رییس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: برداشتن موانع و سنگ‌های در پیش‌روی صادرات راه اصلی افزایش صادرات تولیدات داخلی است و در این راستا این اتفاق می تواند در حمایت از کار و کارگران سبب کاهش بیکاری در جامعه و در نتیجه کاهش آسیب های جامعه که با آن ها روبه رو هستیم، شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ارومیه در جلسه ای که به مناسبت روز کارگر در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد به نقش و جایگاه کار و کارگر در جامعه به عنوان یک ارزش اشاره کرد و گفت: باید نقش و جایگاه کارگران در جامعه با اهمیت و با بارزش تلقی شود تا بتوانیم اقتصاد پویا و مقاوم را که برپایه کارگران و کارفرمایان استوار است، بهبود و اشتغال مناسبی بر اساس تولیدات داخلی ایجاد کنیم.
وی افزود: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی خود بسیار ارزشمند و با اهمیت است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به آن عمل شود ولی بایدکالاهای ایرانی نیز با کیفیتی بالاتر تولید و عرضه شود.
رییس اتاق بازرگانی ارومیه اظهار کرد: در این راستا، نقش نهادهای نظارتی برای بازرسی باید پررنگ تر و از تخلفات در تولید و فروش کالاها جلوگیری شود.
انتظار با بیان اینکه مصرف کننده باید با استانداردهای لازم کالاهای عرضه شده آشنا شود افزود: فرهنگ‌سازی در جامعه در این مورد نیاز است تا مردم نیز دقیقتر کالای دلخواه را خریداری کنند.
انتظار گفت: در بخش صادرات، مشکلات زیادی چون قوانین دست و پاگیر، مشکلات و بروکراسی‌های اداری، گریبانگیر صادرکنندگان است که مانع از افزایش صادرات و برنامه ریزی مناسب می شود و در وهله نخست باید این سنگ هایی که بر سر راه صادرات وجود دارد برداشته شود.
رییس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی گفت: آقای ربیعی وزیر تعاون، رفاه و کار باید از توهین به تولید کنندگان دست بردارند و کلمه جرایم را به کار نبرند بخش خصوصی باید تولید بکند زحمت بکشد و در آخر مجرم شود پس ظلم هایی که بانک ها و خود وزارت در حق تولیدکنندگان می کند چه نامی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =