ایسنا نوشت: یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای دولتی سوریه کنترل محله‌های شرق اردوگاه الیرموک واقع در جنوب دمشق را باز پس گرفتند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال یوری یفچنکو، یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اظهار داشت: دولت سوریه کنترل محله‌های شرق اردوگاه آوارگان فلسطینی الیرموک در جنوب دمشق را از کنترل گروه‌های مسلح غیرقانونی خارج کرده است.

در عین حال این مقام خاطرنشان کرد که نیروهای پلیس سوریه به همراه پلیس نظامی روسیه تیم‌هایی مشترک برای تامین امنیت غیرنظامیان در محله‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم تشکیل داده‌اند.

واحدهای گشتی پلیس نظامی روسیه گشت‌زنی‌ها در محله‌های آزاد شده در جنوب دمشق را آغاز کرده‌اند. این اقدام برای تامین امنیت در تمامی خیابان‌های اصلی صورت می‌گیرد و یک مرکز نظارتی نیز تشکیل شده است.

صدها خانواده بعد از تخلیه شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق و آغاز حضور نیروهای امنیت داخلی در این شهرک‌ها به منازل خود بازگشته‌اند.

انس الطویل،‌ رئیس کمیته آشتی در ببیلا اظهار داشت،‌ نقش ائمه مساجد در این سه شهرک تاثیر زیادی در تحقق آشتی ملی و مقابله با تفکر تکفیری و برقراری صلح و همزیستی ملی داشت.

همچنین براساس اعلام یفچنکو، مجموعا ۲۳۶۸ شبه‌نظامی و خانواده‌های آنها از منطقه کاهش تنش حمص از روز دوشنبه تاکنون خارج شده‌اند.

این ژنرال روسی که فرمانده مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه است، گفت: مرکز آشتی و پلیس نظامی روسیه طی چهار روز گذشته اقدام به سازمان‌دهی خروج شبه‌نظامیان گروه‌های مسلح غیرقانونی و خانواده‌هایشان از منطقه کاهش تنش حمص کرده و از هفت مه تاکنون بالغ بر ۹۳۶۸ تن از این شبه‌نظامیان و خانواده‌هایشان منطقه کاهش تنش حمص را ترک کرده‌اند.

او اظهار داشت که ۳۳۸۷ نفر از گذرگاه شهر رستن در استان حمص عبور کرده و وارد منطقه کاهش تنش در ادلب شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۸۷ تن به خانه‌هایشان در حمص بازگشته و ۱۱۱ تن نیز به خانه‌هایشان در غوطه شرقی برگشته‌اند.

براساس اعلام رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه، ۱۵ خانه و مناطق اطرافش در شهر دوما در ۲۴ ساعت گذشته مین‌زدایی و ۲۵ بمب نیز کشف و خنثی شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =