ایرنا به نقل از ساینس دیلی نوشت: گروهی از محققان دانشگاه بوستون روش جدیدی را برای تشخیص بیماری اوتیسم در سن سه ماهگی ابداع کردند.

بر اساس این تحقیقات صرفاً با اندازه‌گیری فعالیت مغزی کودک با استفاده از یک نوار مغزی در سن سه‌ماهگی می‌توان احتمال ابتلای کودک به اوتیسم را پیش‌بینی کرد. 

نوار مغزی یک روش ارزان‌قیمت، غیرتهاجمی و نسبتاً ساده تشخیصی است که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از مراحل بررسی‌های پزشکی دوره‌ای در مورد کودکان انجام داد. محققان به‌منظور پیش‌بینی احتمال ابتلا به اوتیسم، از 188 کودک در 6، 9، 12، 18،24 و 36 ماهگی نوار مغزی گرفتند.

89 نفر از این کودکان به‌عنوان گروه کم‌خطر و باقی آن‌ها به‌عنوان گروه پرخطر دسته‌بندی شدند. سپس این اطلاعات با استفاده از یک الگوریتم کامپیوتری با توجه به شش معیار اصلی، تجزیه‌وتحلیل شد و نتایج امیدبخشی به دست آمد. بر اساس نتایج این تحقیقات پیش‌بینی محققان در مورد احتمال ابتلای کودکان 9 ماهه به اوتیسم تقریباً 100 درصد صحیح بود.

اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این معلولیت رشدی معمولاً در سه سال اول زندگی به‌طور کامل آشکار می‌شود. معمولاً این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک، این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می‌توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت‌های زیادی را به او آموخت.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشرشده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =