ایرنا نوشت: شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا سه شنبه شب به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: مقام های بلندپایه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سران کنگره این کشور اطلاع داده اند که وی قصد خارج کردن ایالات متحده را از توافق هسته ای ایران دارد.


همچنین منابع خبرگزاری اسوشیتدپرس افزودند: ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج خواهد شد که ضربه ای به متحدان ایالات متحده خواهد بود.

قرار است ترامپ تصمیم خود را در باره برجام ساعت 22 و 30 امشب به وقت تهران اعلام کند.

در همین حال ' جان اکوستا' (John Acosta) خبرنگار کاخ سفید شبکه خبری سی ان ان نیز گفت: تا اینجا تمامی نشانه ها دلالت براین دارد که دونالد ترامپ، آمریکا را بطور کامل و یا محدود از توافق هسته ای ایران خارج خواهد کرد.

اکوستا ادامه داد: این درحالی است که تا این لحظه انتظار نمی رود طرح جایگزینی برای این توافق ارائه شود و یا اینکه آمریکا قرار است چگونه با برنامه هسته ای ایران برخورد کند، البته این موضوع بسته به نوع پاسخ ایران دارد.

قرار بود رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه آینده (22 اردیبهشت) تصمیم برجامی خود را اعلام کند اما شب گذشته در پیامی توئیتری و بدون مقدمه نوشت که قصد دارد این تصمیم را ساعت 14 روز دوشنبه (18 اردیبهشت) به وقت واشنگتن اعلام کند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته هدف دولت از برجام را رفع ظلم هایی چون تحریم از سر کشور و مردم برشمرد و با بیان اینکه هدف اصلی دولت های آمریکا، محدود کردن استقلال، قدرت و نفوذ منطقه ای ایران بوده است، تاکید کرد: اگر اهداف ما از برجام بدون آمریکا محقق شود، چه بهتر؛ درغیر اینصورت تصمیم خود را خواهیم گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز گفته است: قطعا اقدام آمریکا در نقض برجام با واکنش شدید از سوی ایران روبه رو می شود و این واکنش برای آمریکا اصلا خوشایند نخواهد بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =