ایلنا نوشت: سورنا ستاری روز پنج‌شنبه در نشست روسای 30 دانشگاه متولی همکاری‌های علمی بین‌المللی در وزارت علوم گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از میانگین جهانی نیز پایین‌تر است و ارائه آمارهای غلو آمیز از طرف برخی افراد در این خصوص صحیح نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: همه کشورها دانشجویانی در کشورهای دیگر دارند. برای مثال چین 350 هزار دانشجو در آمریکا دارد، بنابراین مهاجرت دانشجویان امری رایج است و نگران‌کننده نیست اما مسئولان باید برای بازگشت دانشجویان پس از تحصیل به کشور برنامه‌ریزی و مشوق‌هایی لازم را پیش‌بینی کنند.

ستاری گفت: دانشجویانی که به خارج از کشور می‌روند، از دانشجویان موفق و نخبه هستند و در خارج از کشور فرصت‌های شغلی پیدا می‌کنند لذا برای بازگشت این نخبگان به‌عنوان یک سرمایه انسانی، باید شرایط خاصی را در کشور فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به رشد تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های خارجی گفت: باید مدل‌های علمی انتقال فناوری را در قالب این تفاهم‌نامه‌ها پیاده کنیم و اینکه طرف‌های خارجی در قالب یک قرارداد، فناوری خود را به ما بفروشند نوعی ساده‌انگاری است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان زیر مجموعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بیشترین همکاری را با وزارت‌علوم دارد و آمادگی کامل دارد در قراردادهای پژوهش و فناوری مهم بین‌المللی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کمک کند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    4 0
    فقط حرف می زنید. نتوانستید معاون محیط زیست را حمایت کنید. فقط به پست هایتان چسبیده اید.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    4 0
    از نظر شما هیچ چیز نگران کننده نیست. قیمت ارز نگران کننده نیست. آلودگی هوا نگران کننده نیست. شیوع سرطان نگران کنندعه نیست ... میشه بگین دقیقا چی نگرانتون میکنن
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    5 0
    عمو خوابی
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    6 0
    برای چی برگردند مگر برای اینقدر دانشجوی مستعد که داخل تحصیل کرده اند یا می کنند زمینه کار و فعالیت هست که اینها هم بیایند اضافه بشوند.
  • بی نام DE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    20 1
    با سختگیری و محدودیت در ارز دانشجوئی ، خیلی ها مجبورند تحصیل را رها کنند و یا با تحصیل نیمه کاره به ایران برگردند . مگر همین را نمی خواستید ؟؟؟ آیا تا بحا ل جز سنگ اندازی ، قدمی برای ترقی و آرامش و آینده جوان ایرانی برداشته اید ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    6 0
    از نطر آقای ستاری تعداد باید به چند نفر برسد تا ایشان و بقیه نگران شوند؟
  • یاسر A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    8 0
    جمعیت چین یک میلیارد ه چطور آمار میدین؟