مدیر مرکز پزشکی هسته ای گاما اسکن ابریشم اسکن های هسته ای را جزو ایمن ترین و کم خطر ترین آزمون های تصویر برداری تشخیصی حال حاضر در علم روز دنیا در رشته پزشکی دانست.

دکتر انسیه مشکین قلم در گفت‌وگو با خبرآنلاین گیلان با اشاره به ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم در شهرستان لاهیجان گفت: این مرکز چهارمین مرکز پزشکی هسته‌ای در استان گیلان است که در اینجا بیشتر بخش تشخیص موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی پزشکی هسته‌ای را بهترین نوع تشخیص و درمان بیماری سرطان دانست و افزود: پزشکی هسته‌ای عملکرد اعضای بدن را نشان می‌دهد و این با عملکرد سی‌تی‌اسکن، رادیوگرافی و سایر روش‌های تصویربرداری متفاوت است.

مشکین قلم اسکن‌های هسته‌ای را جزو ایمن‌ترین و کم‌خطرترین آزمون‌های تصویربرداری تشخیصی حال حاضر در علم روز دنیا در رشته پزشکی دانست و اظهار داشت: لازم به توضیح است پزشکی هسته‌ای درواقع همان کاربرد پزشکی از استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است که در این سال‌ها کشور ما در این زمینه با انجام تحقیقات فراوان، پیشرفت‌های زیادی داشته است.

مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم اضافه کرد: در دنیا بحث تشخیص سرطان‌ها توسط پزشکی هسته‌ای به‌واقع بی‌نظیر است و خوشبختانه در ایران هم توانستیم که در این زمینه اقدام کنیم و نتایج موفقیت‌آمیزی داشتیم.

مشکین قلم خاطرنشان کرد: روش ما در پزشکی هسته‌ای یک فن‌آوری کاملاً ایمن، بدون درد و بسیار دقیق است و عملکرد کلیه اعضای بدن را نشان می‌دهد و به‌صورت جزئی تغییر بافت‌ها را متوجه می‌شود، درنتیجه این نیاز احساس می‌شود که در شهرستان‌های مختلف مراکز پزشکی هسته‌ای وجود داشته باشد.

این متخصص متخصص پزشکی هسته‌ای با اشاره به این‌که به دلیل علاقه به زادگاه خود اقدام به تأسیس این مرکز در شهرستان لاهیجان کرده است، اظهار داشت: زمانی که در بیمارستان شریعتی تهران کار می‌کردم، نیاز بود بیماران برای بحث درمان و تشخیص در این حوزه به شهر رشت یا تهران مراجعه کنند که باعث شد به دلیل علاقه‌ام به شهر و زادگاهم بیایم و انگیزه‌ام این بود که این مسئله را بومی کنیم و در خدمت بیماران باشیم، امیدواریم بتوانیم این مرکز را در آینده توسعه دهیم.

وی گفت: از طرفی نزدیک بودن پزشک معالج و این مرکز، تعامل، سرعت عمل و بازدهی بیشتری در تصمیم‌گیری سریع و به‌موقع جهت درمان بیماران بوده و نقش به سزایی در بهبود شاخص حوزه درمان لاهیجان به‌عنوان قطب درمانی شرق گیلان و گردشگری سلامت در این منطقه می‌باشد.

مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم با اشاره به تلاش برای توسعه این مرکز ادامه داد: امیدواریم به‌زودی در فضای بزرگ‌تر امکانات درمانی پزشکی هسته‌ای را نیز ارائه دهیم و با کمک مسئولین بتوان پت اسکن را داشته باشیم تا بتوانیم در بحث درمان و تشخیص بسیار موفق‌تر عمل کنیم.

وی افزود: همچنین در تشخیص سرطان‌ها، کاربرد قلبی، پاسخ به درمان، نیاز به عمل و همه این‌ها جواب داده می‌شود، در حوزه استخوان، بیماری‌های ریوی و چشم و همه اندام‌های بدن کاربرد تشخیصی و حتی درمانی دارد.

مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم اضافه کرد: درمان سرطان‌هایی مثل پروستات و تیروئید در حیطه همین ریشه است و آینده بسیار درخشانی دارد و تنها به تصویربرداری بسنده نمی‌شود، گیلان رتبه اول سرطان در کشور است که عوامل مختلفی دارد. ولی متأسفانه شیوع سرطان زیاد است و در درجه اول تشخیصش اهمیت دارد که بتوانیم درمان بهتری داشته باشیم و طول عمر مریض را افزایش دهیم.

وی با اشاره به امکانات مرکز گاما اسکن ابریشم گفت: در این مرکز دوربین پزشکی هسته‌ای وجود دارد که آخرین‌مدل ساخت مشترک آلمان و آمریکا است، هزینه‌ای که برای مرکز شده توسط بخش خصوصی صورت گرفته که بیش از یک و نیم میلیارد تومان است و ده پرسنل از افراد جوان در آن حضور دارند.

مشکین قلم اظهار داشت: برنامه‌ای نیز برای آموزش دوستان جوان داریم که بتوانیم کاری کنیم در شهر خودمان آموزش ببینند.

وی با تأکید مجدد بر اینکه پزشکی هسته‌ای خطری ندارد با اشاره به موانع برای ساخت این مرکز ادامه داد: این به اثبات رسیده است که با ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای حتی یک مورد خطر سرطان و بیماری دیگری چه برای کادر خودش و چه برای مراجعه‌کنندگان و شهروندان وجود ندارد و ساخت این مکان در بلوار استخر نیز هیچ مشکلی ندارد و برای همین مجوز ملک صادرشده است.

متخصص پزشکی هسته‌ای افزود: ما در شروع کار با تبلیغات منفی روبرو بودیم، شایعاتی را مطرح کرده بودند که ساخت این مرکز با خطر برای شهروندان روبرو می‌شود، تخریب‌هایی که کاملاً مغرضانه بود و ما با تبلیغات منفی مواجه شدیم، از طرفی عده دیگری در کانال‌ها و رسانه‌های خود خبر خلاف و کذب پخش کردند که برای مرکز ما شروع بدی بود و تا بخواهیم این فضای منفی را از بین ببریم فرصتی را از دست دادیم.

مسئول مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم گفت: با توجه به آنکه وجود این مرکز پزشکی در لاهیجان به‌عنوان قطب درمانی شرق گیلان بسیار ضروری و حیاتی بود و کاملاً این نیاز احساس می‌شد ما با زحمات زیادی این مرکز را به بهره‌برداری رسانیدیم و این انتظار می‌رفت که مسئولین محترم شهرستان لاهیجان و حتی استان گیلان حمایت بیشتری از راه‌اندازی و تأسیس چنین مرکزی در لاهیجان داشته باشند.

وی اضافه کرد: حداقل انتظار این می‌رود که این مرکز به‌عنوان اولین و تنها مرکز پزشکی هسته‌ای شهرستان همانند سایر شهرستان‌ها یک افتتاحیه رسمی در سطح شهرستان یا استان صورت پذیرد که من از همین‌جا از مسئولین محترم درخواست می‌کنم که برای دلگرمی ما متخصصین پزشکی که با هزینه بخش خصوصی و به‌قصد خدمت در این منطقه حضور داریم این افتتاحیه رسمی را انجام داده و حمایت بیشتری صورت دهند.

مسئول مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم در ادامه بیان داشت: البته جا دارد، علی‌رغم همه مشکلات و موانعی که سر راه افتتاح این مرکز به وجود آمد، از حمایت‌های بی‌دریغ نماینده لاهیجان دکتر نیکفر و همچنین فرماندار فعلی مهندس جانبازی و فرماندار پیشین لاهیجان مهندس احمدی و شهردار لاهیجان دکتر کاظمی کمال تشکر را داشته باشم و همچنین از معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان جناب آقای دکتر آشوبی هم تقدیر و تشکر لازم را به عمل می‌آورم.

وی ضمن تأکید بر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و بیماران محترم، گفت: این مرکز طرف قرارداد با کلیه بیمه‌های پایه و برخی از بیمه‌های تکمیلی بوده و همچنین درصدد عقد قرارداد با بیمارستان‌های منطقه بوده که در حال حاضر با بیمارستان 22 آبان لاهیجان هم قرارداد همکاری امضاءشده است.

دکتر مشکین قلم گفت: چشم‌انداز ما این است که بتوانیم فضای بزرگ‌تر و با یک فضای بزرگ تصویربرداری داشته باشیم و بیماران را درمان کنیم. لبخند رضایت بیماران برای ما بسیار مهم است که می‌گویند در این شهر چنین مکانی فراهم‌شده است و نیازی نیست به شهرهای دیگر مراجعه کنند و همین رضایتشان برای ما کافی است. امیدواریم مسئولین ما نیز بیشتر به فکر ما باشند و از جوانان و سرمایه‌گذاران بیشتر حمایت کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =