۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

ایسنا نوشت: فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا، با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق با "سید عمار حکیم"، رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، در این دیدار تحولات عراق و خاورمیانه و همچنین روند انتخابات عراق مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

عمار حکیم در دیدار با "برت مک گورک"، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در موعد مقرر بیانگر تمایل شدید عراقی‌ها برای تثبیت نظام دموکراسی در کشور خود، ساختن آینده و بازسازی عراق است، تصریح کرد: مرحله پیش رو، مرحله ورود به کارزار و عمل به وعده‌ها است تا آرزوهای ملت عراق تحقق یابد و "دولت اکثریت ملی" بر اساس زمانبندی قانونی تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری در این مرحله باید از جانب عراقی‌ها بوده و آنها استقلال داشته باشد، گفت: عراق نباید در این تصمیم گیری‌ها از دخالت‌های خارجی تأثیر بپذیرد.

رئیس جریان حکمت ملی در پایان خاطرنشان کرد: این جریان، نقش مثبت و مؤثر خود را در تسریع روند تشکیل دولت بر اساس چارچوب‌های قانونی، منافع عراق و آرزوهای این ملت ایفا خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =