رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: مسئولان نظام سلامت به‌جای اینکه تدبیری برای پیشگیری از شیوع سرطان در کشور بیندیشند، صحبت‌های ما را تکذیب می‌کنند.

دکتر ایرج خسرونیا امروز (جمعه) در افتتاحیه بیست و نهمین کنگره متخصصان داخلی ایران با انتقاد از طرح این موضوع که صحبت‌های پزشکان در مورد شیوع سرطان تابه‌حال سرانجامی نداشته است، افزود: همواره نسبت به شیوع سرطان در سال‌های نه‌چندان دور هشدار داده‌ایم و خواهش کردیم مسئولان گوش شنوا داشته باشند، اما متأسفانه آن را تکذیب می‌کنند.
وی گفت: به تمام مسئولان نامه نوشتیم و اعلام‌خطر کردیم، اما گوش شنوایی وجود ندارد.
رئیس کنگره متخصصان داخلی ایران اظهار داشت: اکنون 9 درصد جمعیت کشور سالمند هستند که در سال‌های نه‌چندان دور به 12 درصد خواهد رسید.
وی همچنین با اشاره به افزایش 5 درصدی تعرفه‌های پزشکان متخصصان داخلی در سال 97 گفت: اگر تعرفه‌ها افزایش پیدا نمی‌کرد، بهتر و ارزشمندتر بود؛ زیرا هیچ سنخیتی با تورم و هزینه‌ها ندارد. اضافه کردن دو هزار تومان به دستمزد و تعرفه پزشک قابل‌قبول نیست.

**انتقاد از تصمیم‌های پزشکی
وی اضافه کرد: متأسفانه همکاران متخصص داخلی، توجهی به سرنوشت علمی و صنفی خود ندارند و انتخابات داخلی را جدی نمی‌گیرند.
خسرونیا با انتقاد از برخی تصمیمات در پزشکی، گفت: انجام آندوسکوپی توسط متخصص داخلی صورت می‌گیرد و دوره‌های آن را نیز پشت سر گذاشته است، اما چرا باید بعد از فارغ‌التحصیلی، از یک انجمن غیر، مجوز بگیرد و پول پرداخت کند.
معاون پیشین سازمان نظام پزشکی تهران ادامه داد: این کار، آموزش پزشکی را زیر سؤال می‌برد و رانت‌خواری را تشویق می‌کند.
بیست و نهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی از امروز جمعه (21 اردیبهشت) تا دوشنبه (24 اردیبهشت) در مرکز همایش‌های رازی برپاست. اقتصاد درمان و بهداشت و چالش‌های عرصه خدمات پزشکی بخشی از موضوعات موردبحث در این کنگره است.


5656

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    7 0
    مسولين براشون مهم نيست كه مردم سرطان بگيرند بميرند مهم اينه كه جيبشون پر بشه و بچه هاشون اونور اب خوش باشند و .. سرگرم مهمون بازى و خريد طلا جواهرات و سور سات كاخ باشه مسولين به فكر چى بودند تا حالا كه از حالا به بعد باشند چيزى كه براشون ارزشى نداره جون مردم. و عزت و سربلندى مردم ..
  • بدون نام ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    4 0
    مسيولين اصولا قادر به فكركردن نيستند