پنج شنبه 28 تیر 1397
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 17:40:56 چاپ

معاون علمی رئیس‌جمهور: تعداد دانشجویان مهاجر ایرانی نگران‌کننده نیست اما باید برای بازگشت تشویق شوند

جامعه > آموزش - ایلنا نوشت: سورنا ستاری روز پنج‌شنبه در نشست روسای 30 دانشگاه متولی همکاری‌های علمی بین‌المللی در وزارت علوم گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از میانگین جهانی نیز پایین‌تر است و ارائه آمارهای غلو آمیز از طرف برخی افراد در این خصوص صحیح نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: همه کشورها دانشجویانی در کشورهای دیگر دارند. برای مثال چین 350 هزار دانشجو در آمریکا دارد، بنابراین مهاجرت دانشجویان امری رایج است و نگران‌کننده نیست اما مسئولان باید برای بازگشت دانشجویان پس از تحصیل به کشور برنامه‌ریزی و مشوق‌هایی لازم را پیش‌بینی کنند.

ستاری گفت: دانشجویانی که به خارج از کشور می‌روند، از دانشجویان موفق و نخبه هستند و در خارج از کشور فرصت‌های شغلی پیدا می‌کنند لذا برای بازگشت این نخبگان به‌عنوان یک سرمایه انسانی، باید شرایط خاصی را در کشور فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به رشد تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های خارجی گفت: باید مدل‌های علمی انتقال فناوری را در قالب این تفاهم‌نامه‌ها پیاده کنیم و اینکه طرف‌های خارجی در قالب یک قرارداد، فناوری خود را به ما بفروشند نوعی ساده‌انگاری است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان زیر مجموعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بیشترین همکاری را با وزارت‌علوم دارد و آمادگی کامل دارد در قراردادهای پژوهش و فناوری مهم بین‌المللی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کمک کند.

 

1717

11 دیدگاه
  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 17:54:44
    پاسخ
    6 0

    هر گاه امثال این عزیزان مدعی یاد گرفتند که اینقدر باید باید نگویند شاید بتوانند شروع به کار بسیار دشوار تشویق مهاجران به برگشت کنند. البته در صورتی که مزایای برگشت بزرگتر یا مساوی مزایای ماندن در کشورهای مهاجر پذیر باشد که این کار تا مدتها دیگر غیر ممکن است ...

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 17:55:31
    پاسخ
    4 0

    برگردند چه کنند؟متهم به جاسوسی شوند و بعد خودکشی نمایند؟اول زمینه را از مین پاک کنید.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 18:33:00
    پاسخ
    4 0

    فقط حرف می زنید. نتوانستید معاون محیط زیست را حمایت کنید. فقط به پست هایتان چسبیده اید.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 19:07:58
    پاسخ
    4 0

    از نظر شما هیچ چیز نگران کننده نیست. قیمت ارز نگران کننده نیست. آلودگی هوا نگران کننده نیست. شیوع سرطان نگران کنندعه نیست ... میشه بگین دقیقا چی نگرانتون میکنن

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 19:08:35
    پاسخ
    5 0

    عمو خوابی

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 19:09:04
    پاسخ
    6 0

    برای چی برگردند مگر برای اینقدر دانشجوی مستعد که داخل تحصیل کرده اند یا می کنند زمینه کار و فعالیت هست که اینها هم بیایند اضافه بشوند.

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 20:56:14
    پاسخ
    20 1

    با سختگیری و محدودیت در ارز دانشجوئی ، خیلی ها مجبورند تحصیل را رها کنند و یا با تحصیل نیمه کاره به ایران برگردند . مگر همین را نمی خواستید ؟؟؟ آیا تا بحا ل جز سنگ اندازی ، قدمی برای ترقی و آرامش و آینده جوان ایرانی برداشته اید ؟؟؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 23:36:02
    پاسخ
    4 1

    ی دی پولدار توی مدرسه ی ما بود بعد از چن بار کنکور دادن و قبول نشدن حتی در پزشکی ازاد رفت ارمنستان خیلیاشون بچه پولدارن نه نابغه

  • بی نام
    پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 23:36:23
    پاسخ
    9 0

    سورنا ستاری هنوز نمی دونه تعداد مهم نیست. مهم کیفیته. این که کیا میرن مهمه. مخهای مملکت، کشور رو ترک می کنن نه یه عده بیسواد مثل من

  • بی نام
    جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 11:05:13
    پاسخ
    6 0

    از نطر آقای ستاری تعداد باید به چند نفر برسد تا ایشان و بقیه نگران شوند؟

  • یاسر
    شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 11:45:13
    پاسخ
    8 0

    جمعیت چین یک میلیارد ه چطور آمار میدین؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700