روزنامه خراسان در خبری نوشت: رئیس جمهور ترکیه که به سخنرانی های مکرر خود معروف است، در دام گفته‌های خود افتاد. پس از این که اردوغان اعلام کرد که «اگر مردم بگویند بس است، ازعرصه سیاست کنار می‌کشم،» بیش از یک و نیم میلیون نفر در فضای توئیتر از هشتگ "TAMAM" به معنای «بس است» استفاده کردند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از کاربران توئیتر اعلام کرد: ما خواهان دموکراسی هستیم به همین دلیل می‌خواهیم به اردوغان بگوییم «دیگر بس است» لطفا جایگاه خود را ترک کنید.

با این حال سخنگوی اردوغان با رد موج توئیتری ایجاد شده علیه رئیس جمهور ترکیه مدعی شد: «بیشتر کسانی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند از کشورهایی بودند که طرفداران گولن و پ.ک.ک در آن جا فعال هستند. بیشتر آن ها حساب‌های جعلی دارند. ما کسانی را که در خارج از کشور هستند ، می‌توانیم درک کنیم اما با افراد داخل ترکیه چه کنیم.»

این اظهارات در حالی است که به گزارش تسنیم، هواداران رجب طیب اردوغان نیز در مقابل آن‌ها شروع به توئیت با هشتگ DEVAM یعنی «ادامه» کردند؛ اما بعد از مدتی توئیتر بیش از نیمی از توئیت‌هایشان را پاک کرد، چرا که پیام های ارسالی «روبات بودند».

گفتنی است اردوغان، در اظهاراتی با انتقاد از عملکرد احزاب مخالف در ترکیه اعلام کرده بود که «آنان تنها یک درد دارند و آن هم سرنگونی رجب طیب اردوغان است»

در همین حال، کرد پرس با توجه به نزدیکی انتخابات در گزارشی نوشت: «اردوغان تنها یک رقیب قدرتمند دارد و این رقیب خود اوست. سیاست های غلط اردوغان، تصمیم گیری های دمدمی مزاجانه و سرکشی وی که همه با هم اقتصاد ترکیه را رو به زوال برده اند، دشمنان اصلی او هستند و اگر وضعیت اقتصادی ترکیه تا زمان انتخابات به همین روال پیش برود، سقوط اردوغان محتمل خواهد بود.»

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =