۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه آلمان روز سه شنبه و در آستانه اعلام تصمیم دولت آمریکا درباره برجام، با انتشار مقاله و تصویری از صفحه اول امضا شده توافق هسته ای در پایگاه رسمی اطلاع رسانی خود، تاکید کرد که اروپا تمام تلاش خود را برای حفظ توافق هسته ای با ایران انجام خواهد داد.

در مقاله پایگاه رسمی اطلاع رسانی وزارت امور خارجه آلمان آمده است: هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان همانند دیگر شرکای اروپایی اعتقاد دارد که نه تنها منطقه (غرب آسیا) بلکه کل جهان با وجود این توافق نسبت به نبود توافق امنیت بیشتری خواهند داشت.

وزارت خارجه آلمان افزود: به همین علت است که اروپا به انجام تمام تلاش خود برای باقی ماندن توافق هسته ای ادامه می دهد.
دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه با اشاره به دیدار امروز سه شنبه نمایندگان سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه 'هلگا اشمید' دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، افزود: از دیدگاه اروپا، توافق هسته ای با محدودیتها و سازوکارهای کنترلی دقیق خود تضمین کننده مقاصد صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است و از این رو حفظ این توافق و ادامه اجرای آن به نفع امنیت اروپا است.

این وزارت خانه در ادامه تاکید کرد: سه کشور اروپایی طرف برجام سخت تلاش می کنند تا بتوانند راهی برای ادامه عضویت آمریکا در این توافق و جلوگیری از افزایش تنش ها پیدا کنند. سه کشور اروپایی در این زمینه در حال تماس و رایزنی با دولت واشنگتن هستند.
در پایان مطلب وزارت امور خارجه آلمان بر اتفاق نظر کامل بین آلمان و فرانسه در این خصوص تاکید شده است.

وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه روز دوشنبه در یک کنفرانس مشترک خبری در برلین بر پایبندی اتحادیه اروپا و کشورهایشان به برجام به رغم اتخاذ هر گونه تصمیمی از سوی آمریکا تاکید کردند.

310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =