شهردار اردبیل گفت: در راستای حذف بروکراسی اداری برخی از خدمات شهرداری اردبیل با تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک برون سپاری می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ دکتر حمید لطف اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ضروری است شهرداری اردبیل در راستای حذف بروکراسی اداری و تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان اقدامات نرم افزاری جدی انجام دهد.

وی با بیان این که با تاسیس دفتر خدمات الکترونیک شهرداری اردبیل می توان کنترل و بررسی ها را ارتقا داد، افزود: لازم نیست همه اختیارات شهرداری در خود مجموعه شهرداری متمرکز شود و می توان بخشی از این خدمات را در چارچوب قوانین با نظارت شهرداری اردبیل به بخش خصوصی واگذار کرد.

شهردار اردبیل بیان کرد: هرچند این نوع اقدامات عمرانی نیستند اما ضروری است این نوع اقدامات نرم افزاری که کاملا اقدامی روشن و واضح است در کنار پروژه های عمرانی پیش رود.

لطف اللهیان کاهش هرگونه فساد اداری احتمالی، حذف بروکراسی اداری، تسریع در امور اجرایی و ارایه خدمات باکیفیت به شهروندان، کاهش سفرهایدرون_شهری، تامین نظارت شهروندان، شفاف سازی و وحدت رویه و ایجاد اشتغال را از جمله مزایای تاسیس این دفاتر در شهر اردبیل عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح می بایست در سال‌های گذشته اجرا می‌شده است افزود: امیدواریم بعد از تصویب شورای شهر با اهتمام جدی این طرح عملیاتی شود و نیروها و کارکنان شهرداری در این اقدام فعالیت نظارتی خواهند داشت.

شهردار اردبیل گفت: صفر تا صد این شرکت‌ها با مشارکت بخش خصوصی و نظارت شهرداری اجرا می‌شود و برخی از اختیارات شهرداری از جمله تکمیل پرونده و سایر موارد که توسط واحدهای شهرداری که نحوه کسب فعالیت آن‌ها مشخص خواهد شد انجام می‌شود و تمامی این فعالیت‌ها در چهارچوب‌های قانونی انجام می شود و هدف از آن جلب رضات مردم و کاهش دغدغه‌های آنان است.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: طرحی که از طرف شهرداری به شورای شهر ارسال شده در راستای برون‌سپاری برخی اقدامات و خدمات شهرداری اردبیل است که با تصویب این طرح یک سری اقدامات شهری اداری اردبیل به بخش خصوصی که دارای مجوزهای لازم باشد برو‌ن‌سپاری می‌شود.

علیرضا پوستی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری اردبیل درخواست‌های خود را در حوزه‌های تعیین شده تنظیم و این درخواست به شهرداری اردبیل ارسال می‌شود که این کار سبب تسهیل در ارائه خدمات و کاهش مراجعه حضوری به شهرداری می‌شود.

گفتنی است در این جلسه با درخواست شهرداری اردبیل مبنی بر اعطای 20 درصد تخفیف به مناسبت روز معلم، روز جانباز و روز ارتش به اقشار مرتبط با این شغل و سایر قشرها نیز موافقت انجام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =