هشدار توئیتر به ۳۳۰ میلیون کاربر خود: پسوردها را عوض کنید

پس از اطلاع از ذخیره پسورد کاربران روی یک رایانه به‌جای ذخیره پسورد به‌صورت Hashing، توئیتر به 330 میلیون کاربر خود هشدار داد بلافاصله رمز عبور خود را عوض کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، مدیران این میکروبلاگ بعدازظهر پنجشنبه به‌وقت محلی در وبلاگ خود اعلام کردند: تحقیقات داخلی نشان می‌دهد هیچ‌گونه سرقت یا سوءاستفاده از پسوردها انجام‌نشده است اما درنهایت از کاربران می‌خواهند تا رمز عبور خود را تغییر دهند.{لینک}

جک دورسی در توئیت جدید خود یادآور شد که: باگ مذکور را رفع کرده، درحالی‌که نشانه‌ای از سوءاستفاده از سیستم ندیدیم ولی به‌عنوان اقدامی احتیاطی بهتر است تغییر پسورد صورت گیرد.

وی نگفت چه رمز عبور چه تعداد کاربر در معرض خطر احتمالی است اما یکی از افراد نزدیک به موضوع تعداد را قابل‌توجه دانست که چندین ماه در معرض خطر قرارگرفته‌اند.

ظاهراً توئیتر چند وقتی است که مقامات فدرال را در معرض داستان «کشف اشکال» قرار داده است. این در حالی است که اخیراً کمپانی‌هایی مانند Equifax، فیس‌بوک و اوبر با لو رفتن دیتای کاربران دچار مشکل شدند و اتحادیه اروپا از این کمپانی‌ها خواست تا در حفظ دیتای کاربران نهایت کوشش را خرج کنند.

توئیتر به‌جای استفاده از سیستم ذخیره‌سازی پسورد به‌صورت Hash، لاگ فایل پسوردها را روی یک رایانه شخصی ذخیره کرده است که کشف این موضوع باعث انتشار این هشدار شده است.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    0 1
    خوبه از وقتی تلگرام فیلتر شده چون همش انواع اقسام فیلتر شکن فعال هستش توییتر و فیسبوک و گوگل پلاس رو دوباره سر میزنم مرسی فلیترچی