رییس سابق شورای رقابت گفت: ما یک‌سری خودرو گران بی‌کیفیت را هم می‌خواهیم دست مردم بدهیم. اگر هم مردم این خودروها را می‌خرند، از روی ناچاری است.

 

 

 

 

 

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: من نقد می‌کنم از سیاست‌گذاری‌هایی که از ابتدا به غلط داشتیم. بهتر است بگویند مشکل اساسی اقتصاد کشور چیست و چرا ما رشد نداریم.

وی افزود: دلیل آن این است که مشکلات ساختاری داریم. همان‌طور که گفتم، زمانی که بازده بخش صنعت ۶ تا ۷ درصد است، چه کسی حاضر است در این بخش سرمایه‌گذاری کند؟ ما اصلا چارچوب مفاهیم اقتصادی را بلد نیستیم. ما می‌خواهیم از طریق سیاست‌های کلان اقتصاد، مشکلات ساختاری اقتصاد را حل کنیم؟ اصلا کجای علم اقتصاد یک چنین مساله‌ای را به صورت تئوریک نشان داده است؟

وی متذکر شد: در حال حاضر اقتصاد کشور در رکود است. بخش خودرو هم چنین شرایطی را دارد. ما یک‌سری خودرو گران بی‌کیفیت را هم می‌خواهیم دست مردم بدهیم. اگر هم مردم این خودروها را می‌خرند، از روی ناچاری است، چون ما دیوار گمرک را برای واردات خودروها به حدی بالا بردیم که بازار خودروهای داخلی انحصاری شده است.

رییس سابق شورای رقابت عنوان کرد: پس از کاهش شدید ارزش ریال، چه کسی دیگر می‌تواند خودرو ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون تومانی بخرد؟ از سوی دیگر، در آن سال‌ها قطعات نیز از چین واردات می‌شد. بنابراین کاملا مشخص است که وقتی ارزش دلار سه برابر می‌شود، قیمت قطعات نیز بالا می‌رود.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    5 0
    ما یادمون نمیره آقای پژویان شما جرقه افزایش قیمت رو تو شورای رفاقت زدین به بهانه رقابت
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    6 0
    کاش این حرفها رو اون موقع که ریس شورای رفاقت بودید گفته بودید
  • همشهري IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    1 6
    الان با پولي كه تو ايران ماشين مي خري . در خارج از ايران دوچرخه هم بهت نميدن با دلار 7000
  • بی نام DE ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    6 0
    این شما بودید که قیمت خودرو را 3برابر کردید یادتون رفته که از،گران شدن خودرو دفاع می کردید