5 تا 8 درصد مردم فارس آسم و آلرژی دارند

«خبرجنوب» نوشت: مسئول بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طبق اطلاعات موجود، 5 تا 8 درصد مردم فارس مبتلا به آسم و آلرژی هستند.

دكتر حسام الدين نبوي زاده در «سمينار آسم و تازه هاي آلرژي هاي غذايي» افزود: ميزان ابتلا به آلرژي هاي غذايي در كودكان 6 درصد و در بزرگسالان 4 درصد است كه با بررسي و انجام تست هاي مورد نياز، تشخيص آن امكان پذير مي باشد.
وي يادآور شد: از مردم خواستاريم براي درمان آلرژي به افراد متخصص مراجعه كنند و از خوددرماني بپرهيزند چرا كه طب سنتي در اين خصوص تنها بايد از سوي متخصصان امر و زير نظر دانشگاه علوم پزشكي شيراز به بيماران خدمات ارائه دهد.
دبير علمي همايش گفت: بروز آسم و آلرژي رشد نگران كننده اي دارد و تغييرات اقليمي، سزارين، عدم مصرف شير مادر و استفاده از شير خشك، مصرف بالاي آنتي بيوتيك ها، زندگي آپارتمان نشيني، كاهش بعد خانواده و تك فرزندي كه باعث مي شود كودكان با ميكروب هاي مفيد در تماس نباشند، از جمله دلايل افزايش شيوع اين نوع بيماري هاست.
دكتر نبوي زاده ادامه داد: آلودگي هوا و مصرف سيگار و قليان توسط والدين نيز در وخامت اين وضعيت تاثيرگذار است و ما در حال حاضر موادي را وارد برنامه غذايي كرده ايم كه قبلا استفاده نمي شد.
وي با بيان اينكه تغيير روش زندگي و يا استرس در بروز آلرژي مي تواند تاثيرگذار باشد،‌ گفت: آلرژي هاي شايع غذايي را بايد بشناسيم و آنها را درمان كنيم. مردم ما براي بررسي وضعيت خود در اين حوزه مي توانند به مركز آسم و آلرژي در درمانگاه امام رضا(ع) مراجعه كنند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: «سمينار آسم و تازه هاي آلرژي هاي غذايي» به مناسبت روز جهاني آسم با حضور 120 پزشك عمومي و اطفال به بررسي تازه هاي تشخيصي و درماني اين حوزه پرداخت و اميدواريم زمينه درمان به موقع بيماران را فراهم كند.
فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي باليني و رئيس سمينار نيز ناراحتي هاي تنفسي را شايع ترين بيماري هاي اين حوزه دانست و گفت: به والدين توصيه مي كنيم به منظور پيشگيري از بروز آلرژي كودكان در خانه از سيگار، قليان، ترياك، عطرهاي با بوي شديد، اسپري ضد حشرات و دود اسپند استفاده نكنند.
دكتر رضا امين ادامه داد: تنگي نفس، خس خس سينه و سرفه از علايم آسم و آلرژي است به طوري كه در كودكان به سرفه هاي خشك بايد توجه شود، طبق مطالعات، زندگي طبيعي، شير مادر و تغذيه با مواد طبيعي مي تواند احتمال ابتلا به آسم و آلرژي را در كودكان كاهش دهد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =