آور شد: همت، مهارت و تعهد کارگر، موجب می شود کار به احسن وجه به سرانجام برسد و اتقان و اعتماد بوجود آید. اسلامی، گفت: به دلایل نادرست فرهنگی و فضای رقابتی ناعادلانه، مصرف کالای خارجی بر کالای داخلی ترجیح داده شده است و متاسفانه عدم کیفیت مطلوب محصولات داخلی در برخی موارد به این جریان دامن می زند.


استاندار با اشاره به این که توان رقابتی ایجاد کردن، سهم قابل توجهی در قیمت تمام شده دارد و تداوم تولید نقش شایان توجهی در قدرت رقابت ایجاد می کند، افزود: عدم وجود حاشیه سود، نخستین ضربه اش را به بدنه کارگری وارد می کند.

اسلامی با بیان این که جامعه کارگری بدون تاثر از محیط و مسایل کار، باید به یک وجدان بیدار، اثربخش ماندگار یکپارچه توجه و اهتمام نماید، گفت: رونق تولید، اثر بخشی کار، کیفیت و اعتماد سازی در جامعه مصرف کننده در گرو این توجه و همت است. وی با بیان این که تحقق شعار سال با اهتمام همه آحاد جامعه ممکن می شود، افزود: در وهله نخست تولید کننده داخلی باید با اهتمام ویژه، کیفیت کالای خود را پایدار کند و خدمات پس از فروش را ارتقاء دهد و اعتماد مصرف کننده را برانگیزد.

استاندار به نقش موثر و تعیین کننده مردم در این راستا اشاره کرد و تصریح نمود: مردم ما باید به محصول داخلی اعتماد نمایند و با خرید محصولات داخلی، تداوم تولید و پایداری اشتغال را تضمین نمایند.

وی با تاکید بر این که دولت نیز باید برای تولید کننده و تولید ارزش قائل باشد و ضمن ارایه تسهیلات، تولید را حمایت و همراهی کند و با گره گشایی و همکاری، واحدهای تولیدی را در مدار نگه دارد، عنوان داشت: همه باید مصرف کالای داخلی را افتخار بدانیم و پشتیبان تولید داخلی باشیم.

استاندار با اشاره به این که در دستگاه های مسئول باید اصل اهلیت برای حمایت از واحد تولیدی مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان ساخت: در گام بعدی، نباید تولیداتی که با نیاز و ذائقه بازار تطابق ندارند مجوز فعالیت دریافت نمایند و باید از سوی دستگاه های مسئول راهنمایی شوند.

اسلامی، اصل استقرار را اصل سوم و اصلی مهم در فعالیت واحدهای تولیدی ذکر نمود و افزود: شناسنامه واحدهای تولیدی استان را استخراج کردیم و برای تک تک آن ها مستقلا جلسات کارشناسی برگزار می کنیم تا با جراحی درست مشکلات، حمایت خود از واحدها را منطقی نماییم.

وی با اشارره به این که پایدار کردن تولید و اشتغال، حرف مهمی است که پای آن ایستاده ایم، گفت: ظرفیت های مغفول کسب و کار و تولید در استان وجود دارد که باید با حمایت دولت و نقش مستقیم مردم راه بیفتد.
استاندار با اشاره به این که دولت با اهتمام فراوان حمایت های خود از تولید و اشتغال را گسترش داده است و در استان نیز هدف گذاری خوبی صورت گرفته است،

تصریح کرد: امسال بالغ بر 360 میلیون دلار صادرات داشتیم و در تلاشیم تا توسعه صادرات استان را تا پایان برنامه ششم توسعه به 3 میلیارد دلار برسانیم.

اسلامی با اشاره به این که دغدغه و تمرکز ما در سال جاری نیز بر اشتغال است، یاد آور شد: تمام سیاست ها و خط مشی های دولت در جهت رونق تولید و اشتغال است و در استان نباید هیچ مانعی در این خصوص داشته باشیم و با فعالان اقتصادی، مدیران و همه فعالان میثاق بسته ایم.


استاندار با بیان این که برای توسعه استان باید قدرت مفاهمه و گفتگو بوجود بیاوریم، اظهار داشت: باید سعی کنیم به سرمایه و کسب و کار رونق بدهیم. باید مراقب سرمایه استان باشیم و به سرمایه ارزش و رونق ببخشیم.

نماینده عالی دولت در استان با اعلام این که در سال 96 بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان، سرمایه گذاری در مازندران صورت گرفته است، افزود: باید ظرفیت کار استان را به تناسب جمعیت مازندران گسترش دهیم.

استاندار با تاکید بر این که روز به روز باید محصولات ما ارزان تر و کیفیت و آمار تولید ما بالاتر برود، گفت: تحقق این هدف های ارزشمند با نیروی کار با مهارت صورت می گیرد. گفتنی است، مهندس اسلامی در این نشست به کارگران و نمایندگان تشکل های کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر، کل اهداء نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =