نماینده دلواپس مشهد گفت: دولت و مجلس در قبال خروج آمریکا از برجام توپ خالی در نکنند بلکه توجه به ظرفیت‌های کشور داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، نصرالله پژمان‌فر با بیان اینکه راهکار ما در مقابل خروج آمریکا از برجام در متن برجام به صورت کاملا روشن آمده است و ما باید بر اساس آن عمل کنیم، در تذکری شفاهی در مجلس گفت: اگر ما طبق قانون، تزریق گاز به نسل جدید سانتریفیوژها را انجام دهیم، طرف مقابل هیچ گاه در ما احساس ضعفی را مشاهده نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت و مجلس در مقابل با این اقدام آمریکا توپ خالی در نکنند، تصریح کرد: لازم است دولت و مجلس واقعا پای این قضیه بایستند، به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی اتکا داشته باشند و از ظرفیت‌هایی که در منطقه و دنیا و همچنین شرکایی که داریم، به خوبی استفاده کنیم. اگر دستگاه‌های ذیربط در این باره اقدامات درخور را انجام ندهند، قوه قضاییه وظیفه دارد درباره این موضوع ورود پیدا کند.

لزوم اعتماد به دستگاه دیپلماسی کشور
اما در مقابل، رضا انصاری عضو فراکسیون امید و کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در نطق امروزش در مجلس گفت: گرچه رفتار اروپایی‌ها در روزهای اخیر برای زنده نگه داشتن برجام امیدبخش نبوده است اما ما باید بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دور از هرگونه رفتارهای احساسی و هیجانی به دستگاه دیپلماسی کشور اعتماد کنیم. به راهکارهای مبتنی بر خردورزی و عقلانیت جمعی پایبند باشیم. باید بپذیریم که در شرایط فعلی انفعال و خودباختگی از یک سو و رفتارهای هیجانی و احساسی از طرف دیگر به مثابه دو لبه یک قیچی می‌تواند عظمت و اقتدار نظام اسلامی را خدشه‌دار کند.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777094

برچسب‌ها