برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار قرآنی در خرم آباد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار قرآنی با ارائه بیش‌از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و نرم‌افزار در ایام ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: این نمایشگاه ۱۰ روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، با تخفیف ۴۰ درصد برپا شده و تا نیمه‌های ماه مبارک رمضان، دایر خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، منصور احمدی در هشتمین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور اعضای شورا در سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد، ضمن خیرمقدم به اعضای شورا، گفت: جلسه پیشین پیشنهادات و هفت مصوبه داشت که در راستای اجرای آن‌ها تلاش‌های زیادی صورت گرفت موفق به اجرایی کردن پنج مصوبه از مجموع هفت مصوبه جلسه قبل شدیم.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف جهت برگزاری جشن رمضان در استان، اظهارکرد: در نظر است حدود ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری و قرآنی در قالب جشن رمضان در سطح استان برگزار شود، که در این راستا پوستر برنامه‌ها طراحی و در سطح استان پخش شد.

احمدی با اشاره به برگزاری سه جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت در ایام ماه مبارک رمضان در استان، ادامه داد: جشنواره نقاشی، جشنواره دل‌نوشته‌ای به خدا و جشنواره خوشنویسی با خودکارو مداد، در این ایام برگزار خواهد شد که از این سه جشنواره، جشنواره نقاشی ویژه افراد زیر ۱۵ سال بوده و دیگر جشنواره‌ها محدودیت سنی ندارد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار علوم قرآنی و معارف دینی، با ارائه بیش‌از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و نرم‌افزار حوزه قرآن و عترت با تخفیف ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: این نمایشگاه ۱۰ روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، با ارائه کتب با تخفیف ۴۰ درصد برپا شده و تا نیمه‌های ماه مبارک رمضان، برپا خواهد بود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اجرای طرح تعویض کتب کهنه قرآن‌کریم با مصحف شریف نو، عنوان کرد: این طرح در حاشیه نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مانند روال سال‌های قبل در طول ماه مبارک رمضان محافل و مجالس جامع انس با قرآن‌کریم و مجالس تفسیر قرآن‌کریم در شهرستان‌های استان و با محوریت روستاهای محروم بزرگ و دارای جمعیت بالا، برگزار خواهد شد که در این راستا از قاریان برتر استان و کشور بهره گرفته خواهد شد.

احمدی افزود: در این راستا سعی شده که در محافل انس با قرآن‌کریم از قرائت قاریان استانی و کشوری، مداحی مداحان، شاعران استانی بهره گرفته شده و مسابقات فرهنگی و مذهبی در قالب محافل انس با قرآن‌کریم برگزار شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به برگزاری جشن حلول ماه مبارک رمضان در استان، تصریح کرد: برگزاری محافل تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم با محوریت برنامه تفسیر نماینده ولی‌فقیه در استان، تجلیل از تعدادی از فعالان قرآنی استان، برگزاری اختتامیه جشنواره‌های فرهنگی و هنری جشن رمضان و همچنین توزیع قرآن‌کریم و ... ازجمله برنامه‌های قابل اجرا در قالب جشن رمضان در استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =