برگزاری نمایشگاه بدون مجوز در فارس ممنوع و غیرقانونی است

«خبرجنوب» نوشت: مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس خبر از برگزاری 60 عنوان نمایشگاهی در سال جاری داد و گفت: برگزاری نمایشگاه در هر گوشه استان بدون دریافت مجوز ممنوع و غیرقانونی است.

سید محمود موسوی اظهار داشت: متاسفانه مشاهده شده هم اکنون فرش های تبریز با عنوان نمایشگاه فرش توسط فردی در شیراز و در محلی غیر نمایشگاه بین المللی فارس در حال برگزاری است که این اقدام کاملا غیر قانونی بوده و خواستار پیگیری مراجع ذی صلاح در این خصوص هستیم.
وی که دبیر شورای ساماندهی و صدور مجوزهای نمایشگاهی فارس است اظهار داشت: این شورا هیچ مجوزی برای برگزاری این نمایشگاه صادر نکرده و استفاده از عنوان نمایشگاه برای قطعات فرش های تبریز کاملاً غیر قانونی است.
موسوی تصریح کرد: انتظار می رود اتحادیه ها و مراجع متولی حوزه صنوف جلوی این حرکت ها که به ضرر اقتصاد استان بوده و باعث هرج و مرج در این حوزه می شود را بگیرند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با اشاره به این که هر ساله نمایشگاه های متعددی در تمامی حوزه ها در فارس برگزار می شود ادامه داد: از جمله این نمایشگاه ها، نمایشگاه فرش است و چنانچه فعالان این حوزه قصد معرفی محصولات خود را دارند می توانند مثل همیشه در این نمایشگاه شرکت کنند.
وی گفت: آن چه در شیراز به اسم نمایشگاه فرش در حال برگزاری است و تا فردا هم ادامه دارد بیشتر یک فروشگاه فرش است و کسی حق ندارد تحت عنوان نمایشگاه بدون دریافت مجوز، برنامه ای برگزار کند.
موسوی تاکید کرد: طبق مصوبه کارگروه توسعه صادرات استان و مقررات قانونی و همچنین براساس مجوز سازمان توسعه تجارت کشور، صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه تنها در حیطه اختیارات شورای ساماندهی و صدور مجوزهای نمایشگاهی فارس است و این شورا تنها برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی فارس را قانونی می داند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با بیان این که امسال 60 عنوان نمایشگاهی در تقویم این شرکت گنجانده شده است، افزود: تا کنون 2 نمایشگاه شامل نمایشگاه کشاورزی و نمایشگاه صنعت دام و طیور برگزار شده و تا پایان سال 58 نمایشگاه دیگر نیز برگزار خواهد شد.
وی گفت: از بین عناوین این 60 نمایشگاه 4 عنوان نمایشگاهی شامل نمایشگاه های صنایع قهوه، طلا و جواهر، شیلات و آبزیان و نمایشگاه صنایع دستی متفاوت از پارسال است ضمن آن که درصددیم یک عنوان نمایشگاهی جدید نیز برای اولین بار در کشور در تقویم شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با عنوان نمایشگاه صنایع خلاق بگنجانیم.
موسوی بیان داشت: همچنین در تلاشیم امسال 3 نمایشگاه از توانمندی های فارس در خارج از کشور برگزار کنیم که موافقت کشور مقصد برای برگزاری این نمایشگاه که قرار است در یکی از کشورهای آسیایی برگزار شود صادر گردیده است.
وی توضیحات بیشتر در این خصوص را منوط به قطعی شدن زمان برگزاری نمایشگاه کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =